Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pielegnacja Psów > Jak karmić yorka?

Jak karmić yorka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (258 ocen)
Oceń 
Yorki mogą być bardzo wybredne, jeśli chodzi o jedzenie. Jeżeli twój york jest bardzo grymaśny podczas jedzenia, musisz się upewnić czy na pewno dostarczasz mu odpowiednie pożywienie. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak prawidłowo karmić yorka.
1
Jeżeli masz swojego yorka od małego znasz już pewnie jego przyzwyczajenia, jednak nie możesz mieć pewności, że są one odpowiednie dla zdrowia szczeniaka. Natomiast, jeżeli dostałeś już starszego pieska nie znasz jego preferencji żywieniowych.
2
Zapytaj weterynarza, co powinien jeść twój piesek. Lekarz powie ci, jaka dieta będzie najlepsza dla zdrowia twojego yorka.
3
Unikaj karmienia yorka tylko i wyłącznie jedzeniem z puszki. Zbyt delikatne jedzenie osłabi zęby zwierzęcia a w konsekwencji doprowadzi do ich utraty. Pieski, które tracą zęby jedzą coraz mniej i stają się niedożywione. Jeżeli więc dajesz swojemu yorkowi jedzenie z puszki mieszaj go z suchym jedzeniem, które pies mógłby gryźć, dzięki temu jego zęby będą zdrowsze.
4
Bądź bardzo ostrożny, jeżeli chodzi o dawanie yorkowi resztek ze stołu. W ludzkim jedzeniu jest wiele składników, które u delikatnych yorków mogą wywoływać wymioty, biegunkę i reakcje alergiczne. Jako, że lepiej jest zapobiegać niż leczyć, unikaj dzielenia się ze swoim psem ludzkim jedzeniem.
5
Yorki pod względem swej budowy i delikatności są jak małe dzieci. Zdecyduj czy będziesz karmić swojego pieska raz czy dwa razy dziennie i o jakiej to będzie godzinie, a potem stale się tego trzymaj. Ustal również czas jedzenia (15-20 minut). Jeżeli w tym czasie pies nie zje zabierz mu miskę. Nigdy nie zostawiaj pełnej miski na cały dzień. Jeżeli masz więcej niż jednego psa karm je oddzielnie.
Jak pozbyć się pcheł?
Jak pielęgnować psa rasy shih tzu?
Jak czyścić psu uszy?
Jak kąpać małego psa?
Wskazówki
  • Regularne trenowanie yorka i chodzenie z nim na spacery powinno zwiększać jego apetyt.
  • Staraj się nie karmić zbyt często swojego yorka podrobami.
  • Obserwuj stolec psa - jeśli jest zbyt twardy i suchy wprowadź do diety psa więcej tłuszczy, jeśli stolec jest zbyt luźny - ogranicz tłuszcze.
  • Oprócz mięsa (białko) zadbaj o odpowiednią porcję węglowodanów (rozgotowany makaron, ryż.
  • Pamiętaj o podawaniu odpowiedniej ilości witamin w postaci warzyw i owoców. Podawaj je psu drobno posiekane lub starte. Mogą być gotowane lub surowe (zachowają wówczas wszystkie składniki odżywcze).
  • Jabłka poprawią trawienie twojego yorka.
Przeczytaj teraz: Jak kąpać yorka?
 4.9/5 (258 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

psiara - 2015-01-19
Porada jest bardzo dobra polecam a zwłaszcza dla Yorkuw bo sama go mam
Ksywa - Nie ważna ! No bynajmniej dla mnie ! - 2011-08-22
To ta ja już dawno wiedziałam -.- !
Yorki to małe pieski kieszonkowe. Są one bardzo delikatne przez co powinniśmy je ubierać począwszy od jesieni aż do...
Jak ubierać yorka?
Yorki to małe pieski kieszonkowe. Są one bardzo delikatne przez co powinniśmy je ubierać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Julia Więcek
  • Paulina Soj
  • Monika Miazga
  • Teresa Turniak
  • Anna Koziarz
  • Ewa Seeber
  • Klaudia Ossowska
  • Beata Winiarska
  • Daniel Szpak
  • Mariusz Soroń
  • Karolina Padewska
  • Izabela Bączykowska
  • Renata Budnik
  • Natalia Błaszczak
  • Iwona Sulewska
  • Maria Domagalska
  • Janusz Jablonski
  • Jadwiga Szoproni
  • Kamila Kamila
  • Sandra Golińska
  • Dagmara Dudek
  • Anna Baranska
  • Barbara Machała
  • Buśka Kopeć
  • Wojciech Chełstowski
  • Darek Szpakiewicz
  • Justyna Gierlińska
  • Małgorzata Mimus
  • Alicja Roszkowska
  • Justyna Walińska
pasożyt