Tutaj jesteś: Internet > Bezpieczeństwo w Internecie > Programy antywirusowe > Jak usunąć trojana?
Jak usunąć trojana?

Jak usunąć trojana?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (96 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trojan to wirus komputerowy, który łatwo możesz ściągnąć na swój komputer z Internetu. Komputer może go nie rozpoznać, gdyż jest on zamaskowany i odczytywany jako użyteczny program komputerowy. Konieczne jest jednak usunięcie tego wirusa, ponieważ może on siać spustoszenie w twoich dokumentach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak usunąć trojana ze swojego komputera.
1

Pobierz z Internetu darmowy program antywirusowy Microsoft-u Microsoft Security Essentials i zainstaluj go na swoim komputerze. Jeżeli masz system operacyjny Vista ściągnij odpowiednią wersję programu antywirusowego obsługiwanego przez Vistę.

2
Otwórz program antywirusowy i w menu opcje wybierz "skanowanie". Program przeszuka wszystkie dyski i wyszuka trojana i wszystkie zajęte przez niego pliki. Wyświetli listę plików i zapyta co z nimi zrobić.
3
Dostępne są opcje dodania do kwarantanny lub usunięcie. W przypadku tego wirusa, najlepiej jest usunąć zainfekowane pliki. Z menu wybierz opcję "usuń zainfekowane pliki". Antywirus usunie trojana z twojego komputera. Musisz się jednak liczyć z utratą niektórych plików, które wirus zaatakował.
4
Po tej operacji zrestartuj komputer. Program antywirusowy przeprowadzi ponowne skanowanie dysków, aby upewnić się czy trojan faktycznie został całkowicie usunięty.
5
Każdy komputer powinien być chroniony poprzez program antywirusowy, a szczególnie gdy używasz Internetu, lub używasz płyt lub pamięci przenośnej z różnych źródeł. Zawsze przed ich odtworzeniem sprawdzaj czy nie są zainfekowane.
Jak zablokować stronę internetową?
Jak zablokować stronę internetową w Internet Explorerze?
Jak bezpiecznie korzystać z Internetu?
Jak usunąć trojana ukash?
Wskazówki
  • W podobny sposób możesz usunąć inne wirusy komputerowe.
  • Darmowa wersja antywirusa Microsoftu działa miesiąc, jeżeli chcesz by twój komputer był bezpieczny cały czas warto zakupić pełną wersję antywirusa.
 4.7/5 (96 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

m - 2016-04-21
ja akurat mam trojana właśnie z dobrychprogramów... także na pewno nie skorzystam już z tej strony
mini2 - 2016-02-03
Vista jest największym wirusem
Wow - 2015-12-07
BBQ!!! wróc do szkoly!!!! Jak można napisać "ściągnołem, odnaleść, pomuc"!!!!!!!
BBQ - 2015-05-29
Wejdź na dobreprogramy.pl ja tam za free ściągnołem ale ja mam dalej ten problem bo u mnie jest napisane że system Windows nie może odnaleśc pliku jak ktoś wie jak mi pomuc to czekam
Gosc - 2013-01-28
udalo sie dziekuje!
Dawca Linka - 2012-03-27
Chcecie strony z antywirusem,Microsoft Security Essentials prosze bardzo. Tyle ze wystarczy kliknac napis. http://www.dobreprogramy.pl/Microsoft-Security-Essentials,Program,Windows,14628.html A za free to jest awast. http://www.dobreprogramy.pl/avast-Free-Antivirus,Program,Windows,13266.html.Ktory skuteczniejszy sami sprawdzcie.
Koksu - 2011-10-06
Prosze o podanie konkretnej strony antywirosowej z której mógłbmy za free ściągnać antywirusa
radkon - 2010-02-15
Witam
Przydałby się jakiś link do tego programu antywirusowego, bo tak porada nie ma za bardzo sensu.
Od pewnego czasu po sieci krąży nowy Trojan o nazwie Ukash. Nagle na pulpicie wyskakuje okienko (którego oczywiście w...
Jak usunąć trojana ukash?
Od pewnego czasu po sieci krąży nowy Trojan o nazwie Ukash. Nagle na pulpicie wyskakuje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt