Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Przetwory > Jak pasteryzować butelki z sokiem?

Jak pasteryzować butelki z sokiem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pasteryzowanie przetworów w butelkach z zakrętkami odbywa się na takiej samej zasadzie jak pasteryzowanie przetworów w słoikach typu twist-off. Pasteryzacja w słoikach z korkami, jest nieco inna i można ją przeprowadzić na dwa różne sposoby.
1
Pasteryzowanie przetworów w słoikach: SPOSÓB 1 

Butelki należy napełnić gorącym przetworem a następnie równo z brzegami wcisnąć korki, tak, aby wylało się na zewnątrz kilka kropel przetworu. Następnie obwiązujemy korki sznurkiem lub elastycznym drucikiem, aby uchronić je przed wypchnięciem przez znajdujące się wewnątrz butelki powietrze.

Tak przygotowane butelki należy wstawić do garnka wypełnionego wodą o podobnej temperaturze co temperatura przetworów wewnątrz butelek a następnie pasteryzować przez określony czas (czas pasteryzacji liczy się od momentu osiągnięcia przez wodę temperatury wskazanej dla określonego przetworu). 

Do naczynia (garnka) można włożyć silikonową podkładkę lub ściereczkę, aby zapobiec stykaniu się ze sobą butelek. Można też owinąć je grubym sznurkiem lub grubą gumą w 2-3 miejscach.
2

Butelki napełniamy zimny przetwór do wysokości 2-3 cm poniżej krawędzi szyjki a następnie wstawiamy je do zimnej wody. Woda w garnku powinna sięgać do wysokości przetworu w butelkach. Wodę wraz z butelkami podgrzewamy do czasu, aż przetwory uzyskają temperaturę 70 stopni C, po czym je wyciągamy i zakorkowujemy a następnie kończymy pasteryzację.
Jak kisić ogórki?
Jak zrobić marmoladę z jabłek?
Jak zrobić dżem jabłkowy?
Jak przygotować soki z warzyw i owoców, aby zachować ich wartość odżywczą?
3
Po zakończeniu pasteryzacji

Po zakończeniu pasteryzacji należy jak najszybciej schłodzić butelki z przetworami. Butelki zamknięte korkami należy dodatkowo uszczelnić lakiem.

Przed uszczelnieniem należy zdjąć zabezpieczenie korków z drutu lub sznurka, korki osuszyć z wierzchu ściereczką namoczoną w spirytusie a na koniec zanurzyć główki butelek w rozgrzanym laku. Po zastygnięciu laku należy butelki położyć. Jeśli w pobliżu korka utworzą się pęcherzyki powietrza skierowane do środka butelki to znaczy, że butelki są dobrze uszczelnione. Butelki źle uszczelnione należy albo ponownie uszczelnić, albo zużyć w pierwszej kolejności.
4
Etykiety

Wszystkie pasteryzowane przetwory w butelkach i słoikach należy opatrzyć etykietami z nazwą przetworu oraz datą jego sporządzenia a następnie wstawić do spiżarni lub piwnicy.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Rozpoczyna się sezon na grzyby. Zapewne nie każdy potrafi rozpoznać w lesie jadalne gatunki, ale z pewnością każdy...
Jak zrobić grzyby w occie?
Rozpoczyna się sezon na grzyby. Zapewne nie każdy potrafi rozpoznać w lesie jadalne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt