Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > Jak być pewną siebie?

Jak być pewną siebie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy ma wady - jesteśmy tylko ludźmi. Nawet jeśli twój wygląd, charakter czy umiejętności interpersonalne nie są takie jakich byś sobie życzyła, nie powinnaś pozwolić, aby fakt ten miał jakikolwiek wpływ na twoją pewność siebie. Jesteś osobą piękną i unikalną zarówno w środku jak i na zewnątrz, zatem powinnaś kochać siebie bezwarunkowo. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak być pewną siebie.
1

Odpowiedz na pytania.

Czy zawsze jesteś spokojna, zimna i opanowana nawet w trudnych sytuacjach? Wykazujesz dużą cierpliwość w stosunku do innych ludzi? Czy zawsze służysz pomocą swoim przyjaciołom? Na każde pytanie odpowiedź powinna brzmieć "tak". Jeśli tak nie jest popracuj nad sobą w tym zaresie. Zmiana ta wpłynie pozytywnie na twoją pewność siebie.

2

Znajdź swoją pasję.

Bez względu na to czy będzie to taniec towarzyski, joga, tuning samochodów, plecenie koszyków czy jazda na rolkach – robienie tego co kochasz, wzmocni twoją pewność siebie i wiarę we własne możliwości. Im będziesz robiła większe postępy i stawała się specjalistą z dziedziny, która cię interesuje, tym bardziej twoja pewność siebie będzie wzrastać.

3

Znajdź inspirację w kimś kogo podziwiasz.

Może to być ktoś z rodziny lub ktoś znany. Zastanów się jaka cecha w tej osobie cię inspiruje? Mogą to być wartości moralne, duchowe, emocjonalne czy fizyczne. Każdego dnia dąż do doskonalenia swego wnętrza i ciała.

Jak być pewnym siebie?
Jak się zmotywować do nauki?
Jak być bardziej pewnym siebie?
Ile dać pieniędzy na pierwszą komunię?
4

Nie myśl o sobie zbyt dużo.

Nie staraj się skupiać na swoich negatywnych cechach oraz na tym jak inni cię postrzegają. Zamiast tego skup się na tym, jak sprawić, aby inni byli szczęśliwi.

5

Naucz się przyjmować komplementy.

Nie przewracaj oczami, nie wzruszaj ramionami ani nie mów "tak, tak". Bierz sobie komplementy do serca i za nie dziękuj (powiedz "dziękuję" i się uśmiechnij).

6

Pamiętaj o tym, że ty również masz do zrobienia i do powiedzenia ważne rzeczy.

Jeśli czujesz, że jesteś czegoś pewna mów głośno, wyraźnie i zachowaj kontakt wzrokowy. Bądź sobą.

7

Troszcz się o siebie.

Jedz zdrową żywność. Uprawiaj sport jednak nie przesilaj swojego ciała. Nie odmawiaj sobie niczego co jest dla ciebie dobre i zdrowe. Jednocześnie nie przesadzaj z dbaniem o siebie. Kupowanie wszystkich kremów nawilżających, odżywek i balsamów nie pomoże ci zostać tym kim chcesz być – mogą być tylko uzupełnieniem. Twoja wiara w siebie przychodzi od wnętrza. Poświęć kilka chwil dziennie na refleksję nad swoim życiem. Aby być pewnym siebie musisz zrozumieć, jak bardzo ważne jest twoje dobre samopoczucie.

8

Idź na siłownie.

Siłownia bardzo szybko sprawi, że zaczniesz czuć się pewnie siebie, nawet jeśli teraz jesteś najbardziej płochą i zakompleksioną osobą pod słońcem. Pomoże ci ona być tym kim jesteś i się tego nie bać. To jest właśnie prawdziwa pewność siebie. Poza tym dzięki ćwiczeniom będziesz mieć więcej energii każdego dnia oraz będziesz mieć lepszy humor.

9

Nie daj po sobie skakać.

Jeśli ktoś cię poniży (nie w sposób żartobliwy), powiedz mu, że jest to tylko i wyłącznie jego opinia i według ciebie może sobie myśleć co chce bo to i tak nie ma znaczenia. Na początku może to być trudne do zrobienia, jednak każda taka obrona sprawi, że będziesz czuła się pewniej siebie.

10

Ciesz się ze swojej indywidualności.

Jeśli wiesz, że masz w sobie coś szczególnego i specjalnego nie ukrywaj tego. Możliwe, że chcesz być wyższa, niższa, chudsza, grubsza, bardziej wysportowana itp. Musisz sobie jednak uzmysłowić, że gdybyśmy wszyscy byli tacy sami, to nie bylibyśmy tym, kim jesteśmy. Na pytanie "Kim jestem" odpowiedź jest bardzo prosta: Jesteś unikalną indywidualnością, która ma zdolność do rozwijania i uczenia się.

11

Podejmij się jakiegoś działania.

Może cię zaskoczyć jaką moc ma w sobie podejmowanie działań. Działania nie muszą być nawet jakieś ważne ani wielkie. Może to być coś takiego jak podejmowanie się odwlekanych na później zadań np. pisanie listu czy porządkowanie pokoju. Może to być również coś tak interesującego jak zajęcia tai-chi, sztuka, projektowanie wnętrz oraz cokolwiek co cię interesuje, czego nie miałaś się jeszcze okazji podjąć. Bez względu na to, czy jest to małe czy większe działanie – przyniesie ono entuzjazm oraz pewność siebie.

12

Popracuj nad swoją postawą.

Nie garb się i nie opuszczaj ramion. Nic tak nie świadczy o braku pewności siebie jak osoba wyglądająca na taką, która chce się schować przed całym światem. Upewnij się, że twoje plecy są proste, łopatki koło siebie, brzuch wciągnięty, pierś wypięta (bez przesady aby nie wyglądać na spiętą i sztywną). Patrz przed siebie i miej głowę nieco uniesioną – nigdy nie patrz w ziemię.

13

Uśmiechaj się częściej.

Możesz to robić świadomie. Uśmiech sprawia, że człowiek wydaje się miły, szczery, przyjazny i pewny siebie. Możesz również całkowicie rozluźnić mięśnie twarzy – wówczas będziesz sprawiać wrażenie spokojnej i zrelaksowanej. Obserwuj się w lustrze i upewnij się, że twoja mina nie jest napięta i nerwowa – inni mogliby ją zinterpretować jako smutną, złą i nieprzyjemną.

14

Podczas rozmowy z innymi zachowaj kontakt wzrokowy.

Patrzenie innym w oczy świadczy o twoim zainteresowaniu, spokoju i pewności siebie. Osoby, które unikają kontaktu wzrokowego wydają się być nieśmiałe i potulne zaś jeśli ktoś zauważy, że cały czas unikasz patrzenia w oczy, może to zinterpretować że się boisz, jesteś zła lub masz coś na sumieniu. Nie musisz się wpatrywać w oczy drugiej osoby cały czas – okres kontaktu wzrokowego powinien wynosić od 30 do 60% czasu całej rozmowy.

15

Uścisk dłoni może zwiększyć twoją pewność siebie.

Jeśli chodzi o gestykulację, będziesz wydawać się bardziej otwarta i szczera wówczas, gdy nie będziesz łączyć razem rąk a dłonie będą otwarte. Wskazywanie palcem i zbliżanie do siebie rąk może kłaść większy nacisk na wypowiadane przez ciebie słowa. Nie nadużywaj gestykulacji jeśli nie chcesz wyglądać na zdenerwowaną i niezdecydowaną. Unikaj chwytania się za ręce i za ramiona – takie działanie świadczy o nerwowości, napięciu a nawet nieuczciwości.

Dla mężczyzn - twój uścisk dłoni powinien być mocny i pewny. Jeśli podajesz dłoń kobiecie wówczas twój uścisk nie powinien być mocniejszy niż jej.

16

Chodź dumnym krokiem.

Poruszaj się tak, jakbyś miała jakiś cel. Podczas chodzenia kolana powinny być delikatnie ugięte – dzięki temu twój chód nie będzie zbyt sztywny.

17

Zachowuj się pewnie siebie, nawet jeśli się tak nie czujesz.

Po pewnym czasie takie zachowanie stanie się dla ciebie całkowicie naturalne. Naucz się nie zwracać uwagi i nie interesować tym, co myślą o tobie inni. Jeśli pozwolisz sobie na przejmowanie się tym co ktoś powiedział na twój temat to nigdy nie będziesz szczęśliwa. Jedyne co cię powinno obchodzić to to, co ty sama o sobie myślisz. Nie wierz ludziom ponieważ często będą mówić o tobie źle z powodu zazdrości i chęci sprawienia ci przykrości. Jeśli się przejmiesz wypowiadanymi przez nich słowami sprawisz im tylko radość. Nie daj im do niej powodów. Niech ich słowa po tobie spływają jak woda po kaczce.

 5/5 (170 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

nat - 2011-10-27
Świetny artykuł. Podniósł mnie na duchu. Dziękuję Ci bardzo! :)
Nadii - 2010-08-30
Wystarczy pokochać siebie i a pewność sama przyjdzie.
To prawda, że te czasem najdrobniejsze rzeczy mogą nam przynieść najwięcej radości. Widok ptaszka siadającego na...
Jak się dobrze czuć?
To prawda, że te czasem najdrobniejsze rzeczy mogą nam przynieść najwięcej radości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt