Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Odżywianie a ciąża > Jak jeść w ciąży, aby nie przytyć?

Jak jeść w ciąży, aby nie przytyć?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (217 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
W czasie ciąży wiele kobiet martwi się by nie przytyć za dużo, podczas, gdy inne hołdują zasadzie "jem za dwoje". Badania pokazały jednak, że przybranie na wadze podczas ciąży jest bardzo istotne dla zdrowia rozwijającego się płodu, jednak nadmierne tycie w tym okresie może być szkodliwe zarówno dla matki jak i dla dziecka. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak jeść i dbać o siebie podczas ciąży, aby mieć odpowiednią wagę.
1
dieta w ciąży - krok 1
Podczas pierwszej wizyty u lekarza zapytaj go ile powinnaś przytyć, aby ciąża rozwijała się prawidłowo. Dla zdrowia ciąży instytuty medyczne polecają kobietom w ciąży stosowanie indeksu BMI. Kobiety mające niedowagę przed ciążą powinny w jej okresie przytyć od 12 do około 20 kg. Panie, które przed ciążą według indeksu BMI miały prawidłową wagę powinny przytyć podczas ciąży 11- 15 kg. Kobiety, które przed ciążą miały małą nadwagę podczas jej trwania powinny przybrać na wadze około 6-11 kg. Natomiast panie otyłe dla zdrowia swojego oraz zdrowia dziecka nie powinny przytyć więcej niż 9 kg.
2
dieta w ciąży - krok 2
Upewnij się, że dostarczasz do organizmu odpowiednią liczbę kalorii.
Wbrew powszechnej opinii podczas ciąży wcale nie musisz jeść za dwoje. Większość kobiet podczas ciąży powinna do swojej normalnej porcji jedzenia dodać tylko 300 kalorii dziennie. Jest to np. jogurt lub duże jabłko.
3
dieta w ciąży - krok 3
Upewnij się, że twoja dieta jest odpowiednio zbilansowana. Jedz wszystkie rodzaje zboża, owoce i warzywa, mało tłuste produkty mleczne i oczywiście białka. Unikaj jedzenia pustych kalorii i produktów, które spowodują tycie a nie dodadzą ci energii.
4
dieta w ciąży - krok 4
Ćwicz regularnie, aby uniknąć nadmiernego i gwałtownego tycia. Ćwiczenia mogą zredukować stres i przygotować cię do porodu. Jeżeli nie ćwiczyłaś przed zajściem w ciążę zacznij powoli od chodzenia lub delikatnego aerobiku.
Podczas ćwiczeń pilnuj, aby twoje tętno nie przekroczyło 140 uderzeń na minutę. Po pierwszym trymestrze ciąży unikaj ćwiczeń, które wymagają leżenia na plecach. Przez całą ciążą unikaj dyscyplin sportu, które wymagają od ciebie nagłych szarpnięć jak np. tenis czy wysiłkowy aerobik.
5
dieta w ciąży - krok 5
Pij dużo wody zwłaszcza po ćwiczeniach. Twój organizm pozostanie nawodniony a ty będziesz pełniejsza.
6
dieta w ciąży - krok 6
Wysypiaj się, co noc, to również może pomóc ci utrzymać odpowiednią wagę. Jeśli jesteś zmęczona pragniesz więcej jedzenia i szybciej przytyjesz.
Wskazówki
  • Nigdy nie próbuj odchudzać się podczas ciąży
  • Jeżeli ćwiczenia szkodzą twojej ciąży to nie rób ich. Słuchaj własnego ciała, jeżeli ćwiczenia cię męczą lub masz jakieś bóle to nie ćwicz.
Przeczytaj teraz: Jak nie przytyć w ciąży?
 5/5 (217 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Prawidłowe odżywianie się w czasie ciąży jest bardzo ważne dla rozwoju twojego dziecka. Powinnaś zwiększyć ilość...
Jak się odżywiać w ciąży?
Prawidłowe odżywianie się w czasie ciąży jest bardzo ważne dla rozwoju twojego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt