Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Choroby skóry > Jak leczyć poparzenia słoneczne?

Jak leczyć poparzenia słoneczne?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zbyt długie przesiadywanie na słońcu i opalanie się bez odpowiedniego zabezpieczenia, może spowodować oparzenie słoneczne. Oparzenia mogą być niezwykle bolesne a ból może nam towarzyszyć nawet przez kilka dni. Jeśli jesteśmy na wakacjach to takie oparzenie może stać się dla nas koszmarem. Zamiast korzystać z plaży i morza, musimy siedzieć w pokoju hotelowym lub w najlepszym przypadku kryć się gdzieś pod drzewem w cieniu. Pomimo tego, że każdy z nas wie czym grozi zbyt długie wystawianie się na promienie słoneczne to i tak, z uporem leżymy na słońcu - bo przecież trzeba w końcu wrócić z piękną opalenizną. Jeśli przeliczyłeś się ze swoimi siłami, chciałbyś cofnąć czas lub pozbyć się w jakiś cudowny sposób bólu oraz czerwonego koloru skóry, przeczytaj poniższe wskazówki.
1
Jak już tylko zaczniesz odczuwać ból idź szybko pod zimny prysznic lub posiedź w wannie z zimną wodą. Do wody możesz dodać esencji z miętowej herbaty. Nie używaj mydła ani żelów pod prysznic, aby nie naruszyć warstwy ochronnej skóry.
2
Posmaruj całe ciało kefirem, jogurtem naturalnym lub śmietaną. Pozostaw do wyschnięcia na co najmniej 15 min. Spłucz chłodną wodą.
3
Nałóż na poparzoną skórę żel aloesowy. Jeśli masz w domu aloes w doniczce wówczas zetnij kilka łodyg, wyciśnij z nich sok i nałóż na poparzenie. Świeży sok z aloesu przyniesie ci większą ulgę niż kupiony w sklepie żel aloesowy.
4
Na poparzone miejsca nakładaj zimny kompres nasączony wyciągiem z miętowej herbaty.
5
Zażywaj aspirynę lub ibuprofen w celu złagodzenia bólu oraz stanu zapalnego.
6
Noś luźną odzież, która nie będzie przylegać do skóry i nie podrażniać dodatkowo oparzenia.
7
Pij dużo wody, aby się nie odwodnić.
8
Jeśli masz pod ręką banana zetrzyj go na papkę i posmaruj nim podrażnioną skórę, zostaw na 15 min po czym spłucz chłodną wodą. Banany zawierają potas i witaminę A, które łagodzą stan zapalny.
Jak złagodzić swędzenie skóry po opalaniu?
Jak opalić się szybciej?
Jak pielęgnować skórę po opalaniu?
Jak się zdrowo opalać?
9
Witamina C przywraca równowagę skóry. Zmieszaj swój ulubiony krem nawilżający z sokiem z cytryny i posmaruj nim ciało.
10
Zmieszaj żółtko z miodem i nałóż na poparzone przez słońce miejsca. Miód zawiera witaminy oraz składniki mineralne, które wygładzą skórę zaś żółtko zawiera lecytynę która ma właściwości lecznicze podobne do witaminy E.
11
Zmieszaj masło kakaowe z olejkiem kokosowym. Mieszanka ta pomoże ci szybciej uzdrowić skórę poparzoną przez słońce.
12
Dbaj, aby skóra była cały czas dobrze nawilżona. Stosuj łagodzące balsamy po opalaniu.
13
Do swojej diety dołącz witaminy z grupy B. Kompleks witamin z grupy B przywraca równowagę skóry.
 3.9/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

okot88 - 2014-06-17
Ja zawsze stosuję curiosin, przynosi mi ulgę i łagodzi zaczerwienią skórę.
EwaG - 2014-06-10
A najlepszy na oparzenia po opalaniu jest jest po prostu ...collagen. Można kupić w sprzedaży internetowej (nie mogę, zapewne, podawać nazwy firmy ? :-)). Nie jest tani, ale dosłownie kilka minut po nałożeniu cieniutkiej warstwy przechodzi ból czy pieczenie. Wkrótce też znika zaczerwienienie i wysypka. Piszę to z autopsji. A buteleczka z kolagenem starcza na długo.
Anka - 2014-06-10
Gdzie indziej czytałam,że nie powinno się od razu polewać zimną wodą,tylko stopniowo z letniej przechodzić żeby nie doznać szoku ! Od trzech dni zmagam się już z poparzeniem..boli jak cholera:x posmarowałam się wczoraj śmietaną..naskórek zrobił się taki delikatny w dotyku i tylko tyle
hmmm - 2014-06-10
Panthenol 10% i tyle w temacie.
Zosia - 2014-06-10
Polcam okłady z oleju arganowego i oleju monoi.
kama - 2014-06-10
Na leczenie poparzeń po słonecznych dobry jest olej arganowy (ale ten naturalny a nie oszukany) bo ma on właściwości regenerujące skórę. Osobiście wybieram olejek po opalaniu z pestek malin bo szybko regeneruje skórę ale żeby nie dopuścić do poparzeń słonecznych najlepszy jest olejek do opalania B17 - jest doskonały, moge leżeć godzinami i nie dochodzi do żadnych poparzeń tylko co 15-20 minut posmaruje się nim ponownie a co najwązniejsze ten olejek przyspiesza mi opalanie.
grazyna2 - 2013-05-22
Dobre jest posmarowanie się zsiadłym mlekiem.
Magda333 - 2009-08-13
Na poparzenie słoneczne dobrze jest stosować krem łagodzący podrażnienia, taki jak Radiosun. Zmniejszy to uczucie gorąca, pieczenie i przyspieszy regeneracje skóry. Krem ten należy wsmarować w skórę kilka razy dziennie. No i trzeb pamiętać, żeby się nie opalać dopóki nie zejdzie podrażnienie.
Po dniu spędzonym na słońcu może okazać się, że zamiast pięknej, brązowej opalenizny skończyłaś z czerwoną, swędzącą i...
Domowe sposoby na oparzenia słoneczne
Po dniu spędzonym na słońcu może okazać się, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt