Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Bezpieczeństwo w Domu > Czujniki dymu > Jak zapobiegać pożarom w domu?

Jak zapobiegać pożarom w domu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Nikt z nas nie chce by pożar strawił jego dom i dobytek. Wystarczy jednak zwykła chwila nieuwagi, a może dojść do pożaru. Każdego roku odnotowuje się w Polsce zgony spowodowane pożarami w domu. Można temu zapobiec stosując proste środki ostrożności. Z poniższych punktów dowiesz się, co trzeba zrobić, aby zmniejszyć ryzyko pożaru w domu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
gaśnica, czujniki dymu, zaślepki na kontakty, prowadnice na kable
1
Rozejrzyj się po swoim domu. Czy na wierzchu są jakieś kable elektryczne? Czy wasze dzieci wkładają do kontaktu zabawki lub, co gorsza palce? Jeżeli tak to czas najwyższy zabezpieczyć kable i kupić zaślepki do kontaktów. Masz w domu gaśnicę lub czujniki dymu? Jeżeli nie biegnij do sklepu i zaopatrz swój dom.
2
Umieść wszystkie plątające się kable w specjalnych prowadnicach, dzięki temu twoja rodzina nie będzie się o nie potykać, a zwierzęta domowe nie pogryzą kabli. Prowadnice dostępne są w różnych rozmiarach, od bardzo cienkich na pojedyncze kable, do bardzo grubych mieszczących kilkanaście przewodów. Wybierz najodpowiedniejsze dla siebie.
3
Upewnij się, że gniazdka nie są przeciążone. Przeciążenia kontaktów są najczęstszą przyczyną pożarów w domach. Pamiętaj, więc aby do jednego gniazdka nie podłączać na raz kilku urządzeń lub przedłużaczy.
4
Zakup czujnik dymu, włóż 9 woltowe baterie i przymocuj go do sufitu. W twoim mieszkaniu powinien być przynajmniej 1 czujnik dymu, jeżeli masz piętrowy dom to po 1 na każdym piętrze.
5
W domu powinna być przynajmniej jedna gaśnica. Gaśnice mają różne pojemności, więc upewnij się, że kupujesz taką, która będzie odpowiednia do powierzchni twojego mieszkania. Najczęściej gaśnicę umieszcza się w kuchni. W domach piętrowych druga gaśnica powinna znaleźć się na piętrze, najlepiej w pobliżu schodów. Dodatkowo gaśnica powinna się znajdować także w garażu.
6
Ustal szczegółowy plan ewakuacji. Uwzględnij przy tym wszystkich członków swojej rodziny. Na wszelki wypadek powinieneś mieć, co najmniej 2 różne plany ucieczki, zapoznaj z nimi domowników, możecie je także wspólnie przećwiczyć.
Co robić podczas trzęsienia ziemi?
Jak rozpalić w kominku?
Jak określić wiek drzewa?
Jak oddziaływują kolory w Feng Shui?
Wskazówki
  • Kiedy już kupisz gaśnice zapoznaj się z instrukcją jej użycia, kiedy wybuchnie pożar nie będzie czasu na czytanie instrukcji.
  • Upewnij się, że wszyscy domownicy znają plan ewakuacji.
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Kominiarz - 2014-12-19
Witam,
świadczę [url=http://www.warszawskikominiarz.pl]usługi kominiarskie[/url] i dodam jeszcze tylko, że warto również umieścić czujniki wykrywające tlenek węgla w pomieszczeniach, bo może to pomóc zapobiec zatruciu czadem.
Osteoporoza jest chorobą objawiającą się obniżoną gęstością kości, a tym samym ich większą kruchością, dlatego chory...
Jak zabezpieczyć dom chorego na osteoporozę?
Osteoporoza jest chorobą objawiającą się obniżoną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Marta Wolna
  • Kate Kate
  • Agnieszka Kilijańska
  • Artur Lampart
  • Krzysztof Ozimina
  • Barbara Haczkiewicz
  • Marcelina Prokop
  • Hanna Matusiak
  • Anna Blacha
  • Ewa Nowak
  • Agnieszka Góra
  • Katarzyna Sykut
  • Agnieszka Misztal-Chylewska
  • Tokyo Ghoul
  • Renata Gozdz
  • Alina Poplawska
  • Ewa Nowak
  • Iza Dworniczak
  • Wioletta Bielińska
  • Karolina Gazda
  • Dorota Michalska
  • Regina Pytko-Borowska
  • Teresa Godoń
  • Marcin Michalak
  • Matthew Pawlak
  • Anna Fąfara
  • Małgorzata Sakowska
  • Danuta Kupecka
  • Ewa Jurek
  • Mariusz Bajrowski