Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Pleców > Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?

Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (47 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ból pleców i ból nerek dają bardzo podobne objawy, choć różnią się między sobą, jeśli chodzi o przyczynę i sposób leczenia. W przypadku pierwszego wystarczy zazwyczaj zestaw ćwiczeń, drugi natomiast może wskazywać na kamienie nerkowe lub infekcję nerek. Niezależnie od rodzaju bólu, nie unikniesz wizyty u lekarza. Istnieje jednak 10 cech, które pozwolą ci samodzielnie odróżnić jeden rodzaj bólu od drugiego. Sprawdź na co zwrócić uwagę.
4
Jeżeli źródłem bólu są nerki, dotknięcie miejsca w ich okolicy nasila ból. W przypadku bólu kręgosłupa objaw ten nie występuje.
5
Ból pleców zazwyczaj zaczyna się w ściśle określonym momencie, ale trwa przez długi czas. Często doskonale jesteśmy w stanie zidentyfikować uraz, który go wywołał. Jednak przypadłość ta mija bardzo powoli. Ból nerek pojawia się w bliżej nieokreślonym momencie (nasila się stopniowo wraz z rozwojem infekcji/powiększaniem się kamieni nerkowych), ale ustępuje gdy tylko wyleczymy jego przyczynę.
6
Zmiany w kolorze, zapachu lub konsystencji moczu, a także obecność w nim krwi wskazują na problem z nerkami.
7
U dzieci kamienie nerkowe zazwyczaj wywołują nagły ból w boku, który promieniuje w dół i w stronę jamy brzusznej. W przypadku kobiet w ciąży ból ten zaczyna się w boku i promieniuje w stronę pachwin i pochwy, ale nie w kierunku dolnej części jamy brzusznej. Natomiast kamienie nerkowe u kobiet nie będących w ciąży nie zawsze wywołują ból. Często jedynymi objawami są zmęczenie, utrata wagi, nudności i brak apetytu.
8
Infekcje nerek (np. odmiedniczkowe zapalenie nerek) często sprawiają, że nawet delikatny dotyk z boku ciała może być bolesny. Często towarzyszy im gorączka, obecność krwi w moczu, nudności i wymioty.
9
Ból pleców zazwyczaj nasila się podczas leżenia w łóżku, a ulgę przynoszą lekkie ćwiczenia. Z bólem nerek jest odwrotnie. Leżenie w łóżku redukuje go, jednak aktywność fizyczna sprawia, że przybiera on na sile.
10
Uczucie palenia podczas oddawania moczu zawsze jest objawem choroby nerek. Podobnie ból po jednej stronie pleców.
Jakie są objawy zapalenia korzonków?
Jak zrobić masaż swojemu chłopakowi?
Jak pozbyć się bólu kręgosłupa?
Jakie są podstawowe objawy przepukliny kręgosłupa?
< poprzedniastrona 2 z 2
 3.1/5 (47 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ból fizyczny związany jest bezpośrednio z naszym stanem emocjonalnym. Gdy życie czasem staje się trudne, wpadasz w...
9 typów bólu, które związane są ze stanem emocjonalnym
Ból fizyczny związany jest bezpośrednio z naszym stanem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt