Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Śniadanie > Ciepłe śniadania > Jak zrobić gofry?

Jak zrobić gofry?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (275 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gofry są smacznym poczęstunkiem. Doskonale nadają się na śniadanie, podwieczorek czy kolację. Dodaj do nich owoce, syrop lub czekoladę, a z pewnością każdemu będą smakowały.
Rzeczy, których potrzebujesz:
450 g mąki, 1/2 l mleka, 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia, 75 g cukru pudru, 100 g roztopionej margaryny, 2 jajka, 1 łyżeczka soli, 1 łyżeczka cukru pudru, Dodatki – według uznania
1
przepis na gofry 1
Przygotuj gofrownicę. Podłącz ją do prądu i sprawdź czy ma odpowiednią temperaturę. Dobrym sposobem na jej sprawdzenie jest nałożenie na rozgrzana powierzchnie gofrownicy paru kropli wody. Jeśli krople skaczą i po 2-3 sekundach znikają, gofrownica jest odpowiednio rozgrzana. Jeśli utrzymują się na płytce dłużej, oznacza to, że nie jest ona jeszcze wystarczająco ciepła.
2
przepis na gofry 2
Wymieszaj wszystkie sypkie składniki. Do dużej miski wsyp przesiana mąkę, dodaj cukier puder, proszek do pieczenia, sól i cukier waniliowy.
3
przepis na gofry 3
Wybij jajka i oddziel żółtka od białek. Jeśli do żółtka dostanie się odrobina białek – nic się nie stanie. Musisz jednak uważać, by żółtko nie dostało się do białka – nie ubije się wówczas piana.
4
Żółtka ubij w osobnej misce, dodaj do nich roztopiona margarynę i dalej ubijaj. Na końcu dodaj mleko dokładnie wymieszaj.
5
przepis na gofry 4
Z białek jaj ubij pianę. Ubijaj tak długo, aż piana będzie sztywna. Do ubijanych białek można dodać szczyptę soli – piana utworzy się szybciej i będzie bardziej puszysta.
Jak zrobić zapiekankę na bagietce z kurczakiem, brokułami i serem?
Jak zrobić croissanty?
Jak zrobić hot-doga w kształcie pieska?
Jak zrobić dobre gofry?
6
przepis na gofry 5
Do wymieszanych suchszy składników dodaj ubite z mlekiem i margaryną żółtka. Wszystko dokładnie wymieszaj, aż do samego spodu miseczki. Mieszaj dopóki masa nie będzie miała jednolitej konsystencji, bez żadnych grudek.
7
przepis na gofry 7
Delikatnie dodaj do ciasta ubitą wcześniej z białek pianę i wszystko dokładnie wymieszaj. Nie miksuj. Struktura masy jest bardzo delikatna. Mieszaj delikatnie całość od góry do dołu, aż ciasto będzie jednolite.
8
przepis na gofry 8
Tak przygotowane ciasto na gofry zostaw na 5 minut.
9
przepis na gofry 9
W tym czasie należy naoliwić nagrzana gofrownicę, zarówno dolna jak i górna płytkę. Czynność tę powtórz kolejno przed każdym pieczeniem, przeciwnym wypadku gofry mogą przywierać.
10
przepis na gofry 10
Wlej ciasto na rozgrzana i naoliwioną płytkę gofrownicy, rozłóż je równomiernie po całej powierzchni. Zamknij pokrywę i poczekaj chwilę, aż wafel będzie gotowy. Nie naciskaj pokrywy. Gofry powinny być gotowe po około 2-3 minutach. Staraj się nie otwierać gofrownicy w trakcie pieczenia. Jeśli jednak po otwarciu okaże się, że wafle są zbyt jasne – przykryj je ponownie bardzo dokładnie i piecz do uzyskania złocistego koloru.
11
Po upieczeniu wyjmij gofry z gofrownicy. Używaj do tego celu specjalnych łopatek, gofry nie będą się łamać, a ty unikniesz poparzeń.
12
Gofry podawaj na gorąco. Dodatki mogą być naprawdę różne – posmaruj ciepłe gofry dżemem, nutellą lub polej syropem klonowym. Doskonale smakują także z bitą śmietana i owocami.
 4.9/5 (275 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

marla - 2011-07-04
moja mama niechce zrobić maryla śliwińska
Karp - 2009-10-08
Ja mam sprawdzony przepis na gofry. Ciasto zawsze się udaje i bardzo łatwo się piecze. Dzisiaj dodałam je tutaj:
Przepis na grofry. Jutro do przepisu dołączę jeszcze zdjęcia moich gofrów.
 
Lato to taka piękna pora roku. Jest dużo więcej czasu na wszystko, również na przygotowywanie smakowitych deserów i...
Jak zrobić gofry cynamonowe?
Lato to taka piękna pora roku. Jest dużo więcej czasu na wszystko, również na przygotowywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt