Tutaj jesteś: Dziecko > Ciąża > Przygotowanie na przyjście dziecka na świat > Jak rozpoznać pozycję dziecka w brzuchu?

Jak rozpoznać pozycję dziecka w brzuchu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie jest łatwo stwierdzić przyszłej matce w jakiej pozycji znajduje się dziecko w danym momencie, jednak im jest ono większe, tym sprawa jest nieco prostsza. Z czasem każda kobieta zauważa pewne znaki, świadczące o tym w którym miejscu maluszek ma w danej chwili nóżki. Określenie pozycji dziecka jest szczególnie ważne w zaawansowanej ciąży, kiedy zależy nam, aby przybrało ono najlepsze położenie do porodu, czyli położenie podłużne główkowe.
1
Jeśli twój brzuch jest na środku wypukły a pępek wystający, zaś ty czujesz kopnięcia pod żebrami to może oznaczać, że dziecko jest ułożone główką w dół odwrócone buzią do twojego kręgosłupa.
2
Jeśli przód brzucha wydaje się być płaski a ty czujesz kopnięcia maluszka z przodu brzucha w jego górnej części, wówczas prawdopodobnie jest ono ułożone główką w dół, buzią skierowaną do twojego podbrzusza.
3
Jeśli czujesz ucisk dziecka w okolicach górnej części brzucha i widzisz tam wyraźną wypukłość (zwykle zlokalizowana bardziej z prawej lub lewej strony, rzadziej na środku) to delikatnie na nią naciśnij. Jeśli poczujesz, że całe dziecko się poruszyło, to oznacza, że najprawdopodobniej leży ono główką w dół a ty nacisnęłaś jego pupę. Jeśli wypukłość na brzuchu poruszy się sama a całe dziecko pozostanie w takiej samej pozycji, to może oznaczać, że wypukłość ta jest główką dziecka, która porusza się niezależnie od reszty ciała.
Jak rozpoznać płeć dziecka w ciąży? Naturalne sposoby.
Jak przyspieszyć poród?
Jak leczyć biegunkę?
Jak zwalczyć rozstępy?
Wskazówki
Bierz pod uwagę, że większość dzieci w łonie matki jest bardzo aktywna i ciągle wywraca fikołki i się przekręca - nawet podczas samego porodu. To, że dziecko w danej chwili jest ułożone główką do góry nie oznacza, że będzie tak samo ułożone za kilka godzin.
4
Jeśli czujesz w dolnej części brzucha, że dziecko ma czkawkę, wówczas jest ono ułożone główką w dół.
5
Jeśli czujesz czkawkę dziecka na środku brzucha lub nawet powyżej pępka, to najprawdopodobniej jest ono ułożone główką do góry.
6
Jeśli czujesz kopanie ponad pępkiem, to maluch jest ułożony główką w dół.
7
Jeśli jesteś w zaawansowanej ciąży i czujesz silny ból podbrzusza i żeber to może oznaczać, że dziecko jest ułożone główką do góry. Główka znajduje się wówczas w pobliżu lub pod twoimi żebrami. Jeśli takiego bólu nie odczuwasz, wówczas najprawdopodobniej dziecko jest ułożone główką w dół.
8
Poproś partnera, aby za pomocą stetoskopu (lub rolki po papierze toaletowym) posłuchał przez twój brzuch bicia serca malucha. Jeśli usłyszy on bicie w okolicach podbrzusza, wówczas dziecko jest ułożone główką w dół zaś jeśli w okolicach pępka lub wyżej, wówczas główką do góry.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak obniżyć gorączkę?
 4/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

em - 2016-08-08
Ja mam kulkę pod żebrami a kopnięcia bardzo nisko. Lekarz potwierdził moje założenie że dzidziuś jest główką ku górze, twarzą do mojego kręgosłupa.
malwina_s - 2014-04-03
Bardzo ciekawe, od tej pory zaczniemy z mężem obserwować brzuszek :)
malwina_s - 2014-04-03
Fajny artykuł, zawsze znajdę coś dla siebie... to moja pierwsza ciąża i każda ciekawostka jest dla mnie na miarę złota
 
Poznanie płci jeszcze nienarodzonego dziecka jest dla niektórych rodziców bardzo ważne. Chcemy od razu zacząć...
Poznanie płci jeszcze nienarodzonego dziecka jest dla...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt