Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować w parowarze?

Jak gotować w parowarze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (232 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gotowanie w parowarze jest szybkim, łatwym i przede wszystkim zdrowym sposobem przyrządzania wielu produktów spożywczych. Może być używany do wszystkiego, od brokułów po brukselkę, poprzez buraki czy nawet banany. Najbardziej popularne parowary składają się z garnka, kosza na jedzenie i pokrywki. Wszystkie te części ściśle ze sobą współpracują podczas gotowania. Podczas przygotowywania posiłków na parze nie potrzebujesz olejów, tłuszczy i innych kalorycznych dodatków. Możesz być pewny, że wszystko co przygotujesz będzie świeże, delikatne i niskokaloryczne.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Woda, Żywność, Parowar
1
Przygotuj produkty, które chcesz ugotować na parze. Żywność będzie najlepiej przygotowana, jeśli pokroisz ją na małe porcje. Przygotowując żywność do gotowania w parowarze, umyj ją dokładnie, usuń liście, skórkę, kości i wszystkie inne części, których nie zamierzasz jeść.
2
Nalej wody do 1/4 wysokości garnka parowaru (większość parowarów ma wyciągany koszyk a po jego wyjęciu może funkcjonować jako zwykły garnek). Upewnij się, że między powierzchnią wody, a spodem kosza na jedzenie jest kilka centymetrów odległości. Kosz na żywność nie może być zanurzony w wodzie, ani stykać się z jej powierzchnią.
3
parowar
Włóż do kosza parowaru produkty spożywcze które chcesz ugotować. Umieść kosz w garnku, całość przykryj pokrywką i postaw na kuchence.

Jeśli parowar jest wysoki - ma kilka półeczek, należy pamiętać, że temperatura w górnej części parowaru jest niższa niż w dolnej. Dlatego, jeśli chcemy równocześnie gotować kilka produktów musimy pamiętać o właściwej kolejności. Na sam dół kładziemy produkty, które wymagają najdłuższego czasu gotowania, zaś na górę te, które gotują się znacznie szybciej.
Jak ubić śmietanę na sztywno?
Jak gotować w szybkowarze?
Jak marynować mięso i drób?
Jak ugotować pieczarki?
Wskazówki
  • Jeśli gotowanie zajmuje dużo czasu, sprawdzaj poziom wody. Może zaistnieć potrzeba jej uzupełnienia.
  • Nie mieszaj zbyt wielu produktów, które wymagają różnego czasu gotowania.
  • Nie przepełniaj kosza parowaru.
  • Produkty w parowarze nie powinny być ściśnięte. Para powinna się swobodnie unosić wokół każdego produktu.
4
Zwróć uwagę, kiedy woda zaczyna wrzeć. Pojawi się wówczas charakterystyczny hałas i para zacznie uciekać spod pokrywki. Zmniejsz płomień, ale pamiętaj, że woda musi cały czas wrzeć. Dostosuj czas gotowania do zawartości parowaru – buraki będą się gotować znacznie dłużej niż plasterki cebuli.
5
Sprawdź żywność. Jeśli nie jesteś pewna, jak długo powinna się gotować, możesz sprawdzić czy jest miękka poprzez wbicie w nią widelca. Gdy produkty są miękkie, wyłącz ogień.
6
Ugotowane produkty wyłóż na talerz, są już gotowe do spożycia.
7
Umyj parowar w ciepłej wodzie z dodatkiem płynu, gdy jest on jeszcze ciepły. Resztki które przedostały się z kosza do wody odcedź na sitku, aby nie zatkały ci zlewu. Wyrzuć je do kosza.
Wskazówki
  • Nie przepełniaj kosza parowaru.
 3/5 (232 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ognista - 2014-08-01
Właśnie się stałam posiadaczką parowara i jak na razie jestem rozczarowana, a przede wszystkim czasem gotowania ...szlag mnie mało nie trafił gdy gotowałam kaszę gryczaną ...40 bitych minut i wcale nie byłam zadowolona z konsystencji, uwielbiam kaszę na sypko a tu nie było takiej opcji. Kurczak nie powiem ...przyprawiony sporą ilością pieprzu i estragonu był smaczny ale kasza nie, nie, nie ....dzisiaj myślałam o ugotowaniu makaronu ale cierpnie mi skóra na myśl o czasie gotowania chyba jednak zrobię to tradycyjnie .
misiek - 2012-04-15
Doskonały pomysł na gotowanie na parze. Ale jak takie potrawy smakują, zwłaszcza gdy lubi się dobry sosik?
 
Karmel to cukier, który najpierw topi się, a później ogrzewa, aż do uzyskania złotego lub ciemnobrązowego koloru....
Jak zrobić karmel?
Karmel to cukier, który najpierw topi się, a później ogrzewa, aż do uzyskania złotego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt