Tutaj jesteś: Podróże > Przygotowania do Podróży > Paszport i dokumenty > Jak dostać wizę do USA?

Jak dostać wizę do USA?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (110 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zamierzasz wybrać się do USA i potrzebujesz wizy? Jeśli tak musisz zacząć się o nią ubiegać znacznie wcześniej, gdyż jej przydzielenie może potrwać dłuższy czas i nigdy nie będziesz mieć pewności, że ją dostaniesz. Najważniejsze jest to, by na każdym etapie mówić prawdę i dostarczyć wszystkie wymagane dokumenty i opłaty.
1
Określ jaką wizę potrzebujesz. Istnieje wiele różnych rodzajów wiz od turystycznych po imigracyjne i wszystkie pomiędzy nimi. Są wizy dla studentów, biznesowe, w celu podjęcia leczenia czy też narzeczeńskie. Istnieje wiele typów wiz. Szczegółowe informacje na temat każdej z nich uzyskasz w ambasadzie lub na stronach internetowych ambasady. Ważne jest, by ubiegać się o odpowiedni do sytuacji rodzaj wizy. Jeśli źle określisz rodzaj, wiza najprawdopodobniej nie zostanie przydzielona i trzeba będzie wszystko zaczynać od nowa. Ważne jest zatem, aby najpierw zgromadzić wszystkie niezbędne informacje, a dopiero potem zdecydować, o jaka wizę powinieneś się ubiegać.
2
Wypełnij odpowiedni wniosek wizowy. Zrób to, gdy zdecydujesz, jaki rodzaj wizy potrzebujesz. Przed rozpoczęciem wypełniania formularza zapoznaj się z instrukcjami i upewnij się, że robisz to prawidłowo. Sprawdź formularz tyle razy, dopóki nie będziesz mieć pewności, że wszystko zrobione jest idealnie. Każdy błąd może spowodować odrzucenie podania.
Jak wyrobić paszport dla psa?
Jak spakować płyny i żele do bagażu podręcznego?
Jak się przygotować do podróży?
Jak wyrobić sobie dowód osobisty?
Wskazówki
  • W zależności od konsulatu cały proces może potrwać od 4 do 6 tygodni.
  • Pamiętaj, że opłaty wizowe są bezzwrotne i że ich uiszczenie nie gwarantuje otrzymania wizy.
3
Przedstaw odpowiedni formularz, dowody wpłaty, dokumenty tożsamości i zdjęcia o określonych wymiarach. Wiele wiz, jak K1 czy K3, wymaga wstępnej zgody, aby móc umówić się na rozmowę. Istnieją także wizy, jak wizy turystyczne, które wymagają tylko umówienia się na rozmowę. Rodzaj wizy, na która się decydujesz, ma wpływ na to co powinieneś zrobić, aby ją dostać. Cechą wspólną wszystkich rodzajów wiz jest rozmowa, którą musisz przejść.
4
Umów się na rozmowę. Konsul i ambasadorzy nie mają zbyt wielu wolnych terminów i czas oczekiwania jest dość długi, dlatego musisz umawiać się z większym zapasem czasu, nie tuż przed planowanym wyjazdem. Jak dostaniesz termin spotkania, musisz uiścić opłatę, którą najlepiej wpłacić zaraz po otrzymaniu terminu.
5
Weź udział w rozmowie. Przede wszystkim musisz zjawić się o określonej godzinie. Jeśli nie pojawisz się na czas, możesz stracić swoją szansę i pieniądze. Pamiętaj, by na rozmowę zabrać wszystkie niezbędne dokumenty, jak paszport, wyciągi bankowe, akt własności domu i wszystkie inne, bez których nie będziesz mógł otrzymać wizy. Po przejrzeniu twoich informacji twoje podanie zostanie zatwierdzone lub odrzucone. Jeśli nie uzyskasz wizy, w twoim paszporcie zostanie umieszczony znaczek. Jeśli wiza zostanie przyznana, twój paszport może zostać zatrzymany na dzień lub kilka, by wydrukować i umieścić wizę w paszporcie. Po otrzymaniu wizy jesteś gotowy do podróży.
Wskazówki
 2.9/5 (110 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (14)

USA żaden miód - 2016-07-13
Polacy mogą pracować LEGALNIE w 30 krajach, z czego przynajmniej w połowie zarabia się lepiej niż w USA, nie wspominając o opiece socjalnej, która w USA jest jeszcze słabsza niż w Polsce i ogolnym poziomie zycia (bezpieczeństwo, przestepczosc, infrastruktura, bliskosc geograficzna i obyczajowa do Polski itp). Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jeździł z Polski do pracy na czarno w USA! To się skończyło w 2004 roku.
aga - 2016-05-18
czemu nie zniesiono nam wiz? odp. bo nasz rzad macza w tym palce? usa juz dawno by to zrobiło zeby nie nasi politycy m którzy wiedza że jakbysmy dostalo wizy to pół narodu wy stad wyleciała i kto by wtedy na nich zarabiał? proste...
Rafał - 2016-04-07
Najwięcej na tej stronie ( jak chodzi o wizę ) to pierdolenie wszystkich maruderów.Chcecie jechać i pozwiedzać czy siedzieć przed monitorem i pieprzyć bzdury.
Wiem co piszę bo 2 dni temu odebrałem wizę. Wypełniacie wniosek 160 opłacacie ponad 600 zł za 2 dni dzwonicie do ambasady i umawiacie termin spotkania. Jedziecie na miejsce na umówioną godzinę kontrola ( jak na lotnisku ) schodami na górę i czekanie. Ja byłem 15 w kolejce poszło jakieś 16 minut. Co do rozmowy to bez żadnej spiny. Co mówić ? Co będzie ? Nic nie będzie. Gość zadał mi 3 proste pytania i powiedział miłej podróży. Mam wizę na 10 lat. Inna sprawa że nie powinniśmy się o nią ubiegać bo np. czesi czy Niemcy ich nie mają, ale to inna sprawa. Tak więc albo ktoś chce jechać i się rozejrzeć a jak nie to niech siedzi i nie wkórwia innych jebanym ględzieniem.Powodzenia.
lukasz - 2016-01-28
Ja chciałem jechać do new york zwiedzić miasto i te dzielnice słynne ale jak widzę jakie procedury to aż płakać się chce więc sobie odpuściłem , jedna wielka masakra
ironia - 2016-01-27
misia dziadostwo płynie od ciebie z siłą niagary;P
piotr - 2015-12-14
Ubieganie się o wizę dla nas jest poniażające, tak jak kolega wspomniał nasi przodkowie walczyli ramię w ramię ratując sobie życie i końcem końców dając je wielu amerykanom do tego jeszcze te opłaty jakby sama niekaralność wystarczała.Ziemia nie należy do nikogo tylko do Boga.Pozatym ubiegać się o samą promesę to już totalne poniżenie a zawrócenie na lotnisku to po prostu hamstwo !!! jak tak można no jak zapłacisz ustawisz sobie wiele rzeczy i wychodzisz na idiotę w oczach całej rodziny to jest po prostu nie pojęte, ja ten kraj pier...
Rufka77 - 2015-05-14
My Polacy walczyliśmy za wolność i niezależność USA, jak i za GB, nie jesteśmy tylko pijakami i złodziejami, historia pokazuje prawdę, że potrafimy walczyć z determinacją o wolność nie tylko swojego kraju! To te państwa, za które oddawali życie nasi dziadowie i pradziadowie nie okazują nam wdzięczności i należnego szcunku, bo gdyby nie tylu zdeterminowanych bohaterów to nie osiągnęli by obecnych sukcesów!
arimor - 2013-01-05
Warto jeszcze dodać, że aby konsul wydał pozytywną decyzję o wizie, należy przekonać go, że mamy coś, co sprawia, że po odwiedzeniu USA nadal będziemy chcieli wrócić do Polski. Dobrze jest pokazać np. aktualną umowę o pracę czy legitymację studencką, w ten sposób przekonamy go, że nie wyjeżdżamy do Stanów na zarobek. Ponadto należałoby jeszcze dodać, że sama wiza nie gwarantuje nam wjazdu do USA- o tym decydują osoby zajmujące specjalne bramki na lotnisku, na którym lądujemy. Wczepiają nam do paszportu specjalną karteczkę z datą, w obrębie której wolno nam przebywać w USA lub- jeśli coś im się nie spodoba - cofają nas i wówczas musimy niestety wsiąść w najbliższy samolot powrotny.
misia - 2012-09-11
nam nigdy nie zniosą bo jesteśmy ostatnimi dziadami ,Czesi nie jadą tam do pracy a my wszędzie .Szczególnie nasze polskie kobiety, jak cyganki- pracują na rodziny i mężów .chciałyśmy równouprawnienie to mamy. Facet siedzi w domu a żona do USA albo do WŁOCH lub NIEMIEC na zarobek . Dlatego nas nigdzie nie chcą . Baby jadą do pracy a faceci jeśli już jadą to większość tam chleje i szczy pod murami .Z taką kulturą osobistą to najwyżej do Ruskich powinni nas wpuszczać bez wiz .
Anita - 2012-04-16
bym chciała sie ubiegac o wize turystyczna
sisqa - 2012-02-16

Jasne, że powinno się nam znieść wizy... ;/

kolo - 2011-11-15
widocznie za mało naszych żołniewy w iraku zginęło
Gieniek - 2011-08-16
Dlaczego jeszcze Nam nie zniesiono wizy ???!!! to przecież normalnie skandal! już prawie całej Europie zniesiono, nawet Czechom.. tylko Nam kurde NIE!!!! :(
ktos z UK - 2010-09-15
usa to szatan!!!
 
Dowód osobisty to najważniejszy dokument tożsamości. Niemożliwością jest, aby po ukończeniu 18 roku życia go nie...
Jak wyrobić sobie dowód osobisty?
Dowód osobisty to najważniejszy dokument tożsamości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt