Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Laptopy > Jak kupić laptopa?

Jak kupić laptopa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Laptop w rzeczywistości może nigdy nie zastąpić prawdziwego komputera. Jednakże dobry laptop może być doskonałym dodatkiem, który znacznie ułatwi ci pracę, a czasem nawet umili dłuższą podróż. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci wybrać odpowiedniego laptopa dla siebie.
1
Sprawdź co o danych modelach laptopa, piszą czasopisma komputerowe zwróć uwagę na informacje o niezawodności konkretnych marek oraz zadowoleniu z nich klienta. Wybierz markę w oparciu o cenę, jakość i gwarancję.
2
Określ podstawowe parametry, jakich potrzebujesz: procesor laptopa, ilość pamięci RAM oraz wielkość twardego dysku.
3
Wybierz rodzaj wyświetlacza. Jeśli twój budżet jest bardzo ograniczony, wybierz dual-scan. Jeśli oczekujesz najlepszej jakości obrazu (zwłaszcza w trudnych warunkach) i jak najszybszej odpowiedzi, wybierz aktywną matrycę. Musisz jednak wiedzieć, że wiąże się to jednocześnie z krótszym życiem baterii (szybszym jej zużywaniem podczas pracy bezprzewodowej). Wybierz HPA, jeśli twój budżet wyklucza zakup najdroższego sprzętu, a będziesz go używać w trudnych warunkach oświetleniowych i chcesz maksymalnie wydłużyć żywotność baterii.
4
Porównaj wagę modeli, które bierzesz pod uwagę. Pomyśl jak często i jak daleko będziesz musiał nosić komputer i weź to pod uwagę dokonując wyboru.
Jak zrobić zrzut ekranu na laptopie?
Jak poruszać kursorem bez myszki?
Jak zwiększyć wydajność laptopa?
Jak podzielić dysk na partycje?
Wskazówki
  • Touchpad jest bardziej niezawodny niż Point Stick.
  • Kup laptopa z napędem DVD-ROM, jeśli chcesz oglądać filmy w trakcie podróży.
5
Określ rozmiar wyświetlacza, jaki chciałbyś mieć. Pamiętaj, że im większy wyświetlacz, tym wyższa cena, waga i objętość.
6
Jeśli waga ma większe znaczenie niż cena, niezawodność, żywotność baterii i łatwość użytkowania, wybierz model jak najbardziej wygodny do noszenia.
7
Kup model z wbudowanym CD-ROM i stacją dyskietek, jeśli wygoda jest ważniejsza niż niezawodność. Rozważ zakup modelu z wyjmowanym napędem wewnętrznym, daje to więcej możliwości.
8
Wypróbuj czy wybrany model i jego klawiatura są wygodne w użyciu. Wybierz urządzenie wskazujące - Touchpad używany przez wielu producentów lub Point Stick używany głównie przez IBM i Toshiba.
9
Upewnij się, że laptop wyposażony jest w baterię litowo – jonową. Bądź sceptyczny wobec zapewnień producentów o długości życia baterii.
10
Zdecyduj jakie oprogramowanie chcesz mieć.
11
Wybierz długość gwarancji i napraw serwisowych, jaka będzie dla ciebie wystarczająca.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak wybrać laptopa?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W naszych domach znajduje się coraz więcej urządzeń korzystających z dostępu do Internetu. Laptopy, tablety, smartfony,...
Jak skonfigurować router TP LINK?
W naszych domach znajduje się coraz więcej urządzeń...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt