Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Odchudzanie > Płaski brzuch bez wzdęć - dieta weekendowa

Płaski brzuch bez wzdęć - dieta weekendowa

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Tę dietę najlepiej przeprowadzić w weekend – zacząć ją w piątek wieczorem i zakończyć niedzielną kolacją. Będziesz mogła się wówczas skoncentrować na przygotowaniu posiłków, przestrzeganiu ich pór i piciu odpowiedniej ilości płynów. Lekkostrawne, bogate w białko i dobre bakterie (regulujące pracę jelit) posiłki sprawią, że wystający brzuszek zniknie, a ty poczujesz się lekka jak piórko. Dzięki tej prostej kuracji bez problemu uda ci się dopiąć w lubianych spodniach i spódnicy.
1
To jest zalecane

Aby dieta przyniosła oczekiwane efekty: jedz 4–5 razy dziennie, co 3 godziny, najlepiej o stałych porach; żuj pokarm powoli – unikniesz połykania powietrza, które potem gromadzi się w jelitach; warzywa jedz przetarte, a gdy lubisz kompot, wybieraj ten z suszonych owoców; pij wodę mineralną (6–8 szklanek) – poprawia trawienie, i siemię lniane – ułatwia perystaltykę jelit.

Po posiłku odsapnij i idź na spacer. Siedzenie z pełnym brzuchem sprzyja wzdęciom.
2
To jest zakazane

Żeby uniknąć problemów z brzuszkiem: ogranicz węglowodany: cukier, białe pieczywo, makaron; nie jedz za dużo surowych warzyw i produktów z błonnikiem, działają wzdymająco; unikaj ssania cukierków i żucia gumy – połykasz powietrze, a ich składniki (np. sorbitol) wywołują wzdęcia; nie jedz wzdymającej fasoli i kapusty; unikaj napojów gazowanych (dwutlenek węgla rozpycha żołądek!).
3
Doceń zioła

Zawarte w nich olejki eteryczne działają oczyszczająco i poprawiają przemianę materii.

Do posiłków dodawaj zioła, które przyśpieszają trawienie, łagodzą skurcze jelit i pomagają usuwać wzdęcia: majeranek, bazylię, gorczycę, pieprz, kminek.

Podczas diety warto popijać herbatki ziołowe – z mięty, kwiatu lipy, rumianku czy kopru, które pozwolą pozbyć się wzdęć.

Kiedy zjesz za dużo, wówczas wypij herbatkę z anyżu. To zioło dobrze wpływa na rozkurczenie jelit oraz pobudzenie pracy układu trawiennego.
Jak spalić tłuszcz z brzucha?
Jak spalić tłuszcz z brzucha? 9 skutecznych ćwiczeń
Jak zgubić brzuch?
Jak prawidłowo robić brzuszki?
4
Wzmacniaj mięśnie brzucha

Dobre nawyki to podstawa! Zawsze trzymaj się prosto (zarówno chodząc, jak i siedząc) – mięśnie talii są wtedy napięte tak samo, jak podczas ćwiczeń. Pilnuj się, by zawsze mieć trochę wciągnięty brzuch. Ułatwią ci to buty na słupku lub na obcasie, ponieważ wymuszają korzystną dla wyglądu brzucha postawę ciała.
5
Pierwszy dzień diety – piątek

Kolacja: 2 garści ciemnego makaronu posypane chudym twarogiem i łyżką otrąb, kromka chleba razowego z margaryną, 2 plastrami chudej wędliny i ogórkiem, herbata owocowa.
6
Drugi dzień diety – sobota

Śniadanie: 2 kromki grahama z pomidorem i szczypiorkiem, 2 jajka na miękko, świeży sok pomarańczowy i kawa.

II śniadanie: pół szklanki rozmrożonych malin zmiksowanych z jogurtem (150 g) i łyżką otrąb.

Obiad: zupa pomidorowa z 2 łyżkami makaronu i jogurtem, filet z pstrąga (150 g) z ziołami, marchewka z groszkiem (ok. 100 g) i łyżką otrąb, ryż (pół torebki), kompot z jabłek.

Podwieczorek: sałatka z kiwi i mandarynki z łyżką otrąb pszennych, polana jogurtem.

Kolacja: 2 kromki chleba z margaryną, 2 plastrami chudej wędliny i pomidorem, herbata ziołowa lub zielona.
7
Trzeci dzień diety – niedziela

Śniadanie: 2 kromki żytniego chleba z margaryną, pasta z jajka na twardo, sera feta light (50 g), 4 rzodkiewek i 2 łyżek jogurtu, szklanka świeżego soku z grejpfruta i filiżanka kawy.

II śniadanie: banan lub kiść winogron.

Obiad: talerz zupy ogórkowej, plaster pieczonego schabu (ok. 100 g), 2 łyżki piure i duszony szpinak (z 1/2 opakowania mrożonki), kompot z jabłek i śliwek.

Podwieczorek: omlet z 2 jajek, 2 łyżek mleka i 2 łyżek mąki z musem jabłkowym (pół szklanki musu wymieszaj z łyżką otrąb).

Kolacja: sałatka z tuńczyka (100 g), ogórka kiszonego, 2 łyżek kukurydzy, łyżki majonezu i szczypiorku. Sałatkę zjedz z grahamką. Do tego herbatka owocowa, ziołowa lub zielona.
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Sezon letni nadchodzi i jest już coraz bliżej, w związku z czym zaczynamy myśleć o naszym wyglądzie zewnętrznym i o tym...
Sposoby na płaski brzuch
Sezon letni nadchodzi i jest już coraz bliżej, w związku z czym zaczynamy myśleć...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt