Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Domowe sposoby na trądzik różowaty

Domowe sposoby na trądzik różowaty

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
Trądzik różowaty to przewlekła choroba skóry, która zazwyczaj dotyka obszarów twarzy takich jak czoło, policzki, nos i broda. Najczęściej pojawia się u kobiet w średnim wieku, które mają jasną karnację. Przypadłość ta często jest mylona z klasycznym trądzikiem, reakcją alergiczną lub innymi chorobami skóry.
Typowe objawy trądziku różowatego to zaczerwienienie skóry, uczucie pieczenia i swędzenia, drobne krostki lub większe wykwity skórne, zgrubiała i przesuszona skóra. Mogą one pojawiać się i znikać. Osoby z „zaleczonym” trądzikiem różowatym mogą mylnie uważać, że pozbyły się problemu, jednak przy braku odpowiedniej pielęgnacji cery choroba ta może ponownie uwidocznić się po kilku tygodniach, miesiącach, a nawet latach. Stąd też niezwykle istotne jest poznanie domowych sposobów walki z nią. Te najbardziej skuteczne znajdziesz poniżej.
1
naświetlanie twarzy
Czynniki ryzyka

Zanim dowiesz się jak leczyć objawy trądziku, zapoznaj się z czynnikami, które mogą zaostrzyć przebieg choroby. Unikanie ich to najprostszy sposób, by cieszyć się zdrową, wolną od niedoskonałości cerą.
Do czynników, które mogą wywołać atak trądziku, zaliczamy ekspozycję na światło słoneczne, spożywanie zbyt pikantnych potraw, nadużywanie alkoholu, słodyczy (w tym czekolady), stres, zwiększony wysiłek fizyczny, infekcje zatok, przebywanie w miejscach o ekstremalnie wysokich lub niskich temperaturach. Uważa się, że skłonność do trądziku różowatego jest dziedziczna. Najbardziej podatne są osoby o cerze naczynkowej, które łatwo się rumienią. Poniżej znajdziesz najbardziej skuteczne domowe sposoby na trądzik różowaty.
2
rumianek
Rumianek

Rumianek ze względu na swoje właściwości przeciwzapalne stanowi doskonały środek na trądzik różowaty. Zmniejsza stan zapalny i zaczerwienienie skóry. Jego składniki aktywne (terpenoidy i flawonoidy) działają na cerę kojąco.

3-6 torebek rumianku zalej 3 szklankami wrzątku. Pozostaw na 10 minut, a następnie odcedź. Poczekaj, aż napar ostygnie do temperatury pokojowej i włóż go na chwilę do lodówki. Zanurz czysty ręczniczek w zimnym naparze i odciśnij nadmiar płynu. Przyłóż okład do twarzy i pozostaw na 15 minut. Zabieg powtarzaj 3-4 razy dziennie do czasu zauważenia poprawy.

Uwaga: w rzadkich przypadkach rumianek może wywoływać reakcje alergiczne, dlatego najpierw zrób test na niewielkim obszarze skóry.
3
zielona herbata
Zielona herbata

Zielona herbata ma właściwości przeciwrakowe, przeciwzapalne i chroniące przed wolnymi rodnikami. Okazuje się, że takie zestawienie jest również bardzo skuteczne w leczeniu trądziku różowatego. Zielona herbata zmniejsza nadreaktywność skóry na promienie UV, dzięki czemu zapobiega tworzeniu się krostek i pryszczy na skutek ekspozycji skóry na światło słoneczne.

Zaparz 2 szklanki zielonej herbaty i włóż na pół godziny do lodówki. Nasącz ręczniczek zimnym płynem i przyłóż na kilka minut do problematycznych partii skóry. Zmniejszy to zaczerwienienie i stan zapalny. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie przez okres przynajmniej kilku miesięcy.

Co najmniej dwa razy dziennie pij również zieloną herbatę. Zadbasz w ten sposób o prawidłowe nawilżenie skóry i dostarczysz organizmowi antyoksydantów, które przyspieszą proces gojenia.
4
płatki owsiane
Płatki owsiane

Płatki owsiane działają przeciwzapalnie, stanowią też dobre źródło antyoksydantów. Pomagają zmniejszyć zaczerwienienie, swędzenie i stan zapalny powstałe na skutek ataku trądziku różowatego.

Zmieszaj 1/2 szklanki sproszkowanych płatków owsianych z 1/4 szklanki wody. Tak uzyskaną papkę nałóż na twarz i lekko wygładź. Nie wcieraj jej w skórę, żeby dodatkowo jej nie podrażnić. Pozostaw „maseczkę” na 20 minut, a następnie spłucz zimną wodą. Osusz twarz miękkim ręcznikiem (nie pocieraj jej). Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie przez okres kilku dni.
5
lukrecja
Lukrecja

Lukrecja pomaga zredukować rumień, który jest pierwszym objawem trądziku różowatego. Wyciąg z tej rośliny ma silne działanie przeciwzapalne i wspomaga tworzenie zdrowych komórek skóry. Koi cerę i przywraca jej zdrowy koloryt.

Zmieszaj 1 łyżkę sproszkowanej lukrecji z 1 łyżeczką miodu i 1 łyżeczką czystego żelu aloesowego. Nałóż miksturę na twarz i pozostaw na 15 minut. Spłucz letnią wodą. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie przez 4-8 tygodni.
6
olejek lawendowy
Olejek lawendowy

Olejek lawendowy działa antyseptycznie i przeciwzapalnie. Z tego powodu często jest stosowany w leczeniu problemów skórnych, w tym trądziku różowatego.

Namocz wacik kosmetyczny w czystym olejku lawendowym i delikatnie wmasuj w zaatakowane trądzikiem partie skóry. Olejek nie tylko zredukuje stan zapalny, ale również obkurczy powiększone naczynka krwionośne. Zabieg powtarzaj dwa razy dziennie przez okres kilku tygodni.

Zmieszaj 1 kroplę olejku lawendowego z 1 łyżką olejku migdałowego. Przed pójściem spać nałóż miksturę na twarz i delikatnie wmasuj. Pozostaw ją na noc, a rano spłucz letnią wodą. Zabieg rób codziennie przez kilka tygodni.

Uwaga: olejek lawendowy może wywoływać reakcje alergiczne, zanim zdecydujesz się na ten sposób wykonaj więc próbę na niewielkim obszarze skóry.
7
miód
Miód

Miód ma właściwości przeciwbakteryjne, silnie przeciwzapalne i przeciwutleniające. Można go stosować w celu zapobiegania wykwitom skórnym na skutek trądziku młodzieńczego i różowatego. Co więcej, doskonale nawilża on cerę jednocześnie nie przetłuszczając jej.

1-2 łyżki prawdziwego miodu delikatnie wmasuj w twarz. Pozostaw na 20 minut, a następnie spłucz letnią wodą. Nałóż lekki krem nawilżający. Powtarzaj tę czynność dwa razy w tygodniu, a zredukujesz stan zapalny, rumień i wspomożesz naturalny proces regeneracji skóry.

Zmieszaj 2 łyżki prawdziwego miodu z 1 łyżką oliwy z oliwek i 1 1/2 łyżeczki pełnego mleka. Tak przygotowaną maseczkę nałóż na twarz i pozostaw na 10 minut. Spłucz letnią wodą. Zabieg powtarzaj 1-3 razy w tygodniu.
8
ocet jabłkowy
Ocet jabłkowy

Ocet jabłkowy również posiada właściwości przeciwzapalne, co więcej – pomaga utrzymać pH organizmu na właściwym poziomie. Jest to niezbędne dla zdrowej skóry. Ocet jest również naturalnym środkiem dezynfekującym, skutecznie zabijającym grzyby i bakterie obecne na skórze.

Rozcieńcz 1 łyżeczkę octu jabłkowego w szklance filtrowanej wody. Dodaj 1 łyżkę miodu. Pij ten napój dwa razy dziennie – rano i wieczorem, przez okres 6-8 tygodni (w zależności od nasilenia choroby). Możesz stopniowo zwiększać ilość octu z 1 łyżeczki do 2 łyżek stołowych.

Zmieszaj 2 łyżki octu jabłkowego z 8 łyżkami wody. Tak przygotowany tonik nałóż na twarz i pozostaw na 10 minut. Spłucz letnią wodą. Powtarzaj zabieg raz dziennie przez okres 2 miesięcy.
9
aloes
Aloes

Aloes - zarówno w postaci żelu, jak i soku - jest skutecznym sposobem na trądzik różowaty. Dzieje się tak za sprawą jego właściwości przeciwzapalnych i leczniczych. Wspomaga procesy regeneracji skóry, redukuje rumień i podrażnienia. Można go stosować miejscowo lub doustnie.

Wyciśnij „żel” ze świeżych liści aloesu i nałóż go na skórę. Poczekaj, aż zaschnie, a następnie zmyj go letnią wodą. Powtarzaj tę czynność dwa razy dziennie przez minimum 2 miesiące.

Dwa razy dziennie pij również 1 łyżkę soku z aloesu. Dzięki temu oczyścisz organizm z toksyn i przyspieszysz proces gojenia. Pamiętaj, by kontynuować terapię przez co najmniej kilka miesięcy.
10
kurkuma
Kurkuma

Kurkuma ma potężne właściwości przeciwbakteryjne, lecznicze i antyseptyczne. Jej regularne stosowanie (zarówno zewnętrznie, jak i wewnętrznie) pomaga zredukować rumień i stan zapalny związane z trądzikiem różowatym.

Przygotuj maseczkę z 1 łyżeczki kurkumy i 1 łyżki jogurtu naturalnego lub miodu. Cerę umyj i osusz, a następnie nałóż na nią maseczkę. Pozostaw ją na 20 minut i spłucz letnią wodą. Powtarzaj zabieg raz dziennie, do czasu aż objawy trądziku ustąpią.

Rozcieńcz 1 łyżeczkę kurkumy w szklance letniej wody lub mleka. Pij ten „eliksir” dwa razy dziennie, a już wkrótce zauważysz poprawę kondycji skóry i ustąpienie objawów trądziku.
11
siemię lniane
Siemię lniane

Siemię lniane ma właściwości przeciwzapalne, redukujące rumień i stan zapalny. Jest również źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, które działają łagodząco na podrażnioną skórę.

Trzy razy dziennie pij1 łyżeczkę oleju z siemienia lnianego. Rób to codziennie przez okres przynajmniej dwóch miesięcy.

Postaraj się również włączyć siemię lniane do swojej diety, żeby zapobiec atakom trądziku w przyszłości.
 2.9/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

ewi - 2015-08-20
Wlasnie zrobilam masevzke z kurkumy ale przebarwila skore na zolto, jak to przebarwienie zlikwidowac?
Julka - 2014-10-13
Miałam bardzo ciężki trądzik różowaty, przechodziłam kurację chyba wszystkimi możliwymi maściami i antybiotykami, a codziennie wyskakiwały mi nowe krosty, porobiły się grudki i przebarwienia i bałam się już wychodzić z domu. Moja pani dr powiedziała, że została w sumie ostatnia możliwość- kuracja izotretynoiną, której niestety się bałam, bo naczytałam się o możliwych skutkach ubocznych.. i postanowiłam spróbować ostatniej deski ratunku, tzn. drastycznej zmiany trybu życia.

Zrezygnowałam z kawy, alkoholu i czekolady, ograniczyłam produkty zawierające gluten (które przez ostatnie 2 lata stanowiły absolutną podstawę mojej diety), zamiast coli zaczęłam pić wodę mineralną. Do tego szare mydło (od czasu do czasu, niestety bardzo wysusza skórę).

Nie jestem pewna, który z tych czynników pomógł najbardziej, ale efekty po miesiącu takiego postanowienia są spektakularne. Teraz coś nowego "wyskakuje" mi nie co chwilę, tylko raz na kilka dni, twarz się bardzo wygładziła, jestem w stanie pokazać się ludziom bez mocnego makijażu. ;-)

Jeszcze długa droga przede mną, bo poprawa nie jest całkowita, do tego mam pełno śladów i przebarwień po ostatnim roku trądziku.. ale i tak jestem przeszczęśliwa, bo już nie widziałam żadnej nadziei żeby wyglądać normalnie. Dlatego zamiast (albo oprócz) trucia się lekami, wpierw spróbujcie potraktować trądzik jako sygnał od waszego organizmu, że coś wewnętrznie jest nie tak.
Ldiii - 2014-03-21
Moja pani dermatolog mnie olśniła, dowiedziałam się ostatnio, że za trądzik łagodny odpowiada przede wszystkim zła dieta: słodycze, napoje gazowane, chipsy i produkty mleczne (jogurty, mleko, sery). Na początku podchodziłam do tego sceptycznie, ale postanowiłam spróbować ograniczyć te "złe" produkty i choć nie było mi łatwo pomogło :)
serdeuszko - 2014-03-21
witam,
z przebarwieniami po trądziku poradziłam sobie, stosujac maski dr Anne Hathway. Po ich stosowaniu mam jednolitą cere. I pozbyłam sie znienawidzonych przebarwień
Asia16 - 2014-03-20
Super! na bank wypróbuje :D polecam wszystkim maseczkę aspirynową :) łagodzi stany zapalne i redukuje przebarwienia. Potrzebujesz: 3-4 tabletek i odrobiny wody - tylko tyle ile tabletki będą mogły wchłonąć, także dodawaj wodę stopniowo do momentu powstania gęstej masy. Nałóż maseczkę na 20 min, a następnie zmyj ciepła wodą :) Znacie jakieś inne sprawdzone przepisy na maseczki domowej roboty? :)
Trądzik różowaty jest chorobą przewlekłą. Charakteryzującą się zaczerwienieniem skóry w pewnych obszarach twarzy m.in....
Jak pozbyć się trądziku różowatego domowymi sposobami?
Trądzik różowaty jest chorobą przewlekłą. Charakteryzującą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt