Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak usunąć kaszaka?

Jak usunąć kaszaka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kaszaki, czyli białe grudki pojawiające się najczęściej na twarzy nie są groźne, ale u wielu osób powodują kompleksy. Te tzw. torbiele naskórkowe, tworzą się w wyniku zastoju wydzieliny w okolicy mieszków włosowych. Zmiany nasilają się latem. Przyczyna powstawania kaszaków nie została do końca wyjaśniona. Nie wiadomo, dlaczego u niektórych pojawiają się takie grudki. Możliwe, że jest to skłonność genetyczna. Jak pozbyć się tych zmian?
1
Jeśli zmiana nie jest duża, możesz spróbować zwalczyć ją domowym sposobem. Pamiętaj jednak o tym, by pod żadnym pozorem jej nie wyciskać - istnieje wówczas spore ryzyko zakażenia! Z pomocą przyjdzie ci za to kompres ze skrzypu polnego. Wsyp dwie czubate łyżki skrzypu do 2 szklanek zimnej wody, po czym wszystko zagotuj. Kiedy płyn przestygnie, zamocz w nim kompres z waty, a na jego wierzchu umieść zioła. Taki okład trzymaj na zmianie skórnej przez ok. godzinę. Kurację tę stosuj raz w tygodniu.
2
Niestety, kompres skrzypowy nie zawsze zadziała… Jeśli kuracja ta nie przyniosła efektu, kaszaka będzie trzeba usunąć w gabinecie kosmetycznym. Zabieg polega na nakłuciu naskórka jednorazową, sterylną igłą i wyciągnięciu białej zbitej kuleczki.
3
Inną metodą jest koagulacja, czyli wypalanie za pomocą bardzo cienkiej elektrody. Obydwa sposoby są bezpieczne, skuteczne, ale trochę bolesne. Po zabiegu pozostaje lekkie zaczerwienienie, a potem tworzy się strupek, który zwykle odpada po trzech dniach.
Domowe sposoby na grzybicę paznokci.
Jak zatuszować malinkę?
Jak mieć piękną cerę?
Jak usunąć wągry?
Przeczytaj teraz: Jak leczyć czyraki?
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Nie ma nic bardziej frustrującego dla kobiety jak grzybica pochwy. Okazuje się, że przypadłość ta dosięga kobiet w...
Jak leczyć grzybicę pochwy domowymi sposobami?
Nie ma nic bardziej frustrującego dla kobiety jak grzybica...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt