Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Gry i Karty > Inne Zabawy > Jak rozwiązać sudoku?

Jak rozwiązać sudoku?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sudoku jest to gra logiczna kształtująca i usprawniająca logiczne myślenie, kojarzenie oraz postrzeganie. Historia gry sudoku zapoczątkowana została w średniowiecznej Arabii. Poniżej przedstawiam instrukcję gry w Sudoku dla początkujących.
1
Wszystkie pola należy wypełnić cyframi od 1 do 9 w taki sposób, aby cyfry nie powtarzały się w wierszu, kolumnie ani w kwadracie 3x3 oznaczonym grubszą linią.
2
Na początku wybierz planszę o poziomie trudności 1. Będzie to plansza 9x9 podzielona na 9 kwadratów (każdy kwadrat podzielony na kolejne 9 pól). Poziom trudności 1 zapewnia ci, że większość pól będzie od razu wypełnione.
3
Zacznij od wiersza, kolumny lub kwadrata, gdzie będzie wypełnionych większość pól. Zazwyczaj na poziomie 1 jest kilka obszarów (wierszy, kolumn i pól) gdzie brakuje wyłącznie 3 lub 4 cyfr. Zacznij właśnie od nich.
4
Najpierw sprawdź jakich cyfr brakuje w wierszu (kolumnie lub kwadracie). Teraz, w każdym wolnym polu staraj się sprawdzić czy brakująca liczba będzie pasować. Jeśli brakuje w rzędzie przykładowo 1, wówczas sprawdź czy cyfra ta pojawia się już w danej kolumnie oraz w kwadracie. W ten sposób określasz potencjalne miejsca w których cyfra ta może wystąpić. Szybko się jednak przekonasz, że większość brakujących liczb nie może wystąpić w każdym miejscu. Drogą eliminacji bardzo szybko wypełnisz określony rząd (kolumnę bądź kwadrat).
5
Czasami się zdarza, że w danej kolumnie (kwadracie czy rzędzie) nie uda ci się wypełnić pustych miejsc drogą eliminacji. Wówczas nie wolno "strzelać". Przenieś się w inne miejsce, w którym jest już wypełnionych wiele cyfr.
Jak grać w makao?
3 świetne zabawy dla dzieci i młodzieży na różne okazje!
Jak robić sztuczki z kartami?
Jak grać w
Przeczytaj teraz: Jak zrobić Sudoku?
 3.3/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

basia - 2016-03-11
Do tej pory rozwiązywałam większość Sudoku, ale były takie, których nie mogłam pokonać. Teraz już wiem, że to system i schemat. Wrócę do tych, których nie udało mi się rozwiązać i zobaczę jak mi pójdzie. Bardzo dobra nauka. Dziękuję.:)
matematyczka_świetna :-) - 2014-11-06
Bardzo mi się to przydało polecam i naprawdę pomogło mi to w nauce :-)
Karolinas - 2012-10-23
Dla osoby, która na hasło matematyka ma dreszcze nawet matematyczne gry są uciążliwe ... ale ten opis na pewno pomoże osobom, które chcą się nauczyć rozwiązywać sudoku :)
ZiomZiomCreeper - 2012-03-31
Dzięki za pomoc ;). Zawsze chciałem grać w Sudoku.
 
Któż z nas się nie nudził? Uczucie nudy towarzyszy nam przy oczekiwaniu, np. w kolejce do lekarza, w podróży czy przy...
Jak zabić nudę?
Któż z nas się nie nudził? Uczucie nudy towarzyszy nam przy oczekiwaniu, np. w kolejce...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt