Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Przygotowanie na przyjście dziecka na świat > Jak rozpoznać pozycję dziecka w brzuchu?

Jak rozpoznać pozycję dziecka w brzuchu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie jest łatwo stwierdzić przyszłej matce w jakiej pozycji znajduje się dziecko w danym momencie, jednak im jest ono większe, tym sprawa jest nieco prostsza. Z czasem każda kobieta zauważa pewne znaki, świadczące o tym w którym miejscu maluszek ma w danej chwili nóżki. Określenie pozycji dziecka jest szczególnie ważne w zaawansowanej ciąży, kiedy zależy nam, aby przybrało ono najlepsze położenie do porodu, czyli położenie podłużne główkowe.
1
Jeśli twój brzuch jest na środku wypukły a pępek wystający, zaś ty czujesz kopnięcia pod żebrami to może oznaczać, że dziecko jest ułożone główką w dół odwrócone buzią do twojego kręgosłupa.
2
Jeśli przód brzucha wydaje się być płaski a ty czujesz kopnięcia maluszka z przodu brzucha w jego górnej części, wówczas prawdopodobnie jest ono ułożone główką w dół, buzią skierowaną do twojego podbrzusza.
3
Jeśli czujesz ucisk dziecka w okolicach górnej części brzucha i widzisz tam wyraźną wypukłość (zwykle zlokalizowana bardziej z prawej lub lewej strony, rzadziej na środku) to delikatnie na nią naciśnij. Jeśli poczujesz, że całe dziecko się poruszyło, to oznacza, że najprawdopodobniej leży ono główką w dół a ty nacisnęłaś jego pupę. Jeśli wypukłość na brzuchu poruszy się sama a całe dziecko pozostanie w takiej samej pozycji, to może oznaczać, że wypukłość ta jest główką dziecka, która porusza się niezależnie od reszty ciała.
Domowe sposoby na nudności
Jak obniżyć gorączkę?
Jak przewidzieć płeć dziecka?
Jak pić herbatę z liści malin?
Wskazówki
Bierz pod uwagę, że większość dzieci w łonie matki jest bardzo aktywna i ciągle wywraca fikołki i się przekręca - nawet podczas samego porodu. To, że dziecko w danej chwili jest ułożone główką do góry nie oznacza, że będzie tak samo ułożone za kilka godzin.
4
Jeśli czujesz w dolnej części brzucha, że dziecko ma czkawkę, wówczas jest ono ułożone główką w dół.
5
Jeśli czujesz czkawkę dziecka na środku brzucha lub nawet powyżej pępka, to najprawdopodobniej jest ono ułożone główką do góry.
6
Jeśli czujesz kopanie ponad pępkiem, to maluch jest ułożony główką w dół.
7
Jeśli jesteś w zaawansowanej ciąży i czujesz silny ból podbrzusza i żeber to może oznaczać, że dziecko jest ułożone główką do góry. Główka znajduje się wówczas w pobliżu lub pod twoimi żebrami. Jeśli takiego bólu nie odczuwasz, wówczas najprawdopodobniej dziecko jest ułożone główką w dół.
8
Poproś partnera, aby za pomocą stetoskopu (lub rolki po papierze toaletowym) posłuchał przez twój brzuch bicia serca malucha. Jeśli usłyszy on bicie w okolicach podbrzusza, wówczas dziecko jest ułożone główką w dół zaś jeśli w okolicach pępka lub wyżej, wówczas główką do góry.
Wskazówki
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

em - 2016-08-08
Ja mam kulkę pod żebrami a kopnięcia bardzo nisko. Lekarz potwierdził moje założenie że dzidziuś jest główką ku górze, twarzą do mojego kręgosłupa.
malwina_s - 2014-04-03
Bardzo ciekawe, od tej pory zaczniemy z mężem obserwować brzuszek :)
malwina_s - 2014-04-03
Fajny artykuł, zawsze znajdę coś dla siebie... to moja pierwsza ciąża i każda ciekawostka jest dla mnie na miarę złota
 
Rozstępy to wrzecionowate pasma na skórze. Powstają najczęściej na skutek nagłego przyrostu masy, niezależnie od tego...
Jak zwalczyć rozstępy?
Rozstępy to wrzecionowate pasma na skórze. Powstają najczęściej na skutek nagłego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt