Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Torty > 18 pomysłów na proste dekoracje tortu

18 pomysłów na proste dekoracje tortu

Stopień trudności: łatwe, Czas:
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 19 
Tort to wyjątkowy deser, który podaje się tylko przy specjalnych okazjach. Zwykle po to by coś uczcić lub w ramach prezentu dla osoby, która właśnie przeżywa jakieś ważne wydarzenie w życiu. W dzisiejszych czasach ludzie coraz częściej zamawiają gotowe torty w cukierniach. Własnoręcznie przygotowany tort to rarytas, który mile zaskoczy każdego kto będzie miał okazję go spróbować. Łatwo jest upiec tort, kiedy można korzystać z setek ogólnodostępnych przepisów i często gotowych półproduktów. Najpoważniejszym problem przy pieczeniu jest chyba jego dekoracja. To prawdziwa sztuka by tort wyglądał tak samo doskonale jak smakował lub jeszcze lepiej. Często brakuje nam pomysłów i zdolności by to osiągnąć. W takiej sytuacji proponuję zajrzeć do tego artykułu, który może posłużyć za małą ściągę.
Rzeczy, których potrzebujesz:
upieczony już tort, słodycze, gotowe wyroby cukiernicze, rękaw cukierniczy, gotowy krem lub lukier, dużo wyobraźni
1
Czekoladowe pralinki 

Wykorzystaj do dekoracji tortu 2-3 opakowania czekoladowych, okrągłych pralinek, kulek waflowych lub orzechów w czekoladzie. Tort możesz pokryć grubą warstwą czekoladowego lub orzechowego kremu, a następnie przytwierdzić do niego ciasno pralinki. Jeśli używasz kulek waflowych z kremem w czekoladzie możesz je najpierw pokroić na pół i do dekoracji użyć połówek. Zużyjesz mniej kulek i będą się one lepiej „trzymać” kremu. Jeszcze lepiej od pralinek i waflowych kulek nadają się duże draże Malteser.
2
Kolorowe draże 

Kilka opakowań kolorowych, czekoladowych draży M&M lub Smarties (w większych marketach często można spotkać tańsze ich zamienniki) otwórz i podziel na kilka miseczek segregując je kolorami. Zastanów się nad wzorem, jaki chcesz z nich ułożyć na torcie (mogą to być kółka, spirala, paski, tęcza, albo nawet proste rysunki). Tort pokryj kremem w jasnym kolorze, a następnie układaj na nim ciasno draże.
3
Artystyczny tort 

Do wykonania tego tortu potrzebujesz lukru w kilku intensywnych kolorach. Możesz go zrobić w domu, ale użyj sporej ilości barwników spożywczych. Tort pokryj jasnym kremem, masą cukrową lub masą marshmallow. Ważne by był w jasnym, niemal białym kolorze. Postaraj się szczególnie na wierzchu (góra) tortu, bo pozostanie on bez dekoracji. Wszelkie niedociągnięcia na bokach będzie można zakryć lukrem. Różnymi kolorami lukrów rób „zacieki” na bokach tortu tak, by wyglądały jakby po torcie spłynęła farba. Między nałożeniem lukru w innym kolorze odczekaj aż poprzedni zastygnie, by kolory nie mieszały się.
4
Tort z wypiekami 

Ten tort na pewno przyciągnie uwagę i zaskoczy pomysłowością. Do przygotowania go potrzebujesz gotowego kremu i ciasta – rolady. Możesz ją upiec własnoręcznie lub kupić gotową w sklepie. Im bardziej będzie kolorowa, tym lepiej. Roladę pokrój na cieniutkie plasterki i „oklej” nią posmarowany kremem tort.
5
Cukrowa posypka 

Do dekoracji tortu czasami wystarczy tylko cukrowa posypka. Problem w tym, że musi być jej naprawdę dużo by tort nie wyglądał na niedokończony. Najlepiej prezentuje się posypka w formie kolorowych kuleczek. Posyp nią gęsto tort posmarowany uprzednio kremem, lukrem lub białą czekoladą.
6
Prosty wzór z kremu 

Jeśli potrafisz wykonywać najprostszy możliwy wzór z kremu przy pomocy rękawa cukierniczego i łyżki, to dekorację tortu masz z głowy. Myślisz, że ozdobiony prostym jednolitym wzorem tort będzie wyglądać nudnie i nieatrakcyjnie? Masz rację, ale będzie zupełnie inaczej jeśli użyjesz kilku kolorów kremu. Najładniej prezentują się ozdobione w ten sposób torty, do których użyto trzech lub czterech odcieni tego samego koloru kremu. Można w ten sposób zrobić ciekawy i stylowy tort z gradientem.
7
Żelki 

Przygotowujesz tort na przyjęcie dla dzieci? Nie zapominaj o tym, że dzieci uwielbiają żelki. Żelki wbrew pozorom są dość zdrowe, a zawarta w nich żelatyna jest potrzebna do prawidłowego rozwoju kości i stawów. Jak myślisz, jest jakiś lepszy pomysł na dekorację tortu dla dzieci niż pokrycie go kremem i oklejenie żelkami?
8
Ptasie gniazdo 

To doskonała propozycja na dekorację tortu wielkanocnego. Potrzebujesz ostrego noża, marcepanowych jajeczek, sztucznego ptaszka i czekoladowej posypki o wydłużonym kształcie lub gęstego, czekoladowego lukru i rękawa cukierniczego z bardzo drobną dyszą.
W górnej części tortu wydrąż okrągłe wgłębienie o ok. 4 cm głębokości. Tort pokryj czekoladowym kremem i posyp gęsto posypką lub (bez nakładania kremu) ozdób przy pomocy rękawa cukierniczego tak, by wyglądał jak ptasie gniazdo. Do wgłębienia włóż marcepanowe jajeczka a obok posadź sztucznego ptaszka.
9
Tort cukierkowy 

To dość drogi, ale bardzo efektowny sposób na dekorację tortu. Potrzebna jest do tego większa ilość podwójnych batoników Kit-Kat lub WW, wstążka i dużo cukierków. Mogą to być czekoladowe draże M&M, jak na zdjęciu obok, ale możesz użyć tez innych miękkich cukierków, groszków, żelków, orzeszków, pianek, pralinek… Wybór słodkości jest dowolny. Obłóż brzegi tortu batonikami i obwiąż całość wstążką, by się nie rozpadała. Na wierzch tortu, w pierścień stworzony z batoników wysyp dużą ilość cukierków.
10
Plac budowy 

To świetny, bardzo efektowny i naprawdę prosty sposób na dekorację tortu dla małego chłopca. Potrzebujesz ciastek Oreo, cukierków „kamyczków”, kakaowego kremu i zabawkowej koparki. Tort pokryj ciemnym, kakaowym kremem. Nie próbuj robić tego starannie i wyglądać kremu. Wszelkie zmarszczenia są jak najbardziej pożądane. Wyjmij z ciastek Oreo biały krem i je dokładnie pokrusz. Czystą, zabawkową koparkę (najpierw umyj ją dokładnie i sparz wrzątkiem, by pozbyć się bakterii!) postaw na połowie tortu. Na drugiej połowie usyp „kopiec” z pokruszonych ciastek. Dodaj na wierzch jeszcze kilka cukierków „kamyczków”.
11
Rafaello 

To dość elegancki sposób dekoracji toru, odpowiedni na imieniny starszych osób, rocznice, komunie i bierzmowania. Najlepiej pasuje do tortów o kokosowym, śmietankowym i bananowym smaku. Tort wystarczy pokryć białym kremem i posypać wiórkami kokosowymi, a następnie na górze ułożyć wianuszek z kokosowych pralinek Rafaello.
12
Romantycznie 

To dobry sposób na dekorację niedużych tortów. W ich ostatecznym wyglądzie jest coś, co sprawia, ze torty te wyglądają bardzo intymnie. Najlepiej nadają się jako prezent dla drugiej połówki np. na walentynki. Do dekoracji potrzebna jest deserowa czekolada, truskawki, czerwony lukier oraz wiśnie w likierze. Czekoladę topimy w kąpieli wodnej i oblewamy nią tort. Następnie (zanim czekolada zastygnie!) układamy na niej truskawki i wiśnie. Przy pomocy czerwonego lukru możemy coś napisać lub narysować wzór.
13
Kolorowo i kwieciście 

Aby wykonać ten tort potrzebna będzie ci masa cukrowa lub marshmallow w różnych kolorach, kilka różnych foremek do wykrawania ciastek w kształcie kwiatków i coś do wycinania małych kółeczek (możesz użyć do tego np. kieliszka). Masę rozwałkuj i wykrój z niej kolorowe kwiatuszki i kropeczki. Tort oblej białą czekoladą i ułóż na nim cukrowe kwiaty segregując je kolorami.
14
Muzycznie 

To tort, który wygląda dość elegancko i artystycznie, ale nie wymaga specjalnych zdolności zdobienia. Potrzebujesz dwóch kolorów kremu oraz roztopionej białej czekolady lub gęstego lukru. Boki tortu pokryj jasnym kremem, a wierzch kremem ciemnym, czekoladowym. Tak jak w przypadku propozycji z koparką, nie staraj się wygładzać kremu, wręcz przeciwnie, zrób na nim lekkie fale i zagięcia. Przy pomocy lukru lub czekolady narysuj na ciemnym kremie pięciolinię i klucz wiolinowy. Możesz dodać kilka nut lub napis z „tytułem utworu” na górze.
15
Truskawkowo 

To jedna z najprostszych, a zarazem najlepszych propozycji na lato. Wystarczy jasny krem (najlepiej maślany, dobrze smakuje z truskawkami) i duża ilość świeżych, umytych i pokrojonych w plasterki truskawek. Ułóż z nich po prostu kwiat na środku tortu, tak, jak na zdjęciu obok. Brzegi tortu możesz posypać wiórkami kokosowymi.
16
Serduszkowy łańcuszek 

To prosty pomysł dekoracji, który pasuje nie tylko do tortów, ale też do sernika. Jeśli przygotowujesz tort na ważną okazję to lepiej nie wybierać tego zdobienia, jeśli robisz je pierwszy raz. Na początku nie zawsze się ono udaje, ale po kilku próbach to naprawdę proste i szybkie. Wystarczy przygotować czerwoną galaretkę. Kiedy zgęstnieje ona odrobinę (powinna nadal być płynna, ale bardziej gęsta niż od razu po rozpuszczeniu w gorącej wodzie) nabieramy ją w czystą strzykawkę i robimy na wierzchu tortu kropeczki układające się w spiralę. Następnie przy pomocy wykałaczki przeciągamy przez kropeczki linię. To powinno sprawić, ze galaretka uformuje się w układające się w spiralny łańcuszek serduszka.
17
Świeże owoce 

To prosta i tania propozycja na lato, kiedy dostępne jest dużo świeżych owoców. Można ją wykonywać również zimą, ale wtedy trzeba się liczyć z większymi kosztami. Dekorację zaczynamy od ułożenia wianuszka wokół tortu z dowolnych okrągłych owoców. Na zdjęciu są to winogrona, ale mogą to też być połówki wypestkowanych wiśni (owoce nie mogą być jednak zbyt soczyste!) czy śliwek. Wewnątrz wianuszka układamy inne umyte, obrane i podzielone na mniejsze części, miękkie owoce (brzoskwinie, gruszki, truskawki, ananas itp.) Jeśli wianuszek jest szczelny można je dodatkowo zalać galaretką, ale należy robić to ostrożnie, by nie spłynęła ona na brzegi tortu.
18
Słodka siateczka 

To dość pracochłonny, ale naprawdę bardzo prosty sposób na dekorację tortu. Aby go wykonać potrzebne są gotowe wyroby cukiernicze (cukrowe kwiatki, sprężynki, kolorowe posypki, drobne żelki, orzeszki itp.) oraz gęsty lukier (dobrze sprawdzają się cukrowe pisaki). Zaczynamy od zrobienia lukrem równoległych linii na torcie. Następnie przekręcamy go o 90 stopni i znowu robimy równoległe linie (prostopadle do tych wcześniejszych). Powinniśmy otrzymać coś na kształt kraty – siateczki składającej się z kwadratowych oczek. W każde „oczko” wkładamy cukrową ozdobę lub wsypujemy odrobinę posypki. Różnych dekoracji powinno być tyle, by w sąsiadujących oczkach nie znalazły się takie same.
Wskazówki
  • Dekorując tort nie zapominaj o tym, by użyte ozdoby i posypki dobrze smakowały z tortem. Dobieraj je do smaku ciasta i masy. Np. nawet najpiękniejsza dekoracja z gorzkiej czekolady i wiśni w likierze będzie nietrafiona, jeśli użyjesz jej do ozdoby delikatnego kokosowego ciasta. Pamiętaj o tym, że całość musi dobrze smakować.
  • Zdaj się na swój instynkt i fantazję. Dekoracja tortu powinna być polem do popisu dla Twojej wyobraźni. Jeśli myślisz, ze coś będzie dobrze wyglądać i smakować, spróbuj to zrobić.
 4.6/5 (32 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

k - 2015-08-04
yyy
Majkel - 2015-08-04
Nie truskawki tylko maliny :) bynajmniej są na zdjęciu tego tortu :)
karrambaram - 2015-01-07
czy autorowi zabraklo slownictwa ? nie widzialem jeszcze , tyle razy uzytego slowa to oraz dosc
malinka 35 - 2014-08-20
Mniam...
kinskarolina123 - 2014-02-07
Bardzo ładnie prezentuje się deser pierwszy. Tort idealny na każde okazje. Ponad to łatwy do zrobienia i jest bardzo dobry. Idealny na urodziny, imieniny i może nawet na ślub. Delikatność i dobrze dobrane kolory to jak najbardziej atuty tego wyśmienitego tortu. Bardzo przyjemnie się go tworzy i bardzo szybko, polecam serdecznie:)
kinskarolina123 - 2014-02-03
Widziałam niektóre z tych pomysłów już wcześniej, ale niektóre widzę pierwszy raz i są
niesamowite. Te których jeszcze nie widziałam na pewno wypróbuje. Dziękuję za pomysły i liczę na więcej :))
Miś z lukru plastycznego to wspaniała dekoracja urodzinowego tortu każdego malucha. Jego wykonanie jest dość...
Jak zrobić misia z lukru plastycznego?
Miś z lukru plastycznego to wspaniała dekoracja urodzinowego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt