Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Paszport i dokumenty > Jak dostać wizę do USA?

Jak dostać wizę do USA?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (110 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zamierzasz wybrać się do USA i potrzebujesz wizy? Jeśli tak musisz zacząć się o nią ubiegać znacznie wcześniej, gdyż jej przydzielenie może potrwać dłuższy czas i nigdy nie będziesz mieć pewności, że ją dostaniesz. Najważniejsze jest to, by na każdym etapie mówić prawdę i dostarczyć wszystkie wymagane dokumenty i opłaty.
1
Określ jaką wizę potrzebujesz. Istnieje wiele różnych rodzajów wiz od turystycznych po imigracyjne i wszystkie pomiędzy nimi. Są wizy dla studentów, biznesowe, w celu podjęcia leczenia czy też narzeczeńskie. Istnieje wiele typów wiz. Szczegółowe informacje na temat każdej z nich uzyskasz w ambasadzie lub na stronach internetowych ambasady. Ważne jest, by ubiegać się o odpowiedni do sytuacji rodzaj wizy. Jeśli źle określisz rodzaj, wiza najprawdopodobniej nie zostanie przydzielona i trzeba będzie wszystko zaczynać od nowa. Ważne jest zatem, aby najpierw zgromadzić wszystkie niezbędne informacje, a dopiero potem zdecydować, o jaka wizę powinieneś się ubiegać.
2
Wypełnij odpowiedni wniosek wizowy. Zrób to, gdy zdecydujesz, jaki rodzaj wizy potrzebujesz. Przed rozpoczęciem wypełniania formularza zapoznaj się z instrukcjami i upewnij się, że robisz to prawidłowo. Sprawdź formularz tyle razy, dopóki nie będziesz mieć pewności, że wszystko zrobione jest idealnie. Każdy błąd może spowodować odrzucenie podania.
Jak spakować walizkę?
Jak wybrać walizkę?
Jak zrobić i szybko wysuszyć pranie w podróży?
Co robić w weekend? Kraków: Wawel i hejnał
Wskazówki
  • W zależności od konsulatu cały proces może potrwać od 4 do 6 tygodni.
  • Pamiętaj, że opłaty wizowe są bezzwrotne i że ich uiszczenie nie gwarantuje otrzymania wizy.
 2.9/5 (110 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

lukasz - 2016-01-28
Ja chciałem jechać do new york zwiedzić miasto i te dzielnice słynne ale jak widzę jakie procedury to aż płakać się chce więc sobie odpuściłem , jedna wielka masakra
ironia - 2016-01-27
misia dziadostwo płynie od ciebie z siłą niagary;P
piotr - 2015-12-14
Ubieganie się o wizę dla nas jest poniażające, tak jak kolega wspomniał nasi przodkowie walczyli ramię w ramię ratując sobie życie i końcem końców dając je wielu amerykanom do tego jeszcze te opłaty jakby sama niekaralność wystarczała.Ziemia nie należy do nikogo tylko do Boga.Pozatym ubiegać się o samą promesę to już totalne poniżenie a zawrócenie na lotnisku to po prostu hamstwo !!! jak tak można no jak zapłacisz ustawisz sobie wiele rzeczy i wychodzisz na idiotę w oczach całej rodziny to jest po prostu nie pojęte, ja ten kraj pier...
Rufka77 - 2015-05-14
My Polacy walczyliśmy za wolność i niezależność USA, jak i za GB, nie jesteśmy tylko pijakami i złodziejami, historia pokazuje prawdę, że potrafimy walczyć z determinacją o wolność nie tylko swojego kraju! To te państwa, za które oddawali życie nasi dziadowie i pradziadowie nie okazują nam wdzięczności i należnego szcunku, bo gdyby nie tylu zdeterminowanych bohaterów to nie osiągnęli by obecnych sukcesów!
arimor - 2013-01-05
Warto jeszcze dodać, że aby konsul wydał pozytywną decyzję o wizie, należy przekonać go, że mamy coś, co sprawia, że po odwiedzeniu USA nadal będziemy chcieli wrócić do Polski. Dobrze jest pokazać np. aktualną umowę o pracę czy legitymację studencką, w ten sposób przekonamy go, że nie wyjeżdżamy do Stanów na zarobek. Ponadto należałoby jeszcze dodać, że sama wiza nie gwarantuje nam wjazdu do USA- o tym decydują osoby zajmujące specjalne bramki na lotnisku, na którym lądujemy. Wczepiają nam do paszportu specjalną karteczkę z datą, w obrębie której wolno nam przebywać w USA lub- jeśli coś im się nie spodoba - cofają nas i wówczas musimy niestety wsiąść w najbliższy samolot powrotny.
misia - 2012-09-11
nam nigdy nie zniosą bo jesteśmy ostatnimi dziadami ,Czesi nie jadą tam do pracy a my wszędzie .Szczególnie nasze polskie kobiety, jak cyganki- pracują na rodziny i mężów .chciałyśmy równouprawnienie to mamy. Facet siedzi w domu a żona do USA albo do WŁOCH lub NIEMIEC na zarobek . Dlatego nas nigdzie nie chcą . Baby jadą do pracy a faceci jeśli już jadą to większość tam chleje i szczy pod murami .Z taką kulturą osobistą to najwyżej do Ruskich powinni nas wpuszczać bez wiz .
Anita - 2012-04-16
bym chciała sie ubiegac o wize turystyczna
sisqa - 2012-02-16

Jasne, że powinno się nam znieść wizy... ;/

kolo - 2011-11-15
widocznie za mało naszych żołniewy w iraku zginęło
Gieniek - 2011-08-16
Dlaczego jeszcze Nam nie zniesiono wizy ???!!! to przecież normalnie skandal! już prawie całej Europie zniesiono, nawet Czechom.. tylko Nam kurde NIE!!!! :(
ktos z UK - 2010-09-15
usa to szatan!!!
Wyjeżdżając na wakacje często zapominamy o czyhających na nas niebezpieczeństwach. Wielu z nas pada ofiarą oszustów lub...
Jak zabezpieczyć pieniądze na wakacjach?
Wyjeżdżając na wakacje często zapominamy o czyhających...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt