Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zatrzymać wypadanie włosów?

Jak zatrzymać wypadanie włosów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (224 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wypadanie włosów to częsty problem zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. U mężczyzn jest ono znacznie bardziej powszechne, jednak coraz częściej objawy te występują także u płci pięknej. Istnieją pewne sposoby, by zatrzymać wypadanie włosów. Nim zdecydujesz się na profesjonalne leczenie, najpierw polecam wypróbować kilka sprawdzonych, domowych sposobów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Odpowiedni szampon i odżywka, Olej kokosowy, Olejek z drzewa herbacianego (do kupienia tutaj), Odpowiednia dieta
1
sposoby na wypadanie włosów - krok 1
Przede wszystkim postaraj się znaleźć przyczynę wypadania włosów. Czy uzależnione jest to od struktury włosów czy występuje tylko w określonym czasie? Ustalenie tego jest bardzo ważne i pomaga w zapobieganiu i zatrzymaniu wypadania włosów. Zapamiętaj, co nowego robiłaś ze swoimi włosami. Nowy kolor, szampon – to wszystko może przyczynić się do ich wypadania.
2
sposoby na wypadanie włosów - krok 2
Porozmawiaj ze swoim lekarzem. Przejrzyj wszystkie swoje leki i przeczytaj jakie działania niepożądane mogą wywoływać. W wielu przypadkach wypadanie włosów może być spowodowane przez leki, które przyjmujesz. Skonsultuj się z lekarzem i zapytaj skutkiem jakich chorób może być wypadanie włosów (może ono być związane także z chorobą tarczycy, cukrzycą czy depresją).
3
sposoby na wypadanie włosów - krok 3
Również domowe środki mogą pomóc w walce z wypadaniem włosów. Olej kokosowy i olejek z drzewa herbacianego to dwa najpopularniejsze środki zaradcze. Należy dodać po 1-2 łyżeczki wybranego olejku do szamponu i wmasować go w skórę głowy podczas każdego mycia. Im dłużej i intensywniej będziesz masować skórę głowy, tym bardziej pobudzisz mieszki włosowe i wzrost nowych włosów.
4
sposoby na wypadanie włosów - krok 4
Zmniejsz stres. Stres jest jedną z najczęstszych przyczyn utraty włosów. Depresja, lęk i stres związane z pracą mogą spowodować utratę witamin, niezbędnych do wzrostu kości, paznokci jak również włosów. Dlatego też depresja często wiąże się z bólem i zmęczeniem. Jeśli jesteś często zestresowana, skonsultuj się z lekarzem, który przepisze ci leki antydepresyjne, które mogą pomóc rozwiązać problem wypadania włosów.
5
sposoby na wypadanie włosów - krok 5
Ćwicz i zdrowo się odżywiaj. Wprowadź do swojego jadłospisu produkty bogate w witaminy i antyoksydanty. Odżywianie jest bardzo ważną rzeczą w walce z zatrzymaniem wypadania włosów. Jeśli nie masz odpowiedniej ilości białek, witamin C, E i B oraz innych składników odżywczych, twoje ciało nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Przeciwutleniacze usuwają z organizmu toksyny, które mogą przyczynić się do wypadania włosów.
6
sposoby na wypadanie włosów - krok 6
Dbaj o swoje włosy. Nie trzyj ich zbyt energicznie ręcznikiem. Aby usunąć nadmiar wody lekko je dociśnij. Staraj się jak najrzadziej używać suszarki a jeśli masz taką możliwość, pozwól włosom schnąć naturalnie. Podczas szczotkowania nie szarp ich. Traktuj włosy delikatnie.
7
sposoby na wypadanie włosów - krok 7
Nie chodź zbyt często na basen a jeśli chodzisz używaj czepka silikonowego. Mocno chlorowana woda niszczy włosy i może przyczynić się do ich wypadania. Pamiętaj, by nie dzielić się z innymi swoim grzebieniem czy szczotką, możesz w ten sposób zakazić się infekcją.
8
sposoby na wypadanie włosów - krok 8
Jeśli spróbowałaś wszystkich powyższych sposobów i nie przyniosło to efektów, może warto rozważyć inne opcje. Istnieją zabiegi medyczne, które mogą pomóc w odbudowie włosów. Musisz się jednak liczyć z tym, że są one bardzo kosztowne.
Wskazówki
  • Często czesz swoje włosy.
  • Podczas każdego mycia włosów, masuj skórę głowy.
  • Unikaj toksyn, takich jak narkotyki, alkohol i papierosy, mogą one powodować wypadanie włosów.
 3.9/5 (224 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Beata - 2016-02-09
Ze swojej strony mogę polecić kurację osoczem bogatopłytkowym którą wykonuję w Szczecinie na Małkowskiego. Jestem bardzo zadowolona. Włosy przestały lecieć, są bardziej odżywione i zdecydowanie mocniejsze. Na pewno będę powtarzać ten zabieg by utrzymać dotychczasowy efekt.
Gosia - 2016-02-09
Moją metodą na słabe i wypadające włosy jest kuracja osoczem bogatopłytkowym. Zabiegi wykonuję w Szczecinie na Małkowskiego. Po zabiegu włosy są bardziej odżywione i nabierają blasku. Zdecydowanie stają się mocniejsze i mniej wypadają. Polecam w szczególności tym osobom, którym domowe sposoby i suplementy diety nie pomagają powstrzymac wypadanie włosów. Tak właśnie było w moim przypadku.
Maniek - 2015-01-05
Codzienie sok z cytrny plus olej kokosowy wmasować rano i wieczorem.Przed każdym myciem zrób eliksyr ; żółtko kurze (naturalne) zmieszać z naftą kosmetyczną olejem rycynowym , sok z cytryny i szczypte naturalnych drożdży. Wymieszać , wsmarować i przykryć czepkiem .Po ok.4h. umyć głowe.Dla odważnych przed każdym "zabiegiem "wskazane parzenie skóry głowy żywą pokrzywą.To działa, gwarantuje piękne włosy.
Tatiana - 2014-12-23
Ja biore tabletki Kerabione. Biorę go od tygodnia to dużo nie mogę powiedzieć, ale miał pozytywne oceny i mam nadzieję, że w moim przypadku też się sprawdzi, bo skład ma imponujcy.
ju - 2014-11-03
olejek rycynowy podobno jest dobry
Tomasz - 2014-11-03
zamiast czytać takie banialuki to najlepiej się wybrać do trychologa...
iz - 2014-11-03
Włosy wypadają ? to źle? Nie trzeba ich potem depilować, bo same wypadną. Laski to mają pusto w głowie, tu depilacja a tu walka z wypadaniem włosów. Powinny sobie zdepilować cały mózg.
zuzaaa - 2014-11-03
ale nagadali,wrrr,tyle to ja wiedzialam...wypadają bo masz -zła diete,brak witamin,zly szampon,sttres,depresje,trzesz recznikiem itp....moze jakies konkrety???jakie witaminy,jakie warzywa?
ja nie stosuję nigdy suszarki,ani reecznika,ani odzywek,jem duzo kiełek- ziaren i codziennie zbieram garsc wlosow z podlogi czy prysznica!
jola - 2014-11-03
Kupuje w aptece henne, to taka odzywka w pudelku, cos pomiedzy kremem a emulsia, moja jest biala, bo jestem blondynka, ale jest tez dla brunetek. Pomaga. A wlosy po niej sa piekne:)
aleksandra_mmjn - 2013-07-30
Ja stosuje SEBORADIN na wypadanie i przerzedzanie się włosów.
szpilka - 2010-10-21

albo najlepiej zastosować POKRZEPOL płyn przeciw wypadaniu włosów, na bazie wyciągów roślinnych:skrzyp polny, rozmaryn lekarski, wyciąg z brzozy, bardzo łatwy w użyciu, wystrczy spryskać skórę głowy i wmasować, efekt niesamowity.

Pozdrawiam

Yolka - 2010-09-10
Jak wypadają włosy to należy je polewać wywarem z kory łopianu. Sposób przyrządzenia wywaru: 3 łyżki kory łopianu zalać 2 szklankami wody, gotować 4 min, przecedzić. Włosy polewać tym po myciu.
Włosy mogą wypadać z wielu powodów. Może to być choroba, złe odżywianie, zmiany hormonalne czy stres. Aby wybrać...
Powody wypadania włosów
Włosy mogą wypadać z wielu powodów. Może to być choroba, złe odżywianie, zmiany...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt