Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Ogrzewanie i Klimatyzacja > Jak odpowietrzyć kaloryfer?

Jak odpowietrzyć kaloryfer?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (408 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wraz z wodą do systemu ogrzewania dostaje się również powietrze. Zbyt duża ilość powietrza w systemie wpływa na zmniejszenie efektywności grzania. Odpowietrzenie kaloryferów to drobna naprawa, która potrwa zaledwie kilka minut. W twoim mieszkaniu będzie cieplej a rachunki za ogrzewanie będą mniejsze.
1
Sprawdź grzejnik. Jeśli jego góra jest chłodna, a dno ciepłe, oznacza to, że należy grzejnik odpowietrzyć. Ponadto grzejnik wymaga odpowietrzenia, gdy w całości jest zimny, lub posiada niższą temperaturę niż ustawiona na termostacie.
2
Wyłącz system centralnego ogrzewania, zapobiegniesz w ten sposób wszelkim awariom i zapewnisz sobie bezpieczeństwo pracy. Wyłącz cały system - nie wystarczy jedynie skręcić temperaturę nastawienia termostatu.
3
Znajdź specjalny klucz pasujący do zaworu służącego do odpowietrzania. Większość grzejników posiada tego typu zawór z boku bądź też z tyłu. Zawór ten wymaga specjalnego klucza, aby go otworzyć i zamknąć.
4
odpowietrzanie kaloryfera
Zwiń ściereczkę wokół klucza i zaworu. Obróć klucz w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aby otworzyć zawór i uwolnij powietrze z kaloryfera – będziesz słyszeć wówczas charakterystyczny syk. Pozostaw zawór otwarty, dopóki woda nie zacznie się uwalniać z zaworu w postaci bąbelek.
5
odpowietrzanie
Obróć klucz zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zamknąć zawór. Upewnij się, że jest prawidłowo zamknięty. Jednakże nie należy zamykać go zbyt szczelnie. Włącz system centralnego ogrzewania i sprawdź czy grzejniki działają tak jak powinny.
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak malować płytki ceramiczne?
Jak rozpalić w piecu?
Jak połączyć dwa odcinki przewodów elektrycznych?
Przeczytaj teraz: Jak spawać?
 1.8/5 (408 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dareckyy - 2013-01-07
mam problem z grzejnikiem, czytam tu, że jak jest zapowietrzony to jego gora jest zimna u mnie jest odwrotnie co zatem jest przyczyną?
Po latach używania twój parkiet nie wygląda już tak jak dawniej, szpary, które kiedyś były malutkie robią się coraz...
Jak naprawić parkiet?
Po latach używania twój parkiet nie wygląda już tak jak dawniej, szpary, które kiedyś...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt