Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Wędkarstwo > Jak złowić szczupaka?

Jak złowić szczupaka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (133 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rodzimy, występujący w wodach północnej części Ameryki Północnej, Europy i Azji, szczupak jest pożądaną i stosunkowo łatwą do połowu rybą. Znany jest ze swojej dużej żarłoczności. Ten drapieżnik jest wyśmienitym rybnym daniem a duże szczupaki stanowią pokaźne trofea. Nieważne jednak czy jesteś fanatykiem połowów szczupaka czy początkującym, przeczytaj poniższe wskazówki, które zwiększą twoje szanse na jego schwytanie.
1
Małe i średnie szczupaki możesz złowić na obszarach ze znaczną ilością chwastów wodnych i lilii, tam gdzie znajduje się dużo owadów, żab i drobnych ryb, które stanowią jego pożywienie. Duże szczupaki nie są już zainteresowane tego typu pożywieniem, poszukują one większych ryb na obrzeżach zachwaszczonych zbiorników, w pobliżu skał i na bardziej otwartych wodach, takich jak ujścia rzek lub strumieni.
2
Stosuj odpowiednia przynętę. Szczupak należy do jednych z najłatwiejszych po połowu ryb. Do połowu małych i średnich okazów użyj czerwono białej przynęty lub z 5 diamentami, która jest żółta, a na jej powierzchni widoczne jest pięć czerwonych kamyczków.
3
Bądź cierpliwy. Bardzo często szczupaki bawią się przynętą, uderzając o nią kilkakrotnie zanim ją połkną. Głodny szczupak weźmie twoja przynętę. Jeśli złapiesz i wypuścisz szczupaka, możesz złowić ten sam okaz nawet kilka razy.
4
Do połowu dużych okazów musisz wybrać odpowiednio dużą przynętę. Zdobycie kilku centymetrowej płotki lub klenia na przynętę, może sprawić wiele kłopotów, ale twoje wysiłki z pewnością się opłacą. Klenie i płotki są stosunkowo łatwe do połowu i występują w znacznych ilościach w strumieniach. Możesz skorzystać także z gotowych przynęt o kształtach i rozmiarach ryb, które z pewnością ułatwią ci połów.
5
Łowienie szczupaka w odpowiednim okresie pozwalana na uzyskanie lepszych okazów. Wiosną szczupaki nie nadają się do połowu, gdyż są osłabione po tarle. Aby zwiększyć prawdopodobieństwo połowu dużych sztuk, zaplanuj połów na czerwiec – lipiec. W sierpniu i wrześniu woda jest znacznie czystsza, co jest korzystne dla rybaków, jednak ryby nie zawsze poszukują w tym czasie pożywienia.
Jak zmienić oponę w rowerze?
Jak jeździć na deskorolce?
Jak dopasować rower do wzrostu?
Jak tańczyć na dyskotece?
Wskazówki
  • Aby zwiększyć szanse złowienia szczupaka, użyj czerwono- białej lub czerwono – srebrnej przynęty, gdy woda jest czysta, w zamulonej i zmąconej wodzie użyj przynęty żółtej.
Przeczytaj teraz: Jak łowić na rzece?
 4.9/5 (133 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

xzzx - 2011-10-14

co ten pacan p*****i?woda czysta pomaga rybakom, wpoda czysta we wrzesniu, klenie, co za idiota pisał to?

kysy - 2011-09-25
ja osobiscie wyciągam najwiecej szczupakow zaraz po ich tarle,bo wtedy są najbardziej glodne i biorą na doslownie wszystko
Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty. Każdy wędkarz wie, że ich dobór to połowa sukcesu, chociaż...
Jak zrobić przynętę bez robaków?
Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt