Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Rekreacja > Wędkarstwo > Jak łowić na spinning?

Jak łowić na spinning?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.2/5 (103 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielu wędkarzy lubi patrzeć na "latające ryby". Sprawia to, że wracają oni myślami do klasyki połowów. Warto posłuchać rytmicznego świstu wędki, która raz ląduje w wodzie, a raz leci w górze. Trzeba jednak uważać na okoliczne krzaki i niskie korony drzew. Nie myśl jednak o łowieniu ryb na spinning z łodzi, chyba że chcesz zmoknąć. Jedyne czego potrzebujesz, to stary dobry kołowrotek.
1
Weź wędkę do ręki i chwyć za uchwyt, palce ułóż wokół kołowrotka. Dwa palce powinny być powyżej niego, dwa poniżej. Kciuk ustaw na jego szczycie.
2
Przesuń uchwyt od kołowrotka do pozycji wyjściowej.
3
Używając palca wskazującego, pociągnij lekko żyłkę i przytrzymaj.
4
Zarzuć rękę, w której trzymasz wędkę lekko do tyłu, zablokuj łokieć, z następnie wyrzuć rękę do przodu. Czynność tą możesz wykonać nad głową lub z boku ciała, nad ramieniem. Czubek wędki skieruj w stronę celu. Trzymaj końcówkę na wysokości oczu.
5
Pozwól, aby twój palec poluzował żyłkę, podczas zarzucania wędki do przodu przed siebie.
6
Kiedy przynęta wpadnie do wody, pociągnij uchwyt do tyłu lekko obracając wędkę. Powoli zwiń żyłkę na kołowrotek i zarzuć ponownie.
7
Łowienie na spinning opiera się głównie na zarzucaniu przynęty i jej przyciąganiu do siebie przy pomocy kołowrotka. Staraj się zatem rzucać szybko i celnie.
8
Możesz praktykować tę technikę połowu, wszędzie gdzie masz wolną przestrzeń. Unikaj drzew i krzewów w pobliżu miejsca połowu. W przeciwnym razie haczyk może zaczepić się o wystające gałęzie, a ty stracisz przynętę.
9
Przynęty spinningowe to głównie blachy wahadłowe i obrotowe, rippery, twistery i woblery.
Jak tańczyć na dyskotece?
Jak złowić szczupaka?
Jak się zrelaksować ? Sposoby na stres.
Jak zmienić oponę w rowerze?
Wskazówki
  • Zawsze obserwuj swoją przynętę. Zbyt mocne zarzucenie, może spowodować jej utratę.
  • Zawsze sprawdzaj czy masz dobrze ustawioną żyłkę, w przeciwnym razie może się ona zaplątać.
  • Podczas zarzucania wędki zachowaj szczególną ostrożność. Ostre haczyki mogą przebić i uszkodzić skórę.
Przeczytaj teraz: Jak łowić na rzece?
 1.2/5 (103 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

AnnaNowaczyk - 2014-02-25
Tak złowiona rybka najlepiej smakuje zjedzona jeszcze nad jeziorem upieczona na kuchence turystycznej :)
zibilbn - 2014-01-07
Spinning to nie tylko wyrzucanie i zwijanie przynęty bo można łowić z opadu, na wleczonego, a prowadzenie kopytka woblerów itp: to jeszcze inny temat szukajcie innych porad.
 
Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty. Każdy wędkarz wie, że ich dobór to połowa sukcesu, chociaż...
Jak zrobić przynętę bez robaków?
Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt