Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Inne zainteresowania > Jak pisać pamiętnik?
Jak pisać pamiętnik?

Jak pisać pamiętnik?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (358 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Prowadzenie pamiętnika jest ciągle bardzo popularne wśród młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest to jednak bardziej powszechne zajęcie wśród kobiet. Prowadzenie pamiętnika to świetny sposób na zapisywanie wydarzeń i zmian w naszym życiu, dobry sposób na wylanie swoich emocji. Pisząc pamiętnik możesz ujawnić swoje najgłębsze myśli i pragnienia, o których boisz się powiedzieć innym. Pamiętnikowi możesz bardziej zaufać niż rodzinie czy przyjaciołom, możesz w nim skrywać wszystkie swoje sekrety.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kalendarz lub zeszyt, Długopis, Wylewność emocji i najgłębszych uczuć, Tajemnice, Wydarzenia
1
Weź do ręki długopis i zeszyt lub kalendarz. Kup notatnik, który ma wiele stron, ponieważ będziesz w nim stale coś zapisywać.
2
Znajdź prywatne miejsce, jak sypialnia lub każde inne, w którym będziesz sama i nikt nie będzie ci przeszkadzał. Najlepiej jest pisać w miejscu, w którym nikt cię nie zobaczy i nie będzie wiedział, że prowadzisz pamiętnik. Pozwoli to wyeliminować ewentualną ciekawość drugiej osoby, która być może będzie chciała naruszyć twoją prywatność. Ponadto będąc sam, kiedy piszesz pamiętnik unikniesz jakichkolwiek zakłóceń, które mogą przerwać twoje myśli.
3
Za każdym razem, gdy zaczynasz pisać pamiętnik, na górze strony wpisz datę i godzinę. Pisanie możesz rozpocząć od stwierdzenia "Drogi Pamiętniku" - jeśli chcesz zachować formę listu do kogoś. Możesz także odrzucić ten wstęp i robić zwykły dziennik, prowadząc co dzień wpisy. Pisz o tym, co robiłaś przez cały dzień, o tym, co się wydarzyło, o ludziach, których spotkałaś i o tym jak spotkane przebiegało. Pisz o wszystkim, co tylko zwróciło twoją uwagę w ciągu całego dnia.
Jak ładnie wychodzić na zdjęciach?
Jak znaleźć piosenkę nie znając tytułu?
Jak nauczyć się śpiewać?
Jak rysować komiksy?
Wskazówki
  • Jeśli chcesz, aby twój pamiętnik przetrwał wiele lat, kup notatnik wykonany z wysokiej jakości papieru.
  • Kup wysokiej jakości pióro lub długopis, który nie zniknie i nie rozmaże się pod wpływem czasu.
  • Unikaj kłamstw i fantazji, jeśli pamiętnik dostanie się w niepowołane ręce, może to przysporzyć ci wielu kłopotów.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić pamiętnik?
 3.2/5 (358 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (37)

msmm - 2015-08-19
to super porady
cytrus - 2015-01-14
co to
TheLukasXD - 2015-01-12
Prowadzę pamiętnik, a tak właściwie notatnik od kilku miesięcy. Ten pomysł jest najlepszym jaki kiedykolwiek widziałem. Ja sam bardzo polecam. Wyładowanie emocji przelaniem na czyste kartki papieru :)
stasiu zaroda - 2014-09-09
Witajcie! Ja piszę pamiętnik długi czas.Ale czy to dobry pomysł? W jakim wieku powinno się go pisać?
Sprawdzcie co bazgracie - 2014-03-31
error!
Pamiętnik piszemy "po czasie" i rózni się od dziennika tym, że dziennik tworzymy codziennie lub z jaląś regularnością na świezo.
Nie szerzcie ciemnoty, instrukcja wyjasnia zasady pisania dziennika intymnego.
kinskarolina123 - 2014-02-07
Wydaje mi się, że każdy pisze pamiętnik jak chce. Nie jest on po to, aby wyglądał estetycznie, nie jest na pokaz. Jego zadaniem jest raczej przelanie naszych myśli na papier, a nawet czasem poczucie ulgi. Fajne w takich przedmiotach jest to, że po latach można do tego powrócić. Są tam zapisane nasze myśli, a przede wszystkim uczucia, które dzięki pamiętnikowi możemy zapamiętać do końca życia. Osobiście pamiętnik zaliczam do jak najbardziej pozytywnych rzeczy :)
kasia-md - 2013-12-01
Bardzo lubię wpisywać różne rzeczy w pamiętniku, pomaga mi, to rozładowywać negatywne emocje w ciągu dnia,bądź też bywają radosne dni i oczywiście prywatne przemyślenia warto zapisywać, nawet te głębokie. Zdarza się,że nie zawsze wpisuję coś do pamiętnika, bo nic szczególnego się nie działo.
kasia-md - 2013-12-01
Wpisz komentarz
topielica - 2013-05-23
To naprawdę fajna sprawa zwłaszcza że po latach kiedy weźmniemy taki pamiętnik do ręki odżyją wszystkie wspomnienia .Ja zawsze starałam się wyeksponowac datę Nowego Roku -by kolejna data była wyraźna i w ten sposób łatwo odnaleźc dany rok i wydarzenia .
Izolatka - 2012-12-31
Witam, prowadzę pamiętnik od czasów liceum, czyli od jakichś 27 lat..., nazbierało się tego kilkanaście kilogramów ;). Bieżący zeszyt zawsze noszę przy sobie, to najprzyjemniejsze i... bezpieczne. Wszystkim niezdecydowanym gorąco polecam pisanie, warto, choćby dla własnego zdrowia psychicznego a także do notowania własnych marzeń bo łatwiej je póżniej zrealizować jak są uwiecznione na piśmie. Życzę powodzenia :)
majkaku.95 - 2012-12-21

Pisałam pamiętnik przez dobre kilkanaście lat. Zaczęłam jako mała dziewczynka opisująca swoje zabawki i kanapki na śniadanie, a skończyłam jako dwudziestokilkulatka narzekająca na niesprawiedliwość świata :). Zeszyty chowałam gdzie bądź, za szafki, wśród książek, różne miałam kryjówki :)

Kobra - 2012-12-08
Ja zawsze chciałam prowadzić pamiętnik. Niestety, jak się za coś zabiorę, szybko się nudzę. Zapisuję w takim pamiętniku 10 stron a potem o nim zapominam :)
Hana - 2012-11-17
Pamiętnik zawsze chowam pod materacem ;)
milapal7 - 2012-08-16
Mam 13 lat też miałam kilka pamietników ale żaden nie był taki od serca. Teraz wiem że za kilka lat miło mi będzie powspominać szkolne czasy> A i chce zeby osoby małomowne zainteresowały się tym artykułem naprawdę polecam;-P
lol - 2012-08-14
W pokoju nastolatki, gdzie najlepiej ukryć pamiętnik?
Moja mama często sprząta u mnie co mnie bardzo denerwuje i nie mam pomysłu na schowanie. Pomocy :/
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest
Jak zrobić zeszyt Death Note?
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest "Death Note" i zapewne większość chciałaby posiadać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt