Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Krzewy > Jak hodować hibiskusa?
Jak hodować hibiskusa?

Jak hodować hibiskusa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (433 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kupując hibiskusa należy wybrać roślinę mocno rozgałęzioną, z błyszczącymi liśćmi i wieloma pąkami kwiatowymi. Aby sprawdzić, czy roślina nie zrzuca pąków, należy delikatnie potrząsnąć szypułkami w dolnej części krzewu.
1
Hibiskusa ustaw w jasnym miejscu jednak, nie bezpośrednio nasłonecznionym. Roślinę tę wspaniale uprawia się w oranżeriach oraz zacienionych szklarniach. Hodując hibiskusa w mieszkaniu, ustaw go na parapecie okna północnego.
2
Idealna temperatura w okresie wegetacji to 18-21 st.C. Jeśli będzie niższa, niż 10 st.C., to liście zaczną opadać. Maksymalna temperatura latem to 27 st.C.
3
Hibiskusa należy podlewać około 2 razy w okresie wegetacji, jednak jeśli powietrze jest gorące i suche, to częściej. Nie należy dopuścić do zalania podłoża, ponieważ mogą zgnić korzenie. Zimą oraz wówczas, gdy temperatura jest niska, podlewamy go raz w tygodniu po wcześniejszym upewnieniu się, że górna warstwa ziemi jest sucha.
4
Nawozimy hibiskusa wyłącznie w okresie wzrostu, co 2 tygodnie płynnym nawozem dodanym do wody podczas podlewania.
5
Hibiskusy potrzebują dość wysokiej wilgotności powietrza. Z tego powodu należy je zraszać nawet codziennie. Jeśli powietrze będzie zbyt suche, to pąki opadną. O zraszaniu należy pamiętać również zimą, zwłaszcza gdy roślina hodowana jest w mieszkaniu z centralnym ogrzewaniem. Aby zapewnić wystarczającą wilgotność powietrza, należy postawić hibiskusa na podstawce z wodą i kamykami.
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować storczyki?
Jak pielęgnować kamelię japońską?
Jak pielęgnować azalie w domu?
Ostrzeżenia
  • Hibiskus jest bardzo wrażliwy na zalanie korzeni.
Wskazówki
  • Kwiat hibiskusa żyje do 36 godzin.
6
Liście hibiskusa można czyścić ściereczką.
7
Latem należy zapewnić roślinie dużo świeżego powietrza.
8
Hibiskusy dobrze rosną w ziemi gliniastej. Młode rośliny wolą lżejsze podłoże z dodatkiem torfu.
9
Hibiskusa należy przesadzać wiosną, po cięciu, gdy wznawia wzrost. Rośliny lepiej kwitną w doniczkach delikatnie przyciasnych.
10
Aby zapewnić krzewiasty pokrój, należy wiosną dość silnie przycinać roślinę. W ciągu lata możemy skracać zbyt długie pędy.
11
Hibiskusa rozmnaża się poprzez sadzonki lub odkłady. Odkłady są polecane dla starszych roślin. Ukorzenione sadzonki powinny zakwitnąć w tym samym roku. Ukorzenianie najlepiej przebiega w temp. 18 st.C.
12
Pierwsza pomoc:

  • Opadanie liści. Liście opadają latem gdy roślina jest nadmiernie podlewana. Poczekaj, aż ziemia przeschnie, po czym podlewaj bardziej oszczędnie. Roślina powinna mieć dostęp do świeżego powietrza. Opadanie liści zimą może być spowodowane za niską temperaturą lub przeciągami. Postaw roślinę w cieplejszym miejscu i mniej podlewaj.

  • Pąki opadają. Zbyt mała wilgotność powietrza. Codziennie zraszaj liście miękką wodą. Zwiększ temperaturę.

  • Brak pąków, roślina nie kwitnie, coraz mniejsze liście. Roślina potrzebuje nawożenia.

  • Liście lepkie z zielonymi owadami. Mszyce. Opryskaj pyretrum.

  • Hibiskus więdnie. Jest zbyt sucho i gorąco. Podlewaj, zraszaj i zapewnij wyższą wilgotność powietrza.
Wskazówki
  • Kwiat hibiskusa żyje do 36 godzin.
Ostrzeżenia
 4.1/5 (433 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

hayabuska - 2012-11-10
Znana jest herbata z hibiskusa zwana karkade. Może być ona podawana na zimno lub jako rozgrzewający napój. Przyrządza się go z kielichów suszonych lub świeżych zalewa wrzątkiem i zaparza kilka minut. W zależności od tego jak ma być podany:
Na gorąco – warto dodać odrobinę miodu, 1-2 goździki, plasterek świeżego imbiru i kroplę rumu;
Na zimno, jako napój orzeźwiający – dodać cukier trzcinowy i szczyptę wanilii.
uprawa hibiskus - 2012-08-04
wychodowałam hibiskusa ogrodowego z nasionek ok. 15 szt., posadziłam w ogrodzie mają ok.10 cm , mam problem co dalej czy wykopywać na zimę i zabrać do domu czy zostawić w ogrodzie proszę o podpowiedź co mam robić dalej?
gosia - 2011-05-24
Jaką odżywką mozna podlewac hibiscus
Ten balsam nie tylko doskonale nawilży twoje usta, ale nada im również piękny różany zapach. Jak dla mnie jest on...
Jak zrobić kokosowo-różany balsam do ust?
Ten balsam nie tylko doskonale nawilży twoje usta, ale...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt