Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Piwo > Jak zrobić urządzenie do destylacji alkoholu?

Jak zrobić urządzenie do destylacji alkoholu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (215 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Urządzenie do destylacji alkoholu nie jest trudne do wykonania. Może przydać ci się do destylacji wina i innych alkoholi. Wszystko, czego potrzebujesz, znajduje się w Twojej kuchni.
Rzeczy, których potrzebujesz:
1,5 litrowy lub większy garnek, Duża szklana lub metalowa miska, Szklanka, Piwo lub wino, Kostki lodu.
1
Ustaw garnek na kuchence. Umieść szklankę na środku garnka. Wlej wino lub piwo do garnka, ale nie do szklanki. Połóż na garnek miskę, dnem do środka garnka. Miska powinna mieć średnicę równą co najmniej średnicy garnka. Wsyp do niej kostki lodu.
2
Destylacja.

Zapal gaz pod garnkiem. Ustaw go na minimum. Ustaw alarm na 1 godzinę.
3
Alkohol paruje w znacznie niższej temperaturze, niż woda, więc nie można dopuścić do wrzenia. Jeżeli temperatura w garnku będzie wystarczająco niska, wówczas odparuje jedynie alkohol. Uniesie się on do góry garnka, gdzie napotka miskę. Ponieważ miska jest wypełniona lodem, para ostygnie i osiądzie na jej dnie. Siła grawitacji spowoduje, że skroplona para spłynie po dnie miski kumulując się w jej centralnym punkcie i zacznie kapać. Krople będą spadać prosto do szklanki ustawionej w centralnym punkcie garnka, a więc dokładnie pod środkiem dna miski.
4
Gdy już wszystko wyparuje, odkryj garnek. Uważaj, aby się nie poparzyć. Wyjmij szklankę z garnka i odstaw do ostygnięcia. Aby uzyskać lepszy rezultat, wstaw gorący alkohol do kąpieli lodowej. Kostki lodu natychmiast zaczną chłodzić alkohol, a tym samym szybciej zostanie zatrzymany proces parowania.
5
Przechowywanie.

Przechowuj otrzymany produkt w czystym, szczelnie zamykanym pojemniku, butelce itp. Alkohol sam w sobie jest konserwantem, więc nie musisz obawiać się, że się zepsuje. Jeśli jednak uważasz, że nie wykonałeś całego procesu jak należy, możesz dodać kilka kropel soku z cytryny, limonki lub kwasku cytrynowego. To z pewnością w zupełności wystarczy.
Jak parzyć kawę po turecku?
Jak zrobić koktajl bananowy?
Jak zrobić wino ze śliwek?
Jak zrobić malibu z mlekiem?
Wskazówki
  • Jeżeli podczas procesu destylacji lód w misce całkowicie roztopi się, dołóż go, nie ściągaj jednak miski z garnka. Dołóż lód do obecnej w misce wody.
  • Powinieneś uzyskać około 50 ml alkoholu z 1 litra wina lub piwa (w zależności od zawartości alkoholu w piwie lub winie).
  • Opary podczas destylacji mogą cię odurzyć, NIGDY nie wykonuj destylacji w obecności dzieci, gdyż dla niech opary mogą być nawet śmiertelne.
  • Zadbaj o odpowiednią wentylację pomieszczenia, w którym przeprowadzasz destylację.
  • Nie używaj do destylacji plastikowej miski lub w zastępstwie szklanki - metalowej puszki, gdyż alkohol wejdzie w reakcję z metalem i możesz się otruć, a nawet oślepnąć.
Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć kaca?
 3.8/5 (215 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

normalny - 2014-12-02
co za zacofanie co za dno prostactwo
Urias - 2014-07-09
Ale z was idioci od razu wiadomo że chodzi o bimber. Robicie zacier i tam go wlewacie no i macie bimberek.
kleksik - 2014-04-07
Mając szklankę, piwo i lód ... po co się bawić w wyciśnięcie kilku kropel wątpliwego smaku cieczy?
skrzacik0007 - 2013-05-08
Można to sobie zrobić w ramach jakiegoś doświadczenia w domu. Ale żeby wino tracić na takie coś to trochę szkoda ;)
ziom - 2013-03-04
Matoł
barbanra - 2013-02-16
Bez sensu. Wolę wypić to wino niż zamieniać je w 50 ml alkoholu!
zyczliwy - 2012-01-30
Sami jesteście metyl. Ta metoda jest zacofana jak ruska wieś, a przy destylacji piwa metylu nie ma. Metyl pojawia sie przy fermentacji owoców, a jest go tak mało, że nie sposób się nim zatruć. Pierwsze ml odlewa się, bo są tam innne składniki- octan etylu na przykład. Po prostu strasznie to śmierdzi...
chemik17 - 2011-01-05
Zgadzam się. Metyl skrapla się jako pierwszy i pierwsza czesc trzeba usunąć. Czytając to zastanawiałam się,dlaczego to nie jest napisane.....
janeks - 2010-07-11
geniuszu po co destylować markowe wino lub piwo skoro można z nie go odrazu pić to marnowanie pieniędzy
Mordimer - 2010-05-14
A,co z metylem??? Ponoć metyl skrapla się jako pierwszy i należy pierwszy kieliszek samogonu wylać. Prawda to??? Jeśli tak, a Ty tego nie podałeś w poradzie, to po prostu narażasz życie ludzkie!!!
Brandy to innymi słowy destylowane wino. Możesz przemienić swoje ulubione wino w przepyszne brandy. Będzie...
Jak zrobić brendy domowym sposobem?
Brandy to innymi słowy destylowane wino. Możesz przemienić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Tomasz Czerwinski
  • Magda Janiszewska
  • Madzialena Dziubas
  • Banan Xd
  • Maciej Sura
  • Angelika Kruk
  • Iwona Duczmańska
  • Piotr Wawrzyniak
  • Krystyna Olewniczak
  • Kamil Działowy
  • Ewa Golosz
pasożyt