Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jakie zioła na trądzik?

Jakie zioła na trądzik?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Trądzik to przypadłość, która kojarzy nam się głównie z okresem dojrzewania. Jednak zdarza się i tak, że choć młodzieńcze lata mamy za sobą trądzik z nami pozostał, lub co gorsza powrócił. Problemy zaczynają się, gdy nasze gruczoły łojowe wydzielają zbyt dużo tłuszczu. Powoduje to zatkanie porów i tworzenie się na twarzy, plecach i dekolcie zaskórników, wykwitów grudkowo-krostkowych oraz torbieli ropnych. Najpowszechniejszy jest łagodny przebieg choroby i tylko w takim pomóc mogą zioła. Działają one przeciwzapalnie, tonizująco oraz obniżają wydzielanie sebum.
1
Liść orzecha włoskiego

Odwar z liści orzecha włoskiego dodany do wody do mycia pomaga w leczeniu trądziku oraz ropiejących wysypek. 4 kopiaste łyżeczki drobno pokrojonych liści zalej litrem zimnej wody i zostaw na noc. Następnego dnia całość podgrzej. Ciepłym odwarem dokładnie obmyj twarz i dekolt.
2
Mięta

Kąpiel w ziołach pomoże zmniejszyć liczbę wyprysków na skórze oraz złagodzi stan zapalny. Ponadto zioła te mają także działanie antybakteryjne.

Zmieszaj po 50 g liści mięty, ziela tymianku, skrzypu, kłącza tataraku, igliwia sosny oraz koszyczków rumianku. Łyżkę stołową mieszanki zalej 3 l wody. Gotuj przez 15 min. Przecedź i wlej do wanny z ciepłą wodą. Kąp się dwa razy w tygodniu po 15 min.
3
Kąpiel w mniszku lekarskim

Dwie garście suszonego ziela mniszka lekarskiego zalej 4 l wody. Doprowadź do wrzenia. Przecedź i wlej do wanny z ciepłą wodą.

Takiej kąpieli zażywaj 2 razy w tygodniu przez ok. 15 min. Możesz też 200 g skrzypu polnego zalać 3 l wody. Ogrzewaj 15 min pod przykry ciem. Odstaw na 15 min. Przelej do wanny z ciepłą wodą. Kąp się przez około 30 min, raz w tygodniu.
4
Bratek i spółka

Zmieszaj w równych ilościach korzeń łopianu i mniszka lekarskiego, ziele bratka i macierzanki. Możesz też zrobić napój z korzenia arcydzięgla i łopianu, kory dębu, liści poziomki oraz ziela szałwii, dziurawca i piołunu. Łyżkę stołową mieszanki zalej szklanką wody, gotuj ok. 5 min. Przecedź i pij 2-3 szklanki dziennie przed posiłkami.
Jak zlikwidować pryszcze w jeden dzień?
Domowe sposoby na pryszcze
3 domowe sposoby na pryszcze w uchu
Jak pozbyć się blizn potrądzikowych – “płonąca” maseczka
Wskazówki
  • Jeżeli masz kłopoty z cerą, postaw na profilaktykę. Jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania wykwitom trądzikowym jest dokładne oczyszczanie skóry odpowiednim środkiem myjącym. Ten prosty zabieg pomaga też ograniczyć liczbę wyprysków. Dobrym rozwiązaniem może być także zabieg złuszczania zrogowaciałego naskórka z użyciem alfa-hydroksykwasów.
Przeczytaj teraz: Jak pokonać trądzik?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Trądzik to zmora głównie nastolatek, ale także w dużo późniejszym wieku niejednokrotnie zdarza się, że padamy jego...
Jak leczyć trądzik domowymi sposobami?
Trądzik to zmora głównie nastolatek, ale także w dużo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt