Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > 20 zastosowań olejku z drzewa herbacianego

20 zastosowań olejku z drzewa herbacianego

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 20 
Olejek z drzewa herbacianego jest stosowany od wieków w leczeniu różnych dolegliwości i posiada on wiele praktycznych zastosowań w codziennym życiu! Ma on działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe, zatem jest świetny na bolące gardło, katar, kaszel czy zapalenie zatok. Oprócz infekcji sezonowych za pomocą olejku wyleczymy wiele problemów skórnych, w tym trądzik, grzybicę czy łupież. Co jeszcze? Czytaj dalej!
1
właściwości olejku z drzewa herbacianego - krok 1
Trądzik

Olejek z drzewa herbacianego jest naturalną alternatywą leczenia trądziku. Przed użyciem dobrze jest go wypróbować na niewielkiej powierzchni skóry przedramienia lub za uchem i sprawdzić, czy nie występuje reakcja alergiczna. Jeśli uczulenie nie występuje, wówczas należy nakładać olejek na zmiany skórne miejscowo rano i wieczorem. Nie spłukiwać.
2
Grzybica paznokci

Smaruj zainfekowane grzybicą paznokcie 2 razy dziennie przez minimum 2 miesiące. Na efekty trzeba długo czekać, gdyż aby grzybica całkowicie została wyleczona to płytka paznokcia musi zupełnie odrosnąć.
3
Repelent na komary

Olejek z drzewa herbacianego jest znany jako doskonały repelent na komary. Do dużej butelki ze spryskiwaczem wlej 60 ml olejku zaś resztę uzupełnij wodą. Dokładnie wstrząśnij. Przed użyciem zrób próbę uczuleniową na małej powierzchni skóry.
4
Grzybica stóp

Smaruj zainfekowane miejsca na stopach olejkiem z drzewa herbacianego 2-3 razy dziennie. Jak już objawy grzybicy znikną to kontynuuj leczenie przez kolejne 2 tygodnie, aby się upewnić, że została ona całkowicie wyleczona.
5
Zapobieganie wszom

Kto wiedział, że olejek z drzewa herbacianego zapobiega pojawieniu się wszy? Dodaj do szamponu trochę olejku ok. 10-12 kropelek po czym zamknij i dokładnie wymieszaj. Używaj szamponu tak jak zwykle.
6
Zapalenie dziąseł

Do szklanki z wodą dodaj kilka kropel olejku i wymieszaj. Płucz tym roztworem usta kilka razy dziennie.
7
Uniwersalny środek czyszczący

Wypełnij butelkę ze spryskiwaczem wodą, dodaj do niej 2 łyżeczki olejku z drzewa herbacianego i wymieszaj. Używaj do czyszczenia wszystkich powierzchni.
8
Kleszcze

Nałóż trochę olejku z drzewa herbacianego na kleszcza i na skórę wokół niego. Kleszcz za chwilkę sam odpadnie.
9
Preparat na kurzajki

Nakładaj na kurzajkę po kilka kropel olejku z drzewa herbacianego, rano i wieczorem do czasu, aż kurzajka odpadnie.
10
Ukąszenia pcheł

Nałóż kropelkę olejku w miejsce po ugryzieniu pchły, aby złagodzić ból i swędzenie.
11
Ukąszenia komarów

Nałóż kropelkę olejku w miejsce po ugryzieniu komara. Swędzenie minie za kilkanaście sekund.
12
Wrastające włoski

Nakładaj olejek z drzewa herbacianego na skórę, aż podrażnienie zniknie.
13
Sposób na pleśń

Wymieszaj 2 łyżeczki olejku z 2 szklankami wody i nakładaj na powierzchnie pokryte pleśnią.
14
Łupież

Wmasuj olejek z drzewa herbacianego w skórę głowy, pozostaw na niej około godzinę i zmyj szamponem. Powtórz kilka razy, aż łupież zniknie. Możesz dodać również kilka kropel olejku do szamponu, aby zapobiec pojawieniu się łupieżu w przyszłości.
15
Ból głowy

Zrób sobie inhalację. Skrop gorący, wilgotny ręcznik kilkoma kroplami olejku i połóż na twarzy na kilka minut.
16
Opryszczka

Nakładaj kropelkę olejku z drzewa herbacianego na opryszczkę kilka razy dziennie, aby zatrzymać rozwój opryszczki i przyspieszyć jej wygojenie.
17
Środek odkażający

Nałóż olejek bezpośrednio na skaleczenie lub zadrapanie, aby zmniejszyć ryzyko infekcji.
18
Ból mięśni i stawów

Wymieszaj olejek z drzewa herbacianego z ulubionym balsamem lub kremem i smaruj nim obolałe miejsca.
19
Zapalenie błony śluzowej nosa

Do nawilżacza powietrza dodaj kilka kropel olejku z drzewa herbacianego. Jeśli go nie masz, wówczas zagotuj kilka szklanek wody z kilkoma kropelkami olejku i zrób sobie inhalację.
 3.9/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

aaaa - 2017-02-24
odp do doroty_na zajady to sie stosuje witamine B jak juz........ile ty masz lat?
Dorota - 2015-12-09
Moja 7 letnia córka często miewa zajady, próbowałam wszystkiego, pomógł dopiero olejek z drzewa herbacianego. Tylko ten czysty kupowany np w sklepach zielarskich, niestety apteki rzadko taki miewają.
diuna - 2015-09-25
Należy pamiętać aby przechowywać olejek w lodówce.
piotrek_r - 2014-04-03
a ja moją grzybicę leczyłem jakimiś drogimi maściami ;(
Madzia - 2014-03-31
Ja używałam olejku herbacianego na popękane stopy, ponadto zapobiega poceniu :)
 
Otarcia to jedne z najczęstszych uszkodzeń skóry, które powstają na skutek przesunięcia skóry po twardej, szorstkiej...
Domowe sposoby na otarcia skóry
Otarcia to jedne z najczęstszych uszkodzeń skóry, które...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt