Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować w parowarze?

Jak gotować w parowarze?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (231 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gotowanie w parowarze jest szybkim, łatwym i przede wszystkim zdrowym sposobem przyrządzania wielu produktów spożywczych. Może być używany do wszystkiego, od brokułów po brukselkę, poprzez buraki czy nawet banany. Najbardziej popularne parowary składają się z garnka, kosza na jedzenie i pokrywki. Wszystkie te części ściśle ze sobą współpracują podczas gotowania. Podczas przygotowywania posiłków na parze nie potrzebujesz olejów, tłuszczy i innych kalorycznych dodatków. Możesz być pewny, że wszystko co przygotujesz będzie świeże, delikatne i niskokaloryczne.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Woda, Żywność, Parowar
1
Przygotuj produkty, które chcesz ugotować na parze. Żywność będzie najlepiej przygotowana, jeśli pokroisz ją na małe porcje. Przygotowując żywność do gotowania w parowarze, umyj ją dokładnie, usuń liście, skórkę, kości i wszystkie inne części, których nie zamierzasz jeść.
2
Nalej wody do 1/4 wysokości garnka parowaru (większość parowarów ma wyciągany koszyk a po jego wyjęciu może funkcjonować jako zwykły garnek). Upewnij się, że między powierzchnią wody, a spodem kosza na jedzenie jest kilka centymetrów odległości. Kosz na żywność nie może być zanurzony w wodzie, ani stykać się z jej powierzchnią.
3
parowar
Włóż do kosza parowaru produkty spożywcze które chcesz ugotować. Umieść kosz w garnku, całość przykryj pokrywką i postaw na kuchence.

Jeśli parowar jest wysoki - ma kilka półeczek, należy pamiętać, że temperatura w górnej części parowaru jest niższa niż w dolnej. Dlatego, jeśli chcemy równocześnie gotować kilka produktów musimy pamiętać o właściwej kolejności. Na sam dół kładziemy produkty, które wymagają najdłuższego czasu gotowania, zaś na górę te, które gotują się znacznie szybciej.
Jak gotować warzywa, aby nie stracić witamin?
Jak gotować ziemniaki?
Jak blanszować warzywa?
Jak gotować ryż?
Wskazówki
  • Jeśli gotowanie zajmuje dużo czasu, sprawdzaj poziom wody. Może zaistnieć potrzeba jej uzupełnienia.
  • Nie mieszaj zbyt wielu produktów, które wymagają różnego czasu gotowania.
  • Nie przepełniaj kosza parowaru.
  • Produkty w parowarze nie powinny być ściśnięte. Para powinna się swobodnie unosić wokół każdego produktu.
Przeczytaj teraz: Jak gotować na parze?
 3/5 (231 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ognista - 2014-08-01
Właśnie się stałam posiadaczką parowara i jak na razie jestem rozczarowana, a przede wszystkim czasem gotowania ...szlag mnie mało nie trafił gdy gotowałam kaszę gryczaną ...40 bitych minut i wcale nie byłam zadowolona z konsystencji, uwielbiam kaszę na sypko a tu nie było takiej opcji. Kurczak nie powiem ...przyprawiony sporą ilością pieprzu i estragonu był smaczny ale kasza nie, nie, nie ....dzisiaj myślałam o ugotowaniu makaronu ale cierpnie mi skóra na myśl o czasie gotowania chyba jednak zrobię to tradycyjnie .
misiek - 2012-04-15
Doskonały pomysł na gotowanie na parze. Ale jak takie potrawy smakują, zwłaszcza gdy lubi się dobry sosik?
Gotowanie ryżu jest pozornie bardzo proste, jednak w dalszym ciągu wielu kucharzy ma problem z jego ugotowaniem w taki...
Jak gotować ryż?
Gotowanie ryżu jest pozornie bardzo proste, jednak w dalszym ciągu wielu kucharzy ma...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krystyna Furtak
  • Elizabeth Olak
  • Bartek Puchała
  • Marzena Pązik
  • Karol Jakubowski
  • Małgorzata Piekarska
  • Wiesława Depa
  • Dorota Lacelt
  • Małgorzata Podgórska
  • Iwona Semczuk
  • Jacek Gajkowski
  • Tamara Linda-Borkowska
pasożyt