Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Inne zainteresowania > Jak pisać pamiętnik?
Jak pisać pamiętnik?

Jak pisać pamiętnik?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (363 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Prowadzenie pamiętnika jest ciągle bardzo popularne wśród młodzieży, jak i osób dorosłych. Jest to jednak bardziej powszechne zajęcie wśród kobiet. Prowadzenie pamiętnika to świetny sposób na zapisywanie wydarzeń i zmian w naszym życiu, dobry sposób na wylanie swoich emocji. Pisząc pamiętnik możesz ujawnić swoje najgłębsze myśli i pragnienia, o których boisz się powiedzieć innym. Pamiętnikowi możesz bardziej zaufać niż rodzinie czy przyjaciołom, możesz w nim skrywać wszystkie swoje sekrety.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kalendarz lub zeszyt, Długopis, Wylewność emocji i najgłębszych uczuć, Tajemnice, Wydarzenia
1
Weź do ręki długopis i zeszyt lub kalendarz. Kup notatnik, który ma wiele stron, ponieważ będziesz w nim stale coś zapisywać.
2
Znajdź prywatne miejsce, jak sypialnia lub każde inne, w którym będziesz sama i nikt nie będzie ci przeszkadzał. Najlepiej jest pisać w miejscu, w którym nikt cię nie zobaczy i nie będzie wiedział, że prowadzisz pamiętnik. Pozwoli to wyeliminować ewentualną ciekawość drugiej osoby, która być może będzie chciała naruszyć twoją prywatność. Ponadto będąc sam, kiedy piszesz pamiętnik unikniesz jakichkolwiek zakłóceń, które mogą przerwać twoje myśli.
3
Za każdym razem, gdy zaczynasz pisać pamiętnik, na górze strony wpisz datę i godzinę. Pisanie możesz rozpocząć od stwierdzenia "Drogi Pamiętniku" - jeśli chcesz zachować formę listu do kogoś. Możesz także odrzucić ten wstęp i robić zwykły dziennik, prowadząc co dzień wpisy. Pisz o tym, co robiłaś przez cały dzień, o tym, co się wydarzyło, o ludziach, których spotkałaś i o tym jak spotkane przebiegało. Pisz o wszystkim, co tylko zwróciło twoją uwagę w ciągu całego dnia.
Jak zrobić latawiec?
Jak wyretuszować zdjęcie?
Jak nauczyć się śpiewać?
Jak założyć struny do gitary?
Wskazówki
  • Jeśli chcesz, aby twój pamiętnik przetrwał wiele lat, kup notatnik wykonany z wysokiej jakości papieru.
  • Kup wysokiej jakości pióro lub długopis, który nie zniknie i nie rozmaże się pod wpływem czasu.
  • Unikaj kłamstw i fantazji, jeśli pamiętnik dostanie się w niepowołane ręce, może to przysporzyć ci wielu kłopotów.
 3.2/5 (363 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (37)

msmm - 2015-08-19
to super porady
cytrus - 2015-01-14
co to
TheLukasXD - 2015-01-12
Prowadzę pamiętnik, a tak właściwie notatnik od kilku miesięcy. Ten pomysł jest najlepszym jaki kiedykolwiek widziałem. Ja sam bardzo polecam. Wyładowanie emocji przelaniem na czyste kartki papieru :)
stasiu zaroda - 2014-09-09
Witajcie! Ja piszę pamiętnik długi czas.Ale czy to dobry pomysł? W jakim wieku powinno się go pisać?
Sprawdzcie co bazgracie - 2014-03-31
error!
Pamiętnik piszemy "po czasie" i rózni się od dziennika tym, że dziennik tworzymy codziennie lub z jaląś regularnością na świezo.
Nie szerzcie ciemnoty, instrukcja wyjasnia zasady pisania dziennika intymnego.
kinskarolina123 - 2014-02-07
Wydaje mi się, że każdy pisze pamiętnik jak chce. Nie jest on po to, aby wyglądał estetycznie, nie jest na pokaz. Jego zadaniem jest raczej przelanie naszych myśli na papier, a nawet czasem poczucie ulgi. Fajne w takich przedmiotach jest to, że po latach można do tego powrócić. Są tam zapisane nasze myśli, a przede wszystkim uczucia, które dzięki pamiętnikowi możemy zapamiętać do końca życia. Osobiście pamiętnik zaliczam do jak najbardziej pozytywnych rzeczy :)
kasia-md - 2013-12-01
Bardzo lubię wpisywać różne rzeczy w pamiętniku, pomaga mi, to rozładowywać negatywne emocje w ciągu dnia,bądź też bywają radosne dni i oczywiście prywatne przemyślenia warto zapisywać, nawet te głębokie. Zdarza się,że nie zawsze wpisuję coś do pamiętnika, bo nic szczególnego się nie działo.
kasia-md - 2013-12-01
Wpisz komentarz
topielica - 2013-05-23
To naprawdę fajna sprawa zwłaszcza że po latach kiedy weźmniemy taki pamiętnik do ręki odżyją wszystkie wspomnienia .Ja zawsze starałam się wyeksponowac datę Nowego Roku -by kolejna data była wyraźna i w ten sposób łatwo odnaleźc dany rok i wydarzenia .
Izolatka - 2012-12-31
Witam, prowadzę pamiętnik od czasów liceum, czyli od jakichś 27 lat..., nazbierało się tego kilkanaście kilogramów ;). Bieżący zeszyt zawsze noszę przy sobie, to najprzyjemniejsze i... bezpieczne. Wszystkim niezdecydowanym gorąco polecam pisanie, warto, choćby dla własnego zdrowia psychicznego a także do notowania własnych marzeń bo łatwiej je póżniej zrealizować jak są uwiecznione na piśmie. Życzę powodzenia :)
majkaku.95 - 2012-12-21

Pisałam pamiętnik przez dobre kilkanaście lat. Zaczęłam jako mała dziewczynka opisująca swoje zabawki i kanapki na śniadanie, a skończyłam jako dwudziestokilkulatka narzekająca na niesprawiedliwość świata :). Zeszyty chowałam gdzie bądź, za szafki, wśród książek, różne miałam kryjówki :)

Kobra - 2012-12-08
Ja zawsze chciałam prowadzić pamiętnik. Niestety, jak się za coś zabiorę, szybko się nudzę. Zapisuję w takim pamiętniku 10 stron a potem o nim zapominam :)
Hana - 2012-11-17
Pamiętnik zawsze chowam pod materacem ;)
milapal7 - 2012-08-16
Mam 13 lat też miałam kilka pamietników ale żaden nie był taki od serca. Teraz wiem że za kilka lat miło mi będzie powspominać szkolne czasy> A i chce zeby osoby małomowne zainteresowały się tym artykułem naprawdę polecam;-P
lol - 2012-08-14
W pokoju nastolatki, gdzie najlepiej ukryć pamiętnik?
Moja mama często sprząta u mnie co mnie bardzo denerwuje i nie mam pomysłu na schowanie. Pomocy :/
kucyk_blond - 2012-08-01
ja piszę pamiętnik i mam dopiero 13 lat i wiem że jak dorosnę i będę mieć męża i dzieci to wtedy fajnie jest powspominać przygody i odlecieć do czasów dzieciństwa
Miły - 2012-06-24
bardzo fajny pomysł
Martynkaniegrzeczna - 2012-02-14
ja chce sie nauczyc pisac pamiętnik....!!!! nauczcie mniee:***
Pater - 2012-01-10
Ja prowadzę coś bardziej w stylu dziennika, dość dobrze mi to szło do czasu gdy zaczęło mi się układać ;/ Cieszę się z tego powodu ale doszedłem do wniosku dość sensownego, że w chwilach kryzysu emocjonalnego pisze się więcej i sensowniej. Już zaczynam 2 tom, czyli tak naprawdę 2 etap w moim życiu który chciałem upamiętnić. Wiem że to trochę pedalskie pisanie takiego czegoś, ale uwierzcie mi, strasznie to pomaga w określeniu siebie. Takie przelewanie się na wirtualny papier(w moim przypadku) pozwoliło mi przetrwać dość trudny okres w moim życiu ;/

Serdecznie zachęcam do pisania. Może znajdziecie osobę z którą będziecie mogli się podzielić waszymi notatkami, bardzo zbliża to ludzi :) Pozdrawiam i jeszcze raz zachęcam do pisania.
Helli de Vain - 2012-01-08
Piszę Pamiętnik, a raczej Pamiętniki (mam już chyba z 30 tomów) od pierwszej klasy podstawówki (jestem w liceum)i nie zgadzam się z kilkoma założeniami. Po pierwsze zapisywanie godziny nie ma żadnego sensu, ponieważ niekiedy jedna notkę sporządza się nawet przerwami przez cały dzień. Wtedy to nie będzie pamiętnik, tylko godzinnik czy coś ^^ a wprowadzanie fantazji jest spoko - pod warunkiem, że zaznaczy się, iż to zmyślona cześć. Często zdarza mi się pisać jakieś opowiadanie osadzone w fabule danej książki, bo, np. nie podoba mi się jej zakończenie. Potem co lepsze oczywiście publikuje ;)
Kalla - 2011-08-28
Co powiecie na pisanie pamiętnika? Opisywanie przygód i swoich myśli naprawdę daje dużą frajdę! A po latach na pewno zostanie z niego prawdziwa pamiątka!

Wasz pamiętnik może być ozdobnym notesem albo niewinnym zeszytem. Możecie w nim pisać co tylko chcecie:

a) poszczególne dni,
b) Wasze przygody,
c) wiersze,
d) rozmowy z przyjaciółmi,
e) można również wklejać zdjęcia
d) oraz notować 'przypominajki'.

Możecie również kupić specjalne kalendarze, w których przy każdym dniu jest miejsce na jego opis.

Zachęcam do pisania takich pamiętników. Gwarantuję, że za kilka lat będziecie chętnie do nich wracały oraz śmiały się czytając je.
olivaceous - 2011-07-26
To ciekawy temat dla amatorów,ale również dla tych,którzy prowadzą taki pamiętnik od dłuższego czasu tylko po porostu nie wiedzą co w nim pisać.......:)
headhunterz - 2011-06-30
a czemu tylko kobiety mogą pisać y pamiętniki. faceci też mogą i się właśnie przymierzam do tego :) i niech nikt nie gada mi,że będę poryty z tego powodu,że piszę pamiętnik.
monia - 2011-06-21
Fajne rady , ide kupić zeszyt a wy?
Zakochana... - 2011-04-07
super!dzięki!Tylko gdzie kupić taki pamiętnik,,idealny"
kara - 2011-03-29
super porady
Milu$'ka - 2011-03-06
.. bardzo ciekawe podejście .. na pewno pomorze wielu początkującym .. :)
dodx - 2011-02-16
Ja wiele razy pisałam pamiętnik i wiele razy to porzucałam z braku czasu. Nie podobał mi się jednak, ponieważ wpisy były tylko suchym planem dnia typu: o 8 jadłam śniadanie a potem wyszłam na spacer i spotkałam się ze znajomymi. Wreszcie odnalazłam właściwy dla mnie styl: pisanie na kształt powieści. Wystarczyło wpleść dialogi i od razu stało się jasne że opisywanie ze szczegółami (oczywiście tylko najważniejszych, zabawnych lub ciekawych rzeczy) jest świetne. Oczywiście według mnie najważniejsza w tym jest subiektywna narracja oraz wtrącane komentarze co sądzę o tym czy tamtym zdaniu czy zachowaniu danej osoby. Kiedy czytam swój pamiętnik to nie odbiega on od rzeczywistości ale mimo wszystko sprawia, że życie jest ciekawe.
Co do wskazówek: są świetne i bardzo przydatne :)
P.S. polecam "powieściowy" styl pisania
mika - 2011-01-01
moge opisac wam wszystkim moja wakacyjna milosc. a to wszystko zaczyna sie wlasnie tak.....
to byl maj 2010 roku moj najlepszy kolega trafil do szpitala bo mial cos z noga a ja sie troche zaczelam martwic. kiedy juz wyszedl ze szpitala to pojechalam do niego i kiedy go znowu zobaczylam to tak jak by milosc od pierwszego wejrzenia.
pogadalismy troche posluchalismy muzyki a kiedy musialam juz jechac do domu to bylo mi tak smutno bo czulam wielkie zauroczenie do niego.
wtedy bylam juz zakochana w nim po uszy i nie moglam to nim przestac myslec.
wkoncu nadszedl czerwiec zaswiecilo slonce jeszcze mocniej.ja kochalam sie w nim juz jakies trzy tygodnie a jeszcze mu o tym nie powiedzialam bo bardzo sie balam jeszcze nigdy nie mowilam chlopakowi o takich rzeczach no moze raz ale to i tak bylo nie realne bo chlopak mial 18 lat.
minela polowa czerwca ja bylam w oblendzie czy powiedziec czy nie az wkoncu powiedzialam ale nie na oczy tylko smsem. zrobilam to bardzo delikatnie poniewarz nie chcialam go od siebie odrazic. z tego co napisal to on mie chyba tez tos wiencej niz lubi ale kiedy sie znowu zobaczylismy to wszystko bylo jak dawniej.
nosilam sie z tym dlugo az do pazdziernika az w koncu postanowilam podjac kolejny krok i zapytac jeszcze raz o to samo. napisalam smsa bardziej pytajacego i teraz mialam prawdziwa odpowiedz ze chce bym bylam tylko jego kolezanka.
jestesmy przyjaciolmi od wielu lat nie wazne co sie stanie to nimi bedziemy. a czemu podjelam ten pierwszy krok. bo on tez zachowywal sie tak jak bym mu sie podobala.
jesli ktos ma podobne zdarzenie to niech pisze smsa na numer 510237182. na razie;>
mika - 2011-01-01
te porady sa swietne ponewaz ja mam wiele pamietnikow a kazdy z nich jest pusty teraz je mozna zapelnic.
anonim - 2010-07-09
Te rady są super! Juz wiele raz próbowałam pisać pamietnik ale nigdy mi sie nie podobała. Pisałam go tak jak prace domową na polski... Ale te wskazówki z pewnoscią mi pomogą.

Dzięki :D
Rena - 2010-06-24
Fajne jest takie pisanie pamiętników zwłaszcza dla nieśmiałych osób, którą ja jestem. Może pisanie pomoże w pokonaniu jej. Przynajmniej mam taką nadzieję, więc zacznę od teraz ;)
imskw - 2010-06-05
Zawsze chciałam pisać pamiętnik. Niestety, każdy opisany przeze mnie dzień wydawał się zupełnie inny niż w rzeczywistości. Mam nadzieję, że zawarte na tej stronie rady pozwolą mi przenieść swoją duszę na papier i pozwolić odetchnąć od problemów chociaż na trochę. Dziękuję.:)
mela - 2010-06-05
jak napisać kartke z pamietnika na temat bitwy po gerunwaldem
Klaudusia - 2010-05-17
Ja mam mnóstwo pamiętników ale każdy jest jakiś taki......po prostu mi się nie podobają.Teraz chcę założyć pamiętnik, który będzie ze mną zawsze i wszędzie.Będzie moim skarbem.
Nataliett - 2010-03-27
Mam zamiar założyć pamiętnik i te rady bardzoo mi pomogły.
Diana - 2010-02-17
Moi drodzy ja prowadzę Pamiętnik i te rady są bardzo dobre. A zaczęłam go prowadzić kiedy miałam wyrzuty sumienia. I zakochałam się do tego, więc dawno prowadzę mój pamiętnik i powiem że od roku 2008. Więc dziękuję za rady .. :) Takie rady są w rodzinie każdy ma pamiętnik i nie nosi sumienia naszymi sprawami, każdy ma swój ukryty głęboko a niektórzy zakopali kiedy skończyli swój pamiętnik. Teraz ja będę od nowa pisała i zawszę kiedy kończę pamiętnik kończę ileś tam lat. :) Pozdrawiam !
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest
Jak zrobić zeszyt Death Note?
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest "Death Note" i zapewne większość chciałaby posiadać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt