Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Pranie Odzieży > Jak zrobić krochmal?

Jak zrobić krochmal?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W sklepie dostępny jest obecnie krochmal w płynie, ale po co przepłacać, skoro łatwo możesz go zrobić domowym sposobem i nadać mu swój ulubiony zapach. Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak go wykonać.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mąka ziemniaczana, Woda, Garnek, Miarka lub waga, Olejki zapachowe (opcjonalnie), Kuchenka gazowa, Butelka z rozpylaczem
1
Nalej do garnka 3 i 3/4 szklanki wody i zagotuj.
2
Do miski lub kubka wsyp 1 łyżkę mąki ziemniaczanej i 1/4 szklanki zimnej wody. Mieszaj energicznie, aby mąka się rozprowadziła w wodzie. Powinnaś otrzymać jakby mleczną miksturę. Bardzo ważne jest aby użyta woda była zimna a nie letnia czy ciepła, albowiem skrobia uaktywnia się w ciepłej wodzie i mikstura zlepiłaby się w jeden kluch.
3
Pomału wlewaj miksturę do wrzącej wody, cały czas mieszając trzepaczką, aby się nie pokleiło. Mieszaj cały czas, po chwili mieszanka zacznie gęstnieć, wówczas zmniejsz gaz na minimum i pogotuj całość około 1 minuty.
4
Zdejmij garnek z gazu i odstaw, aby krochmal ostygł nieco.
5
Ostudzony krochmal przelej do butelki z rozpylaczem i możesz z powodzeniem używać go do swojej bielizny przygotowanej do prasowania. Możesz do butelki dodać kilka kropli ulubionego olejku zapachowego. Prasowane ubrania bowiem będą pachnieć twoim ulubionym zapachem.
Jak czyścić wyroby ze skóry gładkiej?
Jak wyprasować koszulę?
Jak wyczyścić rzepy w ubraniach?
Jak prać wełnę?
Wskazówki
  • Bądź bardzo ostrożny gotując krochmal, gdyż ta mieszanka mogłaby spowodować dotkliwe oparzenia.
  • Pilnuj aby dzieci nie wylały na siebie krochmalu albo nie potraktowały go jako coś do jedzenia.
Przeczytaj teraz: Jak prasować?
 3.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Mateusz - 2015-07-05
Kto to pisał? "Możesz do butelki dodać kilka kropli ulubionego olejku zapachowego. Prasowane ubrania bowiem będą pachnieć twoim ulubionym zapachem."
Poziomki, borówki, jagody aż kuszą, żeby je zjeść prosto z krzaczka. A to niebezpieczne! Na owocach może czyhać...
Nylon stylon i inne syntetyczne materiały wyzwoliły nas z prasowania, ale jak się okazało nie do końca. Nagle okazało...
Jak prasować różne tkaniny?
Nylon stylon i inne syntetyczne materiały wyzwoliły nas z prasowania, ale jak się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Elzbieta Perz
  • Milena Kotek
  • Władysław Dołębski
  • Iwona Dombek-Rybczyńska
  • Joanna Przewieźlik
  • Edyta Siemieniuk
  • Stanisława Grabiszewska
  • Leszek Strzelczyk
  • Ania Stolarek
  • Anna Maciejewska
  • Grażyna Dobrowolska
  • Boguslaw Durda
pasożyt