Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Serca > Jak leczyć opuchliznę nóg?

Jak leczyć opuchliznę nóg?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (430 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
Opuchlizna stóp i kostek może być spowodowana przez problemy z krążeniem wynikające głównie z siedzącego trybu życia, długiej jazdy samochodem czy samolotem, zbyt wysokiej temperatury, nadwagi, miesiączki, zażywania tabletek hormonalnych jak również z powodu niewydolności krążenia, zapalenia żył kończyn dolnych, choroby wątroby, choroby nerek i wielu innych. Poniżej przedstawiam różne sposoby na opuchliznę nóg. Jeśli sposoby te zawiodą, należy bezzwłocznie udać się do lekarza.
1
praca siedząca
Jeśli masz pracę siedzącą, staraj się jak najczęściej ćwiczyć nogi. Co pół godziny wstań, rozprostuj nogi, przejdź się, wykonaj kilka ćwiczeń rozciągających. Jeśli masz w miarę niedaleko do pracy, staraj się chodzić do niej na nogach. Jeśli odległość wynosi kilka kilometrów - wybierz rower. Unikaj jazdy samochodem.
2
sól
Staraj się ograniczyć ilość spożywanej soli i węglowodanów - mogą być przyczyną opuchlizny.
3
leki
Nie nadużywaj środków przeczyszczających oraz leków moczopędnych! Ich nadużywanie da efekt przeciwny do zamierzonego.
4
picie wody
Pij dużo wody. Woda pomaga wypłukać sól z organizmu.
5
herbata ziołowa
Pij herbaty ziołowe: wiele ziół ma działanie moczopędne. Najlepsze właściwości moczopędne wykazuje pietruszka. Dwie łyżeczki suszonych liści pietruszki zalej gorącą wodą i zaparzaj przez dziesięć minut pod przykryciem. Pij 3 filiżanki dziennie.
6
leżenie z uniesionymi nogami
Połóż się w taki sposób, aby nogi znalazły się w górze (ułatwi ci to specjalna poduszka pod nogi - do kupienia tutaj). Może być również pozycja półleżąca z nogami wspartymi o oparcie krzesła. Zasada jest taka: stopy powinny się znaleźć powyżej serca o co najmniej 12 cm. W takiej pozycji pozostań około 10-15 minut (najlepiej 3-4 razy dziennie). Dzięki temu płyn nagromadzony w nogach będzie mógł spłynąć do układu krążenia, a stamtąd do nerek, po czym zostanie wydalony.
7
nadwaga
Jeśli masz nadwagę, dobrze byłoby stracić kilka kilogramów. Nadmiar masy ciała zwiększa nacisk na żyły, co spowalnia przepływ płynów w organizmie, a to powoduje opuchliznę nóg i kostek.
8
moczenie nóg w wodzie
Weź dwa wiadra. Jedno napełnij gorącą, a drugie zimną wodą. Przez 10 minut mocz nogi w wiadrze wypełnionym gorącą wodą, a następnie szybko przełóż je do wiadra wypełnionego lodowato zimną wodą. W zimnej wodzie trzymaj nogi przez około 30 sekund. Proces ten należy powtarzać kilka razy dziennie, a wkrótce opuchlizna nóg powinna się znacznie zmniejszyć.
9
nogi na poduszce
Na noc podkładaj sobie pod nogi poduszkę. Ta pozycja będzie korzystna w leczeniu obrzęku stóp.
10
masaż stóp
Dobrym sposobem leczenia obrzęku nóg i kostek jest masaż ziołowymi olejkami. Poprawia on krążenie, tym samym umożliwiając lepszy przepływ płynów w organizmie, co z kolei zmniejsza opuchliznę. 25 ml olejku rozmarynowego zmieszaj z 150 ml oleju z oliwek.
11
bieganie
Ćwicz regularnie. Ćwiczenia poprawiają krążenie krwi w całym organizmie.
Wskazówki
  • Unikaj stania w jednym miejscu przez dłuższy czas.
  • Unikaj siedzenia bez ruchu.
  • Ogranicz spożycie soli - używaj jej maksymalnie 2400 miligramów na dzień.
  • Nie nadużywaj leków moczopędnych - na krótki okres czasu leki takie mogą być pomocne, jednak na dłuższą metę tylko zaszkodzą.
  • Nie nadużywaj leków przeczyszczających.
  • Pij dużo wody.
  • Staraj się unikać tabletek antykoncepcyjnych i hormonalnej terapii zastępczej (jeśli to możliwe).
 2.1/5 (430 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

amelwl - 2016-09-08
Jak chce się leczyć obrzęki albo opuchlizny to bardzo często można się namęczyć, jest dużo lekarstw na rynku ale żadne z nich raczej nie pomogą usunąć problemu, istnieje coś takiego jak drenaż i stosuje się go w przypadku obrzęków limfatycznych np stóp albo rąk, polecam sobie o tym poczytać żęby się lepiej zapoznać z tym problemem i przy okazji dowiedzieć się jak się go pozbyć. Poczytajcie sobie o tym tutaj http://maxstar.pl/obrzek-limfatyczny-konczyn.html
Bolimniegłowa - 2015-11-23
Nie bierz leków moczopędnych i pij herbaty moczopędne... Super porady:/
margo - 2014-10-20
mi za to pomogła taksyfolina, szczególnie jak były upały.
Sabina ROJEK, Wrocław - 2014-06-12
ODŻYWIANIE PRZY OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z diety (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.
topielica - 2013-07-07
Ja dodałabym również naprzemiennie moczenie nóg w zimnej wodzie a potem w ciepłej.Przydatny byłby również masażer do stóp - jest teraz ich mnóstwo .Sama takowy posiadam i wiem jakie to dobrodziejstwo móc zrelaksowac stopy w kąpieli wodnej z efektami masującymi.Witamina c też jest przydatna ponieważ uszczelnia nasze naczynia krwionośne co przyczynia się do lepszego funkcjonowania naszych nóżek - ale należałoby ją jeśc codziennie.
zbir - 2012-02-16
prosze odomowesposoby na opuchliznenog
agnieszkaf - 2010-04-03
Nogi nalezy trzymac nieco wyzej niz reszte ciala- siedzenie przy biurku "na szeryfa", lezac tez unosimy- to pomaga zmniejszyc obrzek.
Soli nie powinnismy teoretycznie uzywac wogole, bo produkty, ktore kupujemy juz ja zawieraja.
Leki zawsze przyjmujemy zgodnie z zaleceniami lekarza!! Oczywiscie mozemy sami kupic bez recepty suplement usuwajacy zbedna wode ktora organizm zatrzymuje w trakcie lub przed miesiaczka, ale LEKI Zawsze przyjmujemy zgdonie z zaleceniami!
Przy przyjmowaniu tabletek anty- nalezy rzucic bezwzglednie palenie!
 
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie codziennych czynności. Obrzęk nie tylko jest bolesny, ale wywołuje...
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Opuchnięte nogi mogą skutecznie utrudnić wykonywanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt