Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Bezpieczeństwo w Domu > Czujniki dymu > Jak zapobiegać pożarom w domu?

Jak zapobiegać pożarom w domu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Nikt z nas nie chce by pożar strawił jego dom i dobytek. Wystarczy jednak zwykła chwila nieuwagi, a może dojść do pożaru. Każdego roku odnotowuje się w Polsce zgony spowodowane pożarami w domu. Można temu zapobiec stosując proste środki ostrożności. Z poniższych punktów dowiesz się, co trzeba zrobić, aby zmniejszyć ryzyko pożaru w domu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
gaśnica, czujniki dymu, zaślepki na kontakty, prowadnice na kable
1
Rozejrzyj się po swoim domu. Czy na wierzchu są jakieś kable elektryczne? Czy wasze dzieci wkładają do kontaktu zabawki lub, co gorsza palce? Jeżeli tak to czas najwyższy zabezpieczyć kable i kupić zaślepki do kontaktów. Masz w domu gaśnicę lub czujniki dymu? Jeżeli nie biegnij do sklepu i zaopatrz swój dom.
2
Umieść wszystkie plątające się kable w specjalnych prowadnicach, dzięki temu twoja rodzina nie będzie się o nie potykać, a zwierzęta domowe nie pogryzą kabli. Prowadnice dostępne są w różnych rozmiarach, od bardzo cienkich na pojedyncze kable, do bardzo grubych mieszczących kilkanaście przewodów. Wybierz najodpowiedniejsze dla siebie.
3
Upewnij się, że gniazdka nie są przeciążone. Przeciążenia kontaktów są najczęstszą przyczyną pożarów w domach. Pamiętaj, więc aby do jednego gniazdka nie podłączać na raz kilku urządzeń lub przedłużaczy.
4
Zakup czujnik dymu, włóż 9 woltowe baterie i przymocuj go do sufitu. W twoim mieszkaniu powinien być przynajmniej 1 czujnik dymu, jeżeli masz piętrowy dom to po 1 na każdym piętrze.
5
W domu powinna być przynajmniej jedna gaśnica. Gaśnice mają różne pojemności, więc upewnij się, że kupujesz taką, która będzie odpowiednia do powierzchni twojego mieszkania. Najczęściej gaśnicę umieszcza się w kuchni. W domach piętrowych druga gaśnica powinna znaleźć się na piętrze, najlepiej w pobliżu schodów. Dodatkowo gaśnica powinna się znajdować także w garażu.
6
Ustal szczegółowy plan ewakuacji. Uwzględnij przy tym wszystkich członków swojej rodziny. Na wszelki wypadek powinieneś mieć, co najmniej 2 różne plany ucieczki, zapoznaj z nimi domowników, możecie je także wspólnie przećwiczyć.
Jak rozpalić ogień bez zapałek?
Jak się pozbyć myszy z domu?
Jak zrobić płonące lody?
Co robić podczas trzęsienia ziemi?
Wskazówki
  • Kiedy już kupisz gaśnice zapoznaj się z instrukcją jej użycia, kiedy wybuchnie pożar nie będzie czasu na czytanie instrukcji.
  • Upewnij się, że wszyscy domownicy znają plan ewakuacji.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić sejf w domu?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Kominiarz - 2014-12-19
Witam,
świadczę [url=http://www.warszawskikominiarz.pl]usługi kominiarskie[/url] i dodam jeszcze tylko, że warto również umieścić czujniki wykrywające tlenek węgla w pomieszczeniach, bo może to pomóc zapobiec zatruciu czadem.
Często dowiadujemy się o śmierci ludzi i dzieci w pożarach domu. Ale najtragiczniejsze jest to, że śmierci w...
Jak zabezpieczyć dom przed pożarem?
Często dowiadujemy się o śmierci ludzi i dzieci w pożarach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jolanta Mroz
  • Edyta Hertrampf
  • Rafał Kluska
  • Danuta Obczynska
  • Renia Trela
  • Maria Borowiec
  • Rafał Zawadzki
  • Jakub Górny
  • Martyna Buczyńska
  • Malgorzata Strojny
  • Magdalena Chojnacka
  • Marta Skonieczna
  • Mariusz Felisiak
  • Beata Palińska
  • IlonaMaria Sobota
  • Anna Stawowska
  • Andrzej Chronowski
  • Edyta Giłka
  • Krzysztof Kurek
  • Łukasz Puchalski
  • Bozena Pietrucha
  • Napek Zdzisiek
  • Sylwia Kowalczyk
  • Adela Wolas
  • Barbara Beger
  • Ireneusz Kozicz
  • Edyta Jędrzejewska
  • Magda Mietła
  • Marcin Kadzikiewicz
  • Ewelina Koral
pasożyt