Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Jak zatrzymać wypadanie włosów?

Jak zatrzymać wypadanie włosów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (224 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wypadanie włosów to częsty problem zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. U mężczyzn jest ono znacznie bardziej powszechne, jednak coraz częściej objawy te występują także u płci pięknej. Istnieją pewne sposoby, by zatrzymać wypadanie włosów. Nim zdecydujesz się na profesjonalne leczenie, najpierw polecam wypróbować kilka sprawdzonych, domowych sposobów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Odpowiedni szampon i odżywka, Olej kokosowy, Olejek z drzewa herbacianego (do kupienia tutaj), Odpowiednia dieta
1
sposoby na wypadanie włosów - krok 1
Przede wszystkim postaraj się znaleźć przyczynę wypadania włosów. Czy uzależnione jest to od struktury włosów czy występuje tylko w określonym czasie? Ustalenie tego jest bardzo ważne i pomaga w zapobieganiu i zatrzymaniu wypadania włosów. Zapamiętaj, co nowego robiłaś ze swoimi włosami. Nowy kolor, szampon – to wszystko może przyczynić się do ich wypadania.
2
sposoby na wypadanie włosów - krok 2
Porozmawiaj ze swoim lekarzem. Przejrzyj wszystkie swoje leki i przeczytaj jakie działania niepożądane mogą wywoływać. W wielu przypadkach wypadanie włosów może być spowodowane przez leki, które przyjmujesz. Skonsultuj się z lekarzem i zapytaj skutkiem jakich chorób może być wypadanie włosów (może ono być związane także z chorobą tarczycy, cukrzycą czy depresją).
3
sposoby na wypadanie włosów - krok 3
Również domowe środki mogą pomóc w walce z wypadaniem włosów. Olej kokosowy i olejek z drzewa herbacianego to dwa najpopularniejsze środki zaradcze. Należy dodać po 1-2 łyżeczki wybranego olejku do szamponu i wmasować go w skórę głowy podczas każdego mycia. Im dłużej i intensywniej będziesz masować skórę głowy, tym bardziej pobudzisz mieszki włosowe i wzrost nowych włosów.
4
sposoby na wypadanie włosów - krok 4
Zmniejsz stres. Stres jest jedną z najczęstszych przyczyn utraty włosów. Depresja, lęk i stres związane z pracą mogą spowodować utratę witamin, niezbędnych do wzrostu kości, paznokci jak również włosów. Dlatego też depresja często wiąże się z bólem i zmęczeniem. Jeśli jesteś często zestresowana, skonsultuj się z lekarzem, który przepisze ci leki antydepresyjne, które mogą pomóc rozwiązać problem wypadania włosów.
5
sposoby na wypadanie włosów - krok 5
Ćwicz i zdrowo się odżywiaj. Wprowadź do swojego jadłospisu produkty bogate w witaminy i antyoksydanty. Odżywianie jest bardzo ważną rzeczą w walce z zatrzymaniem wypadania włosów. Jeśli nie masz odpowiedniej ilości białek, witamin C, E i B oraz innych składników odżywczych, twoje ciało nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Przeciwutleniacze usuwają z organizmu toksyny, które mogą przyczynić się do wypadania włosów.
6
sposoby na wypadanie włosów - krok 6
Dbaj o swoje włosy. Nie trzyj ich zbyt energicznie ręcznikiem. Aby usunąć nadmiar wody lekko je dociśnij. Staraj się jak najrzadziej używać suszarki a jeśli masz taką możliwość, pozwól włosom schnąć naturalnie. Podczas szczotkowania nie szarp ich. Traktuj włosy delikatnie.
7
sposoby na wypadanie włosów - krok 7
Nie chodź zbyt często na basen a jeśli chodzisz używaj czepka silikonowego. Mocno chlorowana woda niszczy włosy i może przyczynić się do ich wypadania. Pamiętaj, by nie dzielić się z innymi swoim grzebieniem czy szczotką, możesz w ten sposób zakazić się infekcją.
8
sposoby na wypadanie włosów - krok 8
Jeśli spróbowałaś wszystkich powyższych sposobów i nie przyniosło to efektów, może warto rozważyć inne opcje. Istnieją zabiegi medyczne, które mogą pomóc w odbudowie włosów. Musisz się jednak liczyć z tym, że są one bardzo kosztowne.
Wskazówki
  • Często czesz swoje włosy.
  • Podczas każdego mycia włosów, masuj skórę głowy.
  • Unikaj toksyn, takich jak narkotyki, alkohol i papierosy, mogą one powodować wypadanie włosów.
 3.9/5 (224 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (12)

Beata - 2016-02-09
Ze swojej strony mogę polecić kurację osoczem bogatopłytkowym którą wykonuję w Szczecinie na Małkowskiego. Jestem bardzo zadowolona. Włosy przestały lecieć, są bardziej odżywione i zdecydowanie mocniejsze. Na pewno będę powtarzać ten zabieg by utrzymać dotychczasowy efekt.
Gosia - 2016-02-09
Moją metodą na słabe i wypadające włosy jest kuracja osoczem bogatopłytkowym. Zabiegi wykonuję w Szczecinie na Małkowskiego. Po zabiegu włosy są bardziej odżywione i nabierają blasku. Zdecydowanie stają się mocniejsze i mniej wypadają. Polecam w szczególności tym osobom, którym domowe sposoby i suplementy diety nie pomagają powstrzymac wypadanie włosów. Tak właśnie było w moim przypadku.
Maniek - 2015-01-05
Codzienie sok z cytrny plus olej kokosowy wmasować rano i wieczorem.Przed każdym myciem zrób eliksyr ; żółtko kurze (naturalne) zmieszać z naftą kosmetyczną olejem rycynowym , sok z cytryny i szczypte naturalnych drożdży. Wymieszać , wsmarować i przykryć czepkiem .Po ok.4h. umyć głowe.Dla odważnych przed każdym "zabiegiem "wskazane parzenie skóry głowy żywą pokrzywą.To działa, gwarantuje piękne włosy.
Tatiana - 2014-12-23
Ja biore tabletki Kerabione. Biorę go od tygodnia to dużo nie mogę powiedzieć, ale miał pozytywne oceny i mam nadzieję, że w moim przypadku też się sprawdzi, bo skład ma imponujcy.
ju - 2014-11-03
olejek rycynowy podobno jest dobry
Tomasz - 2014-11-03
zamiast czytać takie banialuki to najlepiej się wybrać do trychologa...
iz - 2014-11-03
Włosy wypadają ? to źle? Nie trzeba ich potem depilować, bo same wypadną. Laski to mają pusto w głowie, tu depilacja a tu walka z wypadaniem włosów. Powinny sobie zdepilować cały mózg.
zuzaaa - 2014-11-03
ale nagadali,wrrr,tyle to ja wiedzialam...wypadają bo masz -zła diete,brak witamin,zly szampon,sttres,depresje,trzesz recznikiem itp....moze jakies konkrety???jakie witaminy,jakie warzywa?
ja nie stosuję nigdy suszarki,ani reecznika,ani odzywek,jem duzo kiełek- ziaren i codziennie zbieram garsc wlosow z podlogi czy prysznica!
jola - 2014-11-03
Kupuje w aptece henne, to taka odzywka w pudelku, cos pomiedzy kremem a emulsia, moja jest biala, bo jestem blondynka, ale jest tez dla brunetek. Pomaga. A wlosy po niej sa piekne:)
aleksandra_mmjn - 2013-07-30
Ja stosuje SEBORADIN na wypadanie i przerzedzanie się włosów.
szpilka - 2010-10-21

albo najlepiej zastosować POKRZEPOL płyn przeciw wypadaniu włosów, na bazie wyciągów roślinnych:skrzyp polny, rozmaryn lekarski, wyciąg z brzozy, bardzo łatwy w użyciu, wystrczy spryskać skórę głowy i wmasować, efekt niesamowity.

Pozdrawiam

Yolka - 2010-09-10
Jak wypadają włosy to należy je polewać wywarem z kory łopianu. Sposób przyrządzenia wywaru: 3 łyżki kory łopianu zalać 2 szklankami wody, gotować 4 min, przecedzić. Włosy polewać tym po myciu.
 
Codziennie tracimy około 100 włosów. Nie powinniśmy się tym martwić, bo to norma. Jednak czasem na szczotce zostaje ich...
Jakie są przyczyny wypadania włosów?
Codziennie tracimy około 100 włosów. Nie powinniśmy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt