Tutaj jesteś: Zdrowie > Operacje i Zabiegi > Bypass > Na czym polega wszczepienie bajpasów?

Na czym polega wszczepienie bajpasów?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Przyczyną niedokrwienia serca jest zwykle miażdżyca, która uszkadza ścianki naczyń wieńcowych. Zwęża je i zmniejsza dopływ krwi do serca. Objawy to ból, uczucie dławienia, ucisk za mostkiem po wysiłku i podczas stresu. Ból promieniuje do lewego ramienia, całej ręki, żuchwy, gardła, szyi. Gdy badanie koronarograficzne wykazuje duże zwężenie tętnic (ponad 50 proc.), wszczepia się tzw. by-passy (robi tzw. pomostowanie tętnic). Omija się zwężone naczynie wieńcowe i łączy pomostem dwa drożne fragmenty naczyń wieńcowych. Zatkany odcinek będzie wyłączony z użytku.
1
Naczynia krwionośne, które wykorzystuje się na by-passy, pobiera się przed zabiegiem z żył podudzia pacjenta lub jego tętnicy piersiowej z okolic mostka. Dzięki temu poprawia się ukrwienie mięśnia sercowego.
2
Przed zabiegiem trzeba odstawić leki przeciwzakrzepowe. Operacja odbywa się pod narkozą, przy zatrzymaniu akcji serca, rzadziej przy bijącym sercu.
3
Chociaż jest to jeden z najczęściej wykonywanych zabiegów kardiologicznych, uniemożliwia go zwężenie całej tętnicy, znaczne upośledzenie wydolności serca i niewydolność oddechowa.
4
Po operacji pacjent pozostaje 1-2 dni na intensywnej terapii, a w 2-3 dobie powoli staje na nogi. Po 7-10 dniach chory wraca już do domu, gdzie przyjmuje leki i rozpoczyna rehabilitację. Całkowite zagojenie następuje po 2-3 miesiącach.
5
Zdarza się, że po kilku latach ścianki by-passów pokrywają się blaszkami miażdżycowymi i dolegliwości powracają. Kardiolog może wtedy podjąć decyzję o kolejnej operacji. Aby jej uniknąć, ważna jest lekkostrawna dieta i aktywny sposób życia. Pacjent musi być pod kontrolą kardiologiczną, aby zapobiec nawrotom choroby.
6
Jeśli dolegliwości się nasilają lub pojawiają się na nowo, trzeba natychmiast zgłosić się do lekarza na wizytę kontrolną. Wykonuje się wówczas EKG, a w sytuacjach wątpliwych – test wysiłkowy i być może powtórną koronarografię.
Jakie są zalecenia po operacji oka?
Jak zrobić nalewkę czosnkową?
Jak leczyć opuchliznę nóg?
Jak usunąć blizny?
Przeczytaj teraz: Jak obniżyć ciśnienie?
 3.1/5 (15 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

viola - 2015-10-12
Witam!! moja Mama miala we wtorek operacje wstaienia trzech bajpasow, dzisiaj jest znowu na oiomie z powodu niewydolnosci nerek, bardzo sie o nia boje , czy da sie to wyleczyc ????
 
Nie każdy zawał następuje nagle i niespodziewanie, powodując skurcz serca i ból, który powala cię na podłogę.  Objawy...
Jakie są objawy zawału serca?
Nie każdy zawał następuje nagle i niespodziewanie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt