Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > Jak zrobić tort z biszkoptów bez pieczenia?

Jak zrobić tort z biszkoptów bez pieczenia?

Stopień trudności: umiarkowane, Czas:
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Z okazji zbliżających się Świąt chciałam się podzielić się z Wami przepisem , który jest hitem w naszej rodzinie i wśród znajomych - na fenomenalne ciasto z biszkoptów. NIE PIECZONE! Ciasto nie ma nazwy, przepis wymyśliła moja mama wraz ze swoją ciocią - cukiernikiem, która generalnie wymyślała ciasta na poczekaniu w zależności od produktów, które miała w domu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
3 paczki okrągłych biszkoptów (ok kg), 1 litr mleka, 3 kwaśne śmietany duże, 5 jaj, szklanka cukru, 3 waniliowe cukry, kostka masła (prawdziwego), 2 galaretki owocowe, 3 łyżki kakao lub kawy rozpuszczalnej, kawa prawdziwa, owoce: truskawki, brzoskwinie, lub maliny do ozdobienia ciasta, okrągła duża tortownica.
1
Krem: Jaja, cukry waniliowe, śmietany mieszamy razem i wlewamy do gotującego się mleka, cały czas mieszając! Gotujemy kilka minut, aż wytraci się twaróg (wyraźnie oddzielony od serwatki).
2
Twaróg odcedzamy na czystej ściereczce i studzimy.
3
Wystudzony twaróg ucieramy z masłem i z cukrem - powstaje pyszny krem. Dzielimy go na pól: cześć mieszamy z kakao lub kawą rozpuszczalną, zależy jaki smak wolimy. Druga część twarogu pozostaje waniliowa.
4
Ciasto: Najpierw przygotowujemy dwa roztwory do moczenia biszkoptów

Pierwszy kawowy - zaparzamy mocną sypaną kawę, odcedzamy i troszkę słodzimy.

Drugi śmietankowy - pól pojemniczka śmietany łączymy z 1/4 szklanki gorącej wody i z cukrem.
5
Układamy rzędami biszkopty w tortownicy na sztorc na przemian smakami. Moczymy jeden rządek w kawie i przekładamy jasnym kremem, (tzn każdy biszkopt moczymy a następnie nakładamy kremik) i drugi rządek odwrotnie - moczymy biszkopt w śmietanie a krem nakładamy ciemny. Biszkopty moczone w kawie nasiąkają momentalnie i trzeba uważać, aby się nie rozlatywały. Z drugiej strony, aby biszkopty namokły śmietaną, to należy je w niej dłużej potrzymać.
6
Kiedy ułożymy całą tortownicę to smarujemy wierzch resztą kremu, układamy owoce i zalewamy galaretką.
7
Wstawiamy na kilka godzin do lodówki. Życzę smacznego!
Jak ozdabiać torty?
Jak usmażyć karpia?
Jak zrobić sernik z kwaśną śmietaną?
Karp świąteczny - dowiedz się więcej
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

To ciasto pozwala mi połączyć tradycję z powszechnym obecnie brakiem czasu. Robimy je w domu co tydzień i zawsze cieszy...
Jak zrobić ciasto herbatnikowe bez pieczenia?
To ciasto pozwala mi połączyć tradycję z powszechnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt