Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak gotować kaszę gryczaną?

Jak gotować kaszę gryczaną?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (374 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 11 
Kasza gryczana znana jest ludziom od wieków. Jest ona doskonałym uzupełnieniem każdej diety. Jest to danie nisko kaloryczne, bogate w błonnik, białka i witaminy. Kaszę gryczaną możemy kupić w niemal każdym sklepie spożywczym, pakowana w worki lub papierowe torby nadal zachowuje swoją świeżość.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Szklanka kaszy gryczanej, 2 szklanki wody na 1 szklankę kaszy, Rondelek z pokrywką
1
kasza gryczana

Przygotowanie kaszy

Wymierz odpowiednią ilość kaszy gryczanej. Całość wysyp na płaską i suchą powierzchnię – najlepiej blat stołu. Przeglądnij ziarna szukając tych poczerniałych lub uszkodzonych. Oddziel je od pozostałych zostawiając wyłącznie kaszę najlepszej jakości.

Przebrane ziarna umieść w misce i opłucz zimną wodą. Mieszaj dokładnie jej zawartość i co jakiś czas wymieniaj wodę. Płucz kaszę tak długo, aż woda będzie całkiem czysta.
2
gotowanie kaszy gryczanej 1

METODA 1

W osobnym garnku zagotuj wodę (2 szklanki wody na szklankę kaszy).

3
gotowanie kaszy gryczanej 2
Do gotującej się wody dodaj 2 łyżeczki oleju.
4
gotowanie kaszy gryczanej 3
Ostrożnie wsyp do gotującej się wody wypłukaną kaszę gryczaną. Całość pozostaw na średnim płomieniu do czasu, aż się zagotuje. Gdy woda zacznie wrzeć, zmniejsz ogień do minimum i przykryj rondel pokrywką. Gotuj kaszę przez około 15 minut. Wyłącz ogień i poczekaj jeszcze 10 minut (kasza ciągle ma być pod przykryciem).
5
gotowanie kaszy gryczanej 4
Ściągnij pokrywkę, zamieszaj kaszę widelcem. Dodaj soli do smaku. Tak przygotowaną kaszę nakładaj na talerze.
6
gotowanie kaszy gryczanej 5

METODA 2

Rozgrzej dużą patelnię na średnim ogniu. Dodaj olej - tylko tyle, aby pokrył dno patelni. Dodaj szklankę prażonej kaszy gryczanej.

7
gotowanie kaszy gryczanej 6
Dodaj jedno rozbite jajko i energicznie mieszaj. Jajko sprawi, że kasza będzie bardziej zwarta.
8
gotowanie kaszy gryczanej 7
Cały czas mieszaj, aż całość będzie sucha, a ziarenka kaszy będą od siebie oddzielone.
9
gotowanie kaszy gryczanej 8
Dodaj dwie szklanki wody albo rosołu (może być wywar z jarzyn itp). Zmniejsz ogień na mały, przykryj patelnię i pozostaw na 15 minut, aż kasza wchłonie cały płyn.
10
gotowanie kaszy gryczanej 9
Ściągnij kaszę z ognia i pozostaw ją (pod przykryciem) na 5 minut. Pomieszaj widelcem. Dodaj soli i pieprzu do smaku.
 4.5/5 (374 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

bobi - 2013-02-11
Uszkodzone ziarna kaszy gryczanej nazywane są przez kaszych ekspertów tzw "bobiczkami ew. "skarabellami".
Maargot - 2013-01-22
Gotuję ryż i kaszę "starym, babcinym" sposobem. Kiedy ryż lub kasza wchłoną wodę zawijam w ręcznik i w poduchy. Rano gotuję i po przyjściu z pracy mam sypki ryż lub kaszę i ciepłe! Ale wypróbuję i ten przedstawiony sposób.
michael54 - 2011-10-26
kasza jest super
Placki gryczane są idealnym pomysłem na zdrowy posiłek. Kasza gryczana jest idealnym źródłem krzemu, którego brak jest...
Jak zrobić placki gryczane?
Placki gryczane są idealnym pomysłem na zdrowy posiłek. Kasza gryczana jest idealnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt