Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować gardenię?
Jak pielęgnować gardenię?

Jak pielęgnować gardenię?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (258 ocen)
Oceń 
Gardenia należy do roślin trudnych w uprawie domowej. Aby zakwitła, należy zapewnić jej stosunkowo wysoką temperaturę oraz znaczną wilgotność powietrza. Najlepiej uprawia się ją w oranżerii. Kupując roślinę, należy wybrać taką o błyszczących oraz zielonych liściach i z dużej liczbie pąków kwiatowych.
1
Gardenia potrzebuje dużo światła. W ciągu lata należy ją jednak chronić przed bezpośrednim nasłonecznieniem.
2
W zimie, podczas okresu spoczynku, gardenia wytrzyma temperaturę do 10 stopni Celsjusza, latem do właściwego kwitnienia należy trzymać ją w temp. 15-18 stopni. Maksymalna temperatura to 24 stopnie, jednak należy wówczas pamiętać o zapewnieniu roślinie prawidłowej wilgotności powietrza. Odmiana gardenii Veitchiana kwitnie zimą i wówczas potrzebuje temperatury 18-22 stopni Celsjusza.
3
Gardenię trzeba obficie podlewać około 2-3 razy tygodniowo. Do podlewania używamy wody deszczowej, letniej. Jeśli nie masz dostępu do deszczówki, pamiętaj o tym, aby do podlewania używać zawsze wody bezwapniowej. Zimą wystarczy podlewanie raz w tygodniu.
4
Gardenię należy nawozić wyłącznie w okresie kwitnienia, co dwa tygodnie. Stosujemy połowę zalecanej dawki nawozu.
5
Gardenię należy zraszać codziennie przez cały rok (najlepsza będzie woda deszczowa). Zraszanie rośliny sprzyja jej obfitemu kwitnieniu. Nie należy zraszać kwiatów, ponieważ mogłyby się na nich pojawić plamki i odbarwienia. Jeśli gardenia uprawiana jest w szklarni, wówczas zachowasz wysoką wilgotność powietrza podlewając podłogę.
Jak pielęgnować paprotki?
Jak dbać o anturium?
Jak pielęgnować pelargonie wielokwiatowe?
Jak pielęgnować jukę?
Wskazówki
  • Gardenia nie lubi warunków domowych. Najlepiej jest uprawiać ją w szklarni lub oranżerii. Nie udaje się zwykle w mieszkaniu.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować bambusa?
 4.2/5 (258 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

mcko - 2015-04-17
swietne rady :)
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bartek Florczyk
  • Emil Emil
  • Lech Stachurski
  • Klaudia Szurgot
  • Heniek Lewandowski
  • Adrian Kobos
  • Aga Skrzyniarz
  • Ewa Polniak
  • Antek Pyta
  • Janina Lisowska
  • Sylwia Bućko
  • Iwona Kalina
  • Magdalena Oleksy
  • Malgorzata Stokowska
  • Ewa Nowik
  • Eugeniusz Onikijuk
  • Barbara Kolonko
  • Beata Paluch
  • Seweryn Dziadura
  • Kazimiera Kramarczyk
  • Regina Manikowska
  • Wojciech Solski
  • Krystyna Wróblewska
  • Krystyna Ruśniok
  • Barbara Mordalska
  • Helena Cejko
  • Joanna Kozioł
  • Marian Rak
pasożyt