Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Wędkarstwo > Jak łowić na rzece?

Jak łowić na rzece?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (155 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Łowienie w rzekach i potokach może być znacznie bardzie satysfakcjonujące. Jest to trochę trudniejsze, niż łowienie w stawie czy jeziorze. Woda zazwyczaj jest płytka a nurt szybki, często można spotkać nisko wiszące gałęzie lub ostro zakończone, wystające skały. Aby rozpocząć wędkowanie w rzece, przeczytaj poniższe wskazówki.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Przewodnik, Wędka, Wodery, Kotwiczki, Żywa przynęta
1
Ustal w jakiej rzece lub strumieniu chcesz łowić. Być może w pobliżu znajduje się duża rzeka lub piękny strumień na zalesionym terenie.
2
Zdecyduj się, jaki gatunek ryb chcesz złowić.
3
Znajdź informacje o rzecze lub strumieniu, który wybrałeś. Odwiedź sklep ze sprzętem do wędkowania i przynętami, który znajduje się w pobliżu wybranego przez ciebie miejsca i porozmawiaj z pracownikami. Uzyskasz w ten sposób informacje o pobliskich rzekach i strumykach. Wiedza lokalnych osób powinna stanowić zawsze podstawę!
4
Zastanów się czy nie przyda ci się przewodnik. Pokaże ci on rzeki i potoki, które doskonale nadają się do połowu ryb. Informacje o tym, jak skontaktować się z odpowiednim przewodnikiem, powinieneś uzyskać w lokalnym sklepie ze sprzętem do wędkowania.
5
Weź swoje wodery – wysokie kalosze rybackie sięgające ponad kolana. Dzięki nim będziesz suchy, nawet gdy będziesz stał w wodzie.
6

Zaplanuj czas połowu – jest to bardzo ważny element. Zwróć uwagę na pogodę i fazę księżyca, zanim wyruszysz na ryby. Musisz wiedzieć kiedy jest pełnia, nie jest to trudne do nauczenia, a ma duże znaczenie dla poziomu aktywności ryb. Informacje na ten temat znajdziesz w kalendarzu brań wg. faz księżyca A. Fouchera.

Jak uniknąć inwazji komarów?
Jak jeździć na deskorolce?
Jak złowić szczupaka?
Jak dobrać kask rowerowy?
7
Stosuj żywą przynętę i zawsze używaj kotwiczek. Jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie przynęty w naturalny sposób.
8
Żywe robaki nabij na kotwiczkę i pozwól, by unosiły się naturalnie z prądem rzeki. Staraj się nie obijać ich o kamienie, nie przynosi to wówczas najlepszych efektów. Jest to prawdopodobnie najlepsza technika połowu w rzekach i strumieniach.
9
Metoda gruntowa w rzekach jest nieco bardziej skomplikowana. Ciężarki powinny ważyć co najmniej 30gr - więcej jeśli jest wartki nurt (może być nawet 120gr).
10
Oczywiście łowiąc ryby w rzece wybieramy miejsca spokojniejsze niż środek rzeki - np. dołki za kamieniami i innymi zawadami, zakola, wolny, głęboki nurt przy przybrzegowych burtach itp.
Przeczytaj teraz: Jak złowić szczupaka?
 2.3/5 (155 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Ass - 2015-04-30
Chyba wOdery, a nie wAdery!
AnnaNowaczyk - 2014-02-25
Na taki wyjazd nad rzekę konieczna jest peleryna przeciwdeszczowa i dobre kalosze!
 
Wiele osób ma swoje własne pomysły na to jak najskuteczniej złowić karpia. Poniżej przedstawiam jeden z...
Jak złowić karpia?
Wiele osób ma swoje własne pomysły na to jak najskuteczniej złowić karpia. Poniżej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt