Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Cardio > Jak ćwiczyć na orbitreku?

Jak ćwiczyć na orbitreku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (298 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Coraz częściej, aby stracić zbędne kilogramy, poszukujemy coraz to nowszych sprzętów z siłowni. Orbitrek jest doskonałym rozwiązaniem. Jest niewielki, prosty w obsłudze i pomaga nam stosunkowo szybko wyrzeźbić naszą sylwetkę i schudnąć. Jeśli nie wiesz jak na nim ćwiczyć, przeczytaj poniższe instrukcje.
1
Wybierz odpowiedni dla siebie sprzęt. Kupując orbitrek musisz się liczyć z wydatkiem powyżej 800 złotych. Nie kupuj jednak sprzętów najtańszych, zwróć uwagę na firmę, ma on ci służyć przez dobrych parę lat.
2
Staraj się wybrać orbitreka z programem ćwiczeń. Jest to szczególnie istotne dla początkujących osób, pomocne jest to zwłaszcza podczas kontroli tętna. Nieraz chcąc spalić tkankę tłuszczową przekraczamy zalecane tętno, a co za tym idzie - zamiast spalać tkankę zamieniamy ją na mięśnie.
3
Podczas ćwiczeń na orbitreku musisz mierzyć swoje tętno. Najlepszy przedział do ćwiczeń to 70 – 80 % twojego maksymalnego tętna (HR). W przedziale tym następuje najwyższe spalanie kalorii z tłuszczu, poprawiasz funkcjonowanie układów krwionośnego i oddechowego. Powyżej tego przedziału tkanka tłuszczowa spalana jest znacznie wolniej. Nie należy zatem wykonywać wykańczających ćwiczeń i wszystko dozować z umiarem.
4
Pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej sylwetki. Stojąc na orbitreku wyprostuj plecy, głowę lekko unieś, wciągnij mięśnie brzucha, stopy połóż płasko na pedałach. Dłonie połóż na uchwytach.
Jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym? Trening dla początkujących
Jak zrzucić brzuch chodząc?
Jak uniknąć zakwasów?
Jak powiększyć pupę?
5
Cały trening na orbitreku powinien składać się z trzech zasadniczych faz: rozgrzewki, ćwiczeń właściwych i ochłonięcia.
6
Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem. Dzięki niej poprawiamy krążenie krwi. Rozciągając mięśnie przed ćwiczeniami, zapobiegamy jakimkolwiek urazom, kontuzjom i skurczom. Przed wejściem na orbitrek wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających, pracuj nad mięśniami ud, brzucha oraz ramion. Podczas rozgrzewki na orbitreku powinno się ćwiczyć z minimalnym oporem. Cała faza rozgrzewki powinna trwać ok. 10 minut.
7
W fazie ćwiczeń należy zwiększyć znacznie swój wysiłek fizyczny. Ustaw opór tak, aby podczas całego ćwiczenia móc utrzymać stałą prędkość. Faza ta powinna potrwać ok.10-15 minut. Jeśli zmęczysz się wcześniej, zwolnij i nie nadwyrężaj swojego ciała. Jeśli będziesz ćwiczyć regularnie, możesz co tydzień dodawać sobie po kilka minut. Pamiętaj, by cały czas kontrolować swoje tętno.
8
Podczas ostatniej fazy powoli staramy się przywrócić spokój naszemu sercu i pozwalamy mięśniom stopniowo ochłonąć. Poświeć na to ok. 5 minut, zwalniając coraz bardziej tempo ćwiczeń. Ćwicz z minimalnym obciążeniem lub bez.
9
Jeśli chcesz uzyskać szybki i widoczne efekty, trenuj co najmniej trzy razy w tygodniu. Pamiętaj, ćwicząc na orbitreku, pracujesz nad mięśniami całego ciała.
 3.8/5 (298 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (37)

HardcorowyKowal - 2014-12-05
najwięcej kalorii spalicie na schodach 400 kcal przez 20 minut, natomiast orbitrek 150 kcal przez 20 min
hi - 2014-12-04
Schudłem 7kg w miesiąc. Zacząłem biegać dystans 5km w czasie ok 35-40 min - czyli lekki trucht, ale dystans daje w kość. Biegam 2 razy w tygodniu, jem to co jadłem - żadnych diet, a waga sama spada. Jeszcze zostało mi do zrzucenia ok 30 kg, motywacja jest więc dam radę.
andrzej 326 - 2014-12-04
Radze byc ostroznym i z rozwaga wydluzac czas i intensywnosc treningu.
3 miesiace temu zaczelem od 5 min na srednim obciazeniu a teraz robie trening po godzinie na duzym obciazeniu...... i nabawilem sie kontuzji prawego kolana na orbiteku!! urzadzenie to wymusza nieprawidlowe ulozenie nacisku na stawy w trakcie biegu!! Radze byc ostroznym!!
zarowaOwner - 2014-12-04
co to za brednie i mity... ten artykuł pisała osoba chyba co siłownie widziała w telewizji... dawno takich bzdur nie czytałem... autor ma takie pojęcie jak "Koks" z rozmów w toku, który był ostatnio w tym śmiesznym programie.
andrzej 326 - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
hi - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
HardcorowyKowal - 2014-12-04
zarowaOwner - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
andrzej 326 - 2014-12-04
G-ManFit - 2013-05-28
Tłuszcz zamieni się w mięśnie? Wytlumaczy mi ktoś ten proces? Bo z mojego punktu widzenia nie jest to możliwe:)
kicia55555555 - 2013-03-12

czyli powinnam ćwiczyć na orbitreku, bo przyznam, że mi tego bardzo brakuje :)

jasiu - 2013-03-11
"Nieraz chcąc spalić tkankę tłuszczową przekraczamy zalecane tętno, a co za tym idzie zamiast spalać tkankę zamieniamy ją na mięśnie" - bzdura. Od kiedy składnikiem budulcowym jest tłuszcz? Spalimy mięsnie a nie zbudujemy je z tłuszczu. Na tym punkcie przestałem to czytać, szkoda czasu
ee - 2013-03-11
Moze mniej jedzcie, to nie wina orbitreka:D
kicia55555555 - 2013-02-25

Witam, ćwiczę na orbitreku już drugi miesiąc, a moja waga zamiast spadać rośnie przytyłam z 5 kg.

czy to jest normalne?? i czy powinnam odstawić ćwiczenia na jakiś czas?? proszę o rady :)

zigitrn - 2013-01-09
Ciekawe urządzenie do ćwiczeń jednak wolę ergometr wioślarski, przy jednoczesnym spalaniu tłuszczu buduję sie mięśnie
martakali2889 - 2013-01-09
Teraz wiem czemu nie widać satysfakcjonujących efektów.
betti - 2012-01-31

ana napisał

,mam tyle samo co Ty lat, ćwiczę od grudnia na orbitreku , chcę schudnąć i nic

ana ja tez nic nie chudne ale moge ci powiedziec ze chodzilam przez 2 lata do klubu fitness na pilatess i bieznie na ktorej cwiczylam 2 razy dziennie ale juz przestalam chodzic poniewaz jest zima i czesto choruje wiec przytylam ale od wiosny bede chodzic tylko na pilatess bo orbitreka mam w domu i wtedy napewno zaczne chudnac bo wtedy nie bede tyle jesc a pozwolilam sobie na slodycze ktorych nie moge jesc wiec bede probowac trzymac znow diete wiec jesli masz mozliwosc to cwicz oprocz orbitreka

ana - 2012-01-30
mam tyle samo co Ty lat, ćwiczę od grudnia na orbitreku , chcę schudnąć i nic
betti - 2012-01-27
mam 53 lata kupilam sobie orbitreka ale nie z programem jestem z niego zadowolona cwicze raz dziennie po 45 min chcialam powiedziec ze cwicze dlatego aby utrzymac forme i stan fizyczny.uwazam ze poprzez te cwiczenia moj organizm jest dotleniony poprzez wysilek oraz zwiekrzyla mi sie przemiana materi.jesli ktoras z pan jest w podobnym wieku prosilabym o wypowiedzenie sie na temat cwiczen na orbitreku
bess - 2012-01-24
"Przed wejściem na orbitrek wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających"
Kto pisze te porad?
NIE WOLNO rozściagać "zimnych" mięśni bo uraz gotowu.
Orbitek właśnie jest po to aby rozgrzać się przed ćwiczeniami.
Przed wejściem na niego możesz co najwyżej porobić kułka stopami i stawami biodrowymi a NIE ROZCIĄGAĆ NIE ROZGRZANY MIĘSIEŃ!!!
Sportowiec - 2011-08-18
Oprócz aerobiku która bardzo poleca do uprawiania aktywnego sportu. Polecam tez wszelkiego rodzaju inne techniki i ćwiczenia na ciało. Bo sport to zdrowie!
asia84 - 2011-03-30
witam wszystkich! też mam orbitreka, ale chyba nie umiem na nim dobrze ćwiczyć:( napisze jak to robię i proszę poprawcie mnie...nastawiam wiek, puls 75%, czas 30minut trzymam ładnie rączki tak żeby liczył mi puls i jadę...tak przez 30minut...obciążenie mam po paru minutach maxymalne...prosze powiedzcie czy dobrze cwiczę...bardzo zalezy mi na zrzuceniu paru kg.
beatek - 2010-12-27

ja tez ``chudlam ``nawet kg na dzien jak nic nie jadlam to wowczas po 5 dniach mialam minus 5kg!!!Ale czy to mozna nazwac chudnieciem czy zaburzeniami????nie powiem jakimi bo kazdy wie.....my tutaj powaznie o procesie ksztaltowania sylwetki nie o excesowym glodzeniu sie bo cwicze czasem 70 min na obitreku i nigdy jeszcze nie spadlo mi 1kg na dzien.......

Karolla - 2010-12-27

do karin_94: nie jest możliwe fizycznie, aby dziennie schudnąć kilogram. Jeśli tak ci waga pokazywała, to nie "chudłas" tylko się po prostu odwodniłaś. Wtedy wystarczy napić się wody i znów waga jest taka jak była.

karin_94 - 2010-12-26
Orbitrek jest na prawdę świetny. Przy intensywnym treningu,odpowiedniej ilości wody oraz zawzięciu i rozsądnej diecie opartej gł na warzywach można sporo schudnąć(0,5kg na dzień).Ja chudłam nawet kilo ,
a na liczniku miałam 1000kcal-ok 2 godzin ćwiczenia, ale warto było.Potem tylko systematyczny trening
w celu utrzymania wagi i boskich mięśni :)
beatek - 2010-11-26
Widze,ze zbyt wielu nas tu nie ma.......szukalam az w koncu znalazlam.....jak cwiczyc na orbitreku.....poniewaz mam go juz 3 a moze 4lata,fakt od tego czasu urodzilam juz 2 dzieci ale cwicze na nim regularnie moze juz 3 mies.{wczesniej byl 3 razy popsuty i dlugo nie przyjezdzali go naprawic}.....jednak nie widze specjalnych efektow..........wiem,ze jest najlepszy z mozliwych sprzetow gdyz pracuja na nim wszystkie grupy miesni,ja jednak po 3-4 godzinnych treningach na tydzien nie widze specjalnych efektow jak mialam w udzie 60cm tak mam i przeraza mnie to.Fakt,ze cwicze na wysokich obrotach tj na 10 poziomie przez pierwsze 30-35min a potem schodze do 8 przez kolejne 20 min.....po tym co przeczytalam okazuje sie ,ze zle cwiczylam.......a i musze dodac,ze choc to moj juz 2 orbitrek{wymienili mi na nowy raz bo sie zepsul}to obydwa zle mierzyly puls wiec nie wiem przy jakim ja cwicze ale mysle ,ze na dosc wysokim......przy moim wzroscie powinnam cwiczyc w przedziale 120 a moj przy wysilku najintensywniejszym pokazuje 96 ale jest to wysilek tak intensywny,iz trudno go utrzymac caly czas......podejrzewam wiec,ze cwicze ze zlym tempem i dlatego nie mam widocznych rezultatow bo dieta mysle ok.tzn nie jem tlusto ani slodko ,duzo dobrego bialka etc...myslalam tez,iz cwicze na zbyt wysokim poziomie i moze dlatego wyrabiam sobie jeszcze wieksze miesnie na udach nie wiem,wszyscy przestrzegaja przed wysokim poziomem i cwicza na najnizszym by sobie miesni nie wyrobic a tu zalecaja podniesc poziom po rozgrzewce.......
Prosze wypowiedzcie sie na ten temat.......
Gosia - 2010-11-26
J również mam orbitreka i taniego używanego za 250zł i jest bardzo dobry ćwiczę po 30-40minut na początku wolno jakies 5 minut a potem szybko i na zmianę a pod koniec zwalniam by odsapnąć.Efekty u grubaska widać szybko ja 175cm i 80kg ewidentnie w udach bardziej wyrzeźbione,jędrna skóra i szybki brak cellulitu.Smuklejsze ramiona i też w biodrach spadają cm.Ale wiadomo u każdego to trwa inaczej ja po tym jeszcze dodatkowo ćwiczę jakieś 10minut brzuszki,pompki.I duzo wody pić.Ćwiczę codziennie czasami odpuszczam sobotę i niedziele i babskie dni.
Joanna25 - 2010-11-02
Dominiko jak często ćwiczyłaś i jak długo (ile minut)dopiero zakupiłam orbitreka.
dominika - 2010-07-05
Orbitrek to świetny sprzęt.Można na nim bardzo szybko schudnąć o ile ćwiczy sie systematycznie i odżywia zdrowo.Polecam bo na prawde warto mam go w domu i jestes bardzo zadowolona:)polecam:)
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie wystarczą już dobre buty...
Jak biegać z pulsometrem?
Pulsometr to obecnie najbardziej potrzebne urządzenie w szafce każdego biegacza. Nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt