Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Nauka i Przyroda > Natura > Jak się zachować podczas burzy?

Jak się zachować podczas burzy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (30 ocen)
Oceń 
Według naukowców, w ciągu każdej sekundy w Ziemię uderza około 100 piorunów. Burza może nas dopaść wszędzie i w różnych okolicznościach: w mieście, w lesie, na polu czy na jeziorze. Poniżej znajdziesz wskazówki jak się zachować podczas burzy i jakie środki ostrożności należy zachować.
1
Pierwszy grzmot nie oznacza, że burza cię z pewnością dopadnie. Może ona przejść bokiem jednak należy dla bezpieczeństwa poszukać schronienia (samochód, budynek).
2
Jeśli zauważysz błysk wówczas możesz obliczyć jak daleko od ciebie jest burza. Od momentu błysku należy liczyć sekundy aż do usłyszenia grzmotu. Każda sekunda to około 340 m (prędkość poruszania się dźwięku). Tak więc jeśli od czasu zobaczenia błysku do usłyszenia grzmotu minie 10 sekund to oznacza, że burza jest oddalona od ciebie o około 3,5 km. Dlatego, jeśli usłyszysz grzmot i za niecałą sekundę zobaczysz błysk to oznacza, że znajdujesz się prawie w centrum burzy. W tym przypadku musisz jak najszybciej znaleźć bezpieczne miejsce.
3

Burza w pobliżu wody

Oczywiście pływanie w deszczu jest bardzo romantyczne jednak jeśli widzisz, że zbliża się burza z piorunami wówczas jak najszybciej wyjdź z wody i się od niej oddal. Skutki uderzenia pioruna w wodę są odczuwalne na wiele kilometrów.

Jak zrobić zielnik?
Jak chronić się przed upałem?
Jak uniknąć biegunki?
Jak uchronić się przed chorobami w pracy?
 4.6/5 (30 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Lucius - 2009-09-04
Przeprasza wyłączenie urządzeń elektrycznych tjk telefon komórkowy,IPod itp.ZMNIEJSZA RYZYKO TRAFIENIA PRZEZ PIORUN!!!
Lucius - 2009-09-04
Pamietajcie także o bezzwłocznym wyłaczeniu jakich kolwiek urządzeń elektrycznych,to zwieksza ryzyko trafienia przez piorun
Świadomość jest kluczem do wszystkiego. Nie chodzi o to, aby kogokolwiek nastraszyć, ale uświadomić. Stąd ten artykuł....
Jak zmniejszyć skutki napromieniowania organizmu?
Świadomość jest kluczem do wszystkiego. Nie chodzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

    pasożyt