Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Kosmetyki > Kremy Domowej Roboty > Jak zrobić balsam na ból głowy?

Jak zrobić balsam na ból głowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Ziołowe balsamy domowej roboty to bezpieczny i przede wszystkim skuteczny środek przeciwbólowy nie tylko dla dorosłych, ale i dla dzieci. Zioła potrzebne do ich przygotowania możesz zebrać samodzielnie i ususzyć lub udać się po nie do najbliższego sklepu zielarskiego. Na bóle głowy najlepiej sprawdzi się połączenie mięty pieprzowej z lawendą. Polecam ci także przygotować inne balsamy ziołowe: różano-rumiankowy o działaniu łagodząco-kojącym (aplikuj go przed snem) i nagietkowy o działaniu gojąco-leczniczym. Receptury znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
suszone zioła (mięta pieprzowa, lawenda, rumianek, płatki róży, nagietek), olej bazowy (oliwa, olejek migdałowy, jojoba itp.), wosk pszczeli (2 łyżki na każde 1/4 szklanki oleju), pojemniki z nakrętką, olejki eteryczne
1
olejek ziołowy do balsamu
Przygotowanie ziół do balsamu

1-2 garści suszonych ziół umieść w czystym, suchym słoiczku. Słoik musi być całkowicie suchy, ponieważ nawet odrobina wilgoci może sprawić, że zalęgnie się w nim pleśń. Zalej zioła wybranym olejem bazowym (oliwa z oliwek, olej migdałowy lub jojoba). Szczelnie zakręć słoik i umieść na 2-3 tygodnie w słonecznym miejscu. Co jakiś czas wstrząsaj nim. Gdy czas upłynie, przecedź zawartość słoiczka przez czystą ściereczkę. Wyciśnij każdą kropelkę oleju z zasuszonych ziół. Olejek ten będzie stanowił bazę twojego balsamu.
2
balsam na ból głowy z miętą i lawendą
Balsam na ból głowy z miętą pieprzową i lawendą

Do przygotowania tego balsamu będziesz potrzebować olejku sporządzonego z suszonej lawendy i mięty pieprzowej. Drugim składnikiem jest wosk pszczeli. Ogólna proporcja to 2 łyżki wosku na każde 1/4 szklanki oleju. Im więcej oleju, tym bardziej kremowy balsam.

Przygotuj metalowy rondelek przeznaczony specjalnie na potrzeby tego przepisu (wosk pszczeli ciężko będzie później domyć). Umieść w nim oba składniki. Całość podgrzej na małym ogniu (najlepiej w kąpieli wodnej), do czasu, aż wosk się roztopi.
Dodaj kilka kropel wybranego olejku eterycznego. Wlej całość do czystego pojemniczka. Pozostaw do czasu, aż ostygnie i stężeje przybierając konsystencję balsamu.
3
kojący balsam różano-rumiankowy
Kojący balsam różano-rumiankowy

W analogiczny do powyższego sposób możesz również przygotować balsam różano-rumiankowy. Sporządza się go na bazie olejku przygotowanego z suszonych płatków róży i kwiatów rumianku. Stosuj balsam tuż przed pójściem spać. Ma działanie relaksujące i kojące.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

ullla - 2014-05-05
pomysł rewelacja...wolę poświecić chwilę czasu i mieć naturalny kosmetyk niż wydać mnóstwo kasy na jakąś chemię.. bez wątpienia zrobię taki
 
Przygotowanie idealnego balsamu do ust wymaga nieco cierpliwości i wprawy. Jeśli robisz to po raz pierwszy, zmieszaj...
Jak zrobić lawendowy balsam do ust?
Przygotowanie idealnego balsamu do ust wymaga nieco cierpliwości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt