Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Walentynki > Prezenty na Walentynki > Jak zrobić walentynkowe serduszko z klocków lego?

Jak zrobić walentynkowe serduszko z klocków lego?

Stopień trudności: łatwe, Czas: 5 min
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zbliżają się walentynki. W sklepach powoli pojawiają się lizaki – serduszka, czerwone poduszki i cała reszta różowych i puchatych, nudnych już gadżetów. Walentynkowe szaleństwo każdego roku nakręcane coraz bardziej przez wielkie koncerny powoli zaczyna wymykać się spod kontroli. A przecież wydawać pieniądze na puchate, niepraktyczne prezenty wystarczyłby drobny gest. Jeśli Twoja druga połówka to nadal duże dziecko uwielbiające zabawki to zamiast słodkich gadżetów podaruj mu serduszko zrobione z popularnych klocków lego.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Klocki lego.
1
Przygotuj klocki lego.
4 klocki - dachówki o wymiarach 1x2
6 klocków - "odwróconych dachówek" 1x2
klocek o wymiarze 1x6
4 klocki o wymiarach 1x1
2 klocki o wymiarach 1x2

Opcjonalnie: duży, płaski klocek "podstawa", "łańcuch" lub inne klocki do dekoracji serduszka.

Zwróć uwagę na to jakie miejsce będą zajmować klocki w końcowym "serduszku" i postaraj się dobrać je tak, by całość dobrze wyglądała kolorystycznie. Możesz wybrać wszystkie klocki w tym samym kolorze lub zestawić je tak, by tworzyły paski. Jeśli użyjesz każdego klocka w innym kolorze, serduszko też będzie wyglądać ciekawie. Wszystko zależy od Twojej wyobraźni.
2
Zacznij od klocków "odwróconych dachówek". Złóż je w dwa segmenty po trzy klocki, tak by ścięte brzegi tworzyły linię. (na zdjęciach tego nie widać, ale linia nigdy nie będzie zupełnie prosta. między klockami są drobne "uskoki". Nie przejmuj się tym)
3
Odwróć jeden z segmentów i ułóż je tak, by leżały symetrycznie i dotykały się klockami na najniższym poziomie. Zauważysz, że pomiędzy klockami środkowego poziomu jest jeszcze miejsce na klocek o wymiarze 1x2, a między klockami górnego poziomu miejsce na klocek o wymiarze 1x4. Wypełnij te miejsca klockami. W miejsce klocka 1x4 możesz włożyć jeden klocek 1x2 i dwa klocki o wymiarach 1x1 po jego obu stronach. Wtedy środkowy klocek będzie w samym centrum serduszka.
Pomysły na prezent walentynkowy dla niego
Jak zrobić serce 3D z papieru?
Jak zrobić kruche ciasteczka serduszka z dżemem?
Anonimowa walentynka
Wskazówki
Jeśli chcesz by serduszko zachowało się na stałe i nigdy nie "rozpadło" przy składaniu klocków dodawaj pomiędzy nie po kropelce kleju super glue.
4
Na samą górę dołóż kolejny poziom składający się z klocka 1x6 i dwóch klocków 1x1 po jego obu stronach. To ważne by wybrać klocki dokładnie o tych wymiarach. Duży klocek zespaja całość ze sobą i czyni ją stabilniejszą, dlatego lepiej nie zastępować go mniejszymi klockami.
5
Klocki "dachówki" ułóż parami, by dotykały się płaskimi częściami tak, jak na zdjęciu obok.
6
Nałóż je na samą górę serduszka.
7
Ostatni krok to stworzenie z Twojego klockowego serduszka czegoś niezwykłego. Możesz dodać do niego dowolne ozdobne elementy, możesz zawiesić je na łańcuszku i nosić jako zabawny naszyjnik, możesz przykleić je do pudełka z prezentem. Ja proponuję ustawić je na płaskim klocku - podstawce, napisać na nim "Kocham Cię" i podarować w walentynki drugiej połówce jako ozdobna statuetka na biurko lub dekoracja pokoju. Prezent powinien się szczególnie spodobać każdemu geek'owi.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak zrobić naszyjnik EKG?
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Walentynki coraz bliżej, a Ty wciąż nie wiesz co sprezentować swojej sympatii. Jeśli jest to osoba uwielbiająca czytać,...
Jak zrobić zakładkę do książki – serce?
Walentynki coraz bliżej, a Ty wciąż nie wiesz co sprezentować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt