Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Ciepłe śniadania > Jak zrobić gofry?

Jak zrobić gofry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (275 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gofry są smacznym poczęstunkiem. Doskonale nadają się na śniadanie, podwieczorek czy kolację. Dodaj do nich owoce, syrop lub czekoladę, a z pewnością każdemu będą smakowały.
Rzeczy, których potrzebujesz:
450 g mąki, 1/2 l mleka, 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 75 g cukru pudru, 100 g roztopionej margaryny, 2 jajka, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka cukru pudru, Dodatki – według uznania
1
przepis na gofry 1
Przygotuj gofrownicę. Podłącz ją do prądu i sprawdź czy ma odpowiednią temperaturę. Dobrym sposobem na jej sprawdzenie jest nałożenie na rozgrzana powierzchnie gofrownicy paru kropli wody. Jeśli krople skaczą i po 2-3 sekundach znikają, gofrownica jest odpowiednio rozgrzana. Jeśli utrzymują się na płytce dłużej, oznacza to, że nie jest ona jeszcze wystarczająco ciepła.
2
przepis na gofry 2
Wymieszaj wszystkie sypkie składniki. Do dużej miski wsyp przesiana mąkę, dodaj cukier puder, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy.
3
przepis na gofry 3
Wybij jajka i oddziel żółtka od białek. Jeśli do żółtka dostanie się odrobina białek – nic się nie stanie. Musisz jednak uważać, by żółtko nie dostało się do białka – nie ubije się wówczas piana.
4
Żółtka ubij w osobnej misce, dodaj do nich roztopiona margarynę i dalej ubijaj. Na końcu dodaj mleko dokładnie wymieszaj.
5
przepis na gofry 4
Z białek jaj ubij pianę. Ubijaj tak długo, aż piana będzie sztywna. Do ubijanych białek można dodać szczyptę soli – piana utworzy się szybciej i będzie bardziej puszysta.
Croissanty na śniadanie na 5 sposobów
Jak zrobić zapiekankę na bagietce z kurczakiem, brokułami i serem?
Jak zrobić tosty z duchami?
Jak zrobić dobre gofry?
6
przepis na gofry 5
Do wymieszanych suchszy składników dodaj ubite z mlekiem i margaryną żółtka. Wszystko dokładnie wymieszaj, aż do samego spodu miseczki. Mieszaj dopóki masa nie będzie miała jednolitej konsystencji, bez żadnych grudek.
7
przepis na gofry 7
Delikatnie dodaj do ciasta ubitą wcześniej z białek pianę i wszystko dokładnie wymieszaj. Nie miksuj. Struktura masy jest bardzo delikatna. Mieszaj delikatnie całość od góry do dołu, aż ciasto będzie jednolite.
8
przepis na gofry 8
Tak przygotowane ciasto na gofry zostaw na 5 minut.
9
przepis na gofry 9
W tym czasie należy naoliwić nagrzana gofrownicę, zarówno dolna jak i górna płytkę. Czynność tę powtórz kolejno przed każdym pieczeniem, przeciwnym wypadku gofry mogą przywierać.
10
przepis na gofry 10
Wlej ciasto na rozgrzana i naoliwioną płytkę gofrownicy, rozłóż je równomiernie po całej powierzchni. Zamknij pokrywę i poczekaj chwilę, aż wafel będzie gotowy. Nie naciskaj pokrywy. Gofry powinny być gotowe po około 2-3 minutach. Staraj się nie otwierać gofrownicy w trakcie pieczenia. Jeśli jednak po otwarciu okaże się, że wafle są zbyt jasne – przykryj je ponownie bardzo dokładnie i piecz do uzyskania złocistego koloru.
11
Po upieczeniu wyjmij gofry z gofrownicy. Używaj do tego celu specjalnych łopatek, gofry nie będą się łamać, a ty unikniesz poparzeń.
12
Gofry podawaj na gorąco. Dodatki mogą być naprawdę różne – posmaruj ciepłe gofry dżemem, nutellą lub polej syropem klonowym. Doskonale smakują także z bitą śmietana i owocami.
 4.9/5 (275 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

marla - 2011-07-04
moja mama niechce zrobić maryla śliwińska
Karp - 2009-10-08
Ja mam sprawdzony przepis na gofry. Ciasto zawsze się udaje i bardzo łatwo się piecze. Dzisiaj dodałam je tutaj:
Przepis na grofry. Jutro do przepisu dołączę jeszcze zdjęcia moich gofrów.
Dla wielu z nas to jeden z najbardziej charakterystycznych smaków dzieciństwa. Gofry kojarzą się z latem, słońcem i...
Jak zrobić ciasto na gofry?
Dla wielu z nas to jeden z najbardziej charakterystycznych smaków dzieciństwa. Gofry...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt