Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zespół Niespokojnych Nóg > Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

Jak leczyć zespół niespokojnych nóg?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (417 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 10 
Leczenie zespołu niespokojnych nóg polega głównie na łagodzeniu objawów. Często jest bardzo trudne lub niemal niemożliwe znalezienie źródła problemu. Osoby chore na zespół niespokojnych nóg czują nieodpartą potrzebę poruszania nogami. Objawy te występują zwykle podczas siedzenia lub leżenia, zaś ustępują gdy chory porusza nogami lub chodzi. Zespół niespokojnych nóg jest często przyczyną bezsenności i niedosypiania.
1
cukrzyca
Zespół niespokojnych nóg może towarzyszyć wielu chorobom takim jak cukrzyca, niewydolność nerek, schorzenia tarczycy, neuropatia obwodowa, choroba Parkinsona, reumatoidalne zapalenie stawów, guzy rdzenia kręgowego, niedokrwistości z niedoboru żelaza. Leczenie współistniejących schorzeń pomoże ci wyleczyć również zespół niespokojnych nóg.
2
picie kawy
Zmień dietę. Objawy choroby niespokojnych nóg mogą zostać złagodzone poprzez ograniczenie kofeiny, alkoholu i tytoniu. Staraj się również pić dużo wody.
3
suplementy
Jeśli badania laboratoryjne wykazują deficyt kwasu foliowego, żelaza i magnezu zacznij przyjmować suplementy. Ich deficyt może być odpowiedzialny za zespół niespokojnych nóg (ZNN).
4
joga
Dowiedz się więcej na temat technik relaksacyjnych. Zacznij ćwiczyć jogę lub medytować.
5
bieganie
Ćwiczenia. Maszerowanie lub bieganie (nie przed snem) pomoże ci zmniejszyć objawy zespołu niespokojnych nóg dzięki poprawie obiegu krwi w nogach.
6
akupunktura
Akupunktura łagodzi objawy zespołu niespokojnych nóg. Leczenie to opiera się na starożytnej chińskiej medycynie, używającej igieł do stymulowania różnych anatomicznych punktów na ciele w celu uzyskania konkretnych rezultatów.
7
sen
Przed snem wietrz pokój oraz staraj się, aby temperatura była nie za wysoka. Staraj się kłaść spać i wstawać o tej samej porze.
8
ropinirol
Zażywaj Ropinirol (Requip) - lek ten stosuje się w leczeniu zespołu niespokojnych nóg od 2005. (Lek ten wykorzystywany jest również w leczeniu choroby Parkinsona od 1997 roku.)
9
tabletki
Inne leki stosowane w leczeniu zespołu niespokojnych nóg to tramadol, clonazepan, bromokryptyna, triazolam, gabapentyny, klonidyna, pramipeksol i baklofen.
Wskazówki
  • 15% w ogólnej populacji cierpi na zespół niespokojnych nóg
Przeczytaj teraz: Jak się wyspać?
 2.4/5 (417 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (28)

cjl07642 - 2016-07-18
Ja znalazłem super poradnik dzięki któremu uporałem się z przedwczesnym wytryskiem :) Teraz zamiast jednej minuty wytrzymuje koło 20-30 :) Tutaj poradnik: https://opoznijwytrysk.wordpress.com/
Kamilek - 2014-12-16
Wystarczy ogrzać nogi kocem bądź wziąć ciepły prysznic. I to wszystko. A jak zasypiamy to nogi muszą być przykryte kołdrą nie można wystawiać ich na zimno. Ot całe lekarstwo na tę chorobę.
Minimax - 2014-08-30
Problemem w tym "schorzeniu" jest myslenie !!! Pewnie wiekszosc z Was pomysli, ze to glupota bo lekarze wiedza lepiej. Wiekszosc lekarzy to "konowaly" ze sie tak brzydko wyraze, nauczeni z ksiazek, czegos co sami nie potrafia udowodnic w sobie. Jesliby nasz wszechswiat mial taka skutecznosc jak lekarstwa przepisywane przez "dilerow farmaceutycznych" to wasze i moje tylne przyrodzenie zostalboy juz dawno spaszczone przez, ksiezyc lub inna planete. Jesli cos prawdziwie dziala, to dziala w 100%. Niestety wiekszosc nie umnie tej logiki zastosowac w swoim przypadku i wierzy lekarzom bez kwestionowania ich orzeczen. I przekonanie ze lekarstwo zadzial pomaga niekturym osobom, a nie samo lekarstwo. Nauka jak i lekarze maja swoje miejsce i nie jestem przeciwko temu. Za kilkaset lat dowiemy sie wiecej o nas, o organizmie ludzkim. Na dzisiaj ja kwestionuje wszystko co lekarze glosza. Dzieki temu pozbylem sie sam kamieni z woreczka zolciowego. Zajelo mi to 7 miesiecy, ale nie dalem sobie go wyciac. Mialem przez lata ataki paniki i .... sam sie pozbylem problemu bez zadnych prochow. Mozna sobie pomoc ... tylko trzeba w siebie uwierzyc, a nie czekac zeby inni usuneli skutki naszego glupiego myslenia i dzialania. To co popnizej napisze, pochodzi z mojej przcy nad soba z ostatnich 3.5 lat i wiaze sie dokladnie z tematem artykulu. Nie wolno wierzyc, ze to co pisze jest prawda. Trzeba to samemu w sobie sprawdzic. Sprawdzenie nie zajmnie dnia lub tygodnia. Moze to potrwac i to dlugo, w zaleznosci od checi i pracy czlowieka. Potrzeba tylko zdobyc zrozumienie intelektualne problemu, a potem sprawdzic to w sobie dowiadczalnie.
Przyczyna tego syndromu jest tylko energia emocjonalna, czyli nasze uczucia i mysli ktore sa elektromagnetyczna energia, zamkniete w ciele i podswiadomie tam trzymana na sile. Jesli nasze myslenie nie jest zbalansowane, czyli przeginamy na negatywna lub pozytywna strone, to dokladamy do tego co juz w sobie nosimy od dziecinstwa i nieswiadomie spychamy z naszej swiadomosci do podswiadomosci jako ze ta energia to bol. Tu pisze literalnie, a nie w przenosni. Ja to znam z autopsji, bo pracuje z tym od 3.5 roku i moje cialo jest teraz w 100 % otwarte by widziec (czuc) resztki tego co jeszcze nie usunalem. Zajelo mi to okolo 2 lat ciaglej 24/7 pracy. Kazdy to moze zrobic, gdy tylko bedzie chcial tego i ... popracuje. Najpierw tylko trzeba przestac dolewac oliwy do ognia ... i zmienic swoje glupie myslenie. Trzeba je zaczac swiadomie obserwowac i zobaczyc co naprawde robimy. Do tego podchodzimy neutralnie. Obserwujemy i nie oceniamy siebie. To co zauwazamy mozemy poprawic.. i nie robic tego pozniej.

Jak to sprawdzic?

Nasze mysli zawsze sie lacza z uczuciami. To co myslimy w terazniejszosci jest widoczne dla nas, ale po chwili schodzi z pola uwagi. Zeby dojsc do tego co w nas "siedzi" nalezy obserwowac mysli i probowac dowiedziec sie gdzie w ciele siedzi energia z tym polaczona poprzez uzycie 2 sposobow:

1. Pytamy sie w myslach i patrzymy na odpowiedz umyslu (pojawi sie w glowie obpowiedz TAK lub NIE - na nic innego nie zwracamy uwagi)
- Czy ta mysl (ktora zobaczylem w tej chwili) polaczona jest z _wstawiamy 1 z ponizzych uczuc) ?
{apatia, zal, strach, pozadanie, zlosc, duma, odwaga, akceptacja lub spokoj}
Gdy dostaniemy odpowiedz to probujemy w ciele "czuc gdzie ta energia jest zablokowana. Gdy poczujemy ja to usuwamy ja przy pomocy mysli:
Chce zeby ta mysl jak i wszystkie inne polaczone z nia przez uczucie usunieta zostala z mojego ciala. Jesli dostaniemy odpowiedz w umysle ze NIE, to pytamy siebie"
" Czy wole cierpiec czy byc wolna od tego uczucia?"
Z regoly po tym pytaniu dostajemy odpowiedz Tak... i juz sie to dzieje.
Jak zaczniemy czuc uczucie w ciele, to zadajemy sobie pytania i usuwamy ta energiae do momentu az usuniemy to co czujemy.

2. metoda to po zauwazeniu mysli pytamy sie o uczucie i szukamy go w ciele. Zostajemy z tym co zaczynamy czuc jak najdluzej obserwujac go swoja uwaga. Nasza uwaga zacznie ta energie "rozmywac". Czasami mamy tego tak duzo i "napiecie jest tak wysokie, ze nie sposob jest dluzej zostac z tym uczuciem. Przeraywamy wiec i powracamy po chwili. Ta metoda pracujemy az usuniemy to co czujemy. Powoli uczucia beda sie pojawiac w wiekszym natezeniu jak zaczniemy sobie pozwalac je czuc. Mozna zaczac kazda “sesje” od np. takiej formulki (slowa uzyte nie maja znaczenia -chec by tak sie stalo - czyli intencja ma) “Pozwalam sobie by uczucia przezemnie nieswiadomie spychane zaczely sie pojawiac w mojej swiadomosci.”

Energia ta jest przez nas zatrzymywana (sciskana) pomiedzy pepkiem a narzadami rodnymi. Wszystkie bole glowy i inne bole w ciele to nic innego jak jakies zblokowane w ciele uczucie (z listy powyzej). Zaobserwijcie ze gdy nogi “sa niespokojne” to masaz podeszw stop - szczegolnie miejsc bolacych pomoze. Seks, lub masturbacja (gdy nie ma partnera) tez pomaga bo otwiera na jakis czas sciskane miejsce. Seks jest idealny na bol glowy. Powinien to byc seks ze stalym partnerem, a nie przygodny! W wodzie w wannie latwiej bedzie czuc wszystko w ciele, jako ze woda jest dobrym przewodnikiem elektromagnetycznej energii.

Polecam ksiazki Eckharta Talle, szczegolnie “Potega Terazniejszosci” i “Nowa Zimia” > eckhart nazywa te energie cialem bolesny - i ma racje. Dla znajacych angielski polecam “Lestera Lewensona i jego Sedona Method. Trzeba poszukac na necie jego ksiazek w pdf i mp3 - warto.

Powodzenia dla wszystkich a szczegolnie cierpiacych. Mozna sobie pomoc !!!!!
zimny edek - 2014-08-30
Niedawno wyszło na jaw, że ADHD to "ściema" naukowca w celu zarobkowym.
Z tą "chorobą" będzie podobnie.
Setki "mądralńskich", "chorych"i "specjalistów" będzie trąbić o tej "chorobie", a w tle będzie zawsze specyfik znanej firmy farmaceutycznej, mający pomóc na tę dolegliwość.
minimax - 2014-08-30
Dlaczego moj wpis jest blokowany?
biegacz - 2014-08-30
idz pobiegaj a nie lekarstwa
beata - 2014-08-30
a czy podczas ciąży jest się bardziej podatnym na ZNN? przy mojej pierwszej ciąży bardzo przeszkadzały mi nogi w nocy, musiałam nimi kopać, było to silniejsze ode mnie... strasznie mnie to denerwowało. Po ciąży nic się nie działo, a w kolejnej znów parę razy mi się to zdarzyło...
znawca - 2014-08-30
Oj ludzie ludzie dajecie się otłumanić osobą którzy wymyślają jakieś śmieszne dolegliwości jak zepół niespokojnych nóg. Wszystko chodzi o to by wyłudzić od was kase byście polecieli do apteki po specyfik jak z pewnej reklamy która wkleja że to jest choroba i czas wziąść lek. A to zwykły trik nerwowy i zachodzące podczas snu reakcje w naszym mózgu. Jeszcze trochę to facetom wkleją że ich poranny wzwód to zespół niespokojnego członka :-) i że to nie jest normalne i czas kupić i zażyć lek. Nie dajmy się zwariować i nie wierzmy we wszystko o czym mówią. Ponieważ firmy farmaceutyczne troją się i głowią jak podejsc klienta i wmówić mu żę ich lek jest mu potrzebny i by te firmy mogły na tym zarabiać.
ja - 2014-08-30
miałam, doświadczyłam, wymęczyłam się...i nie wiedziałam co mi dolega-zwiększyłam intensywność zajęć sportowych 3x ostre ćwiczenia aerobowe 2x siłownia (rekreacyjnie ;)...na tydzień oczywiście.......i samo przeszło, nawet nie zauważyłam kiedy zaczęłam przesypiać całe noce...jednak sport to zdrowie
gigus - 2014-08-30
Wiekszosc takich nadpobudliwosci ruchowych to poprostu niedobor magnezu !
mickey - 2014-08-30
Ludzie !!! - coś takiego nie istnieje - dajecie sobą manipulować, a za wszystkim stoją koncerny farmaceutyczne, które szukają nowych źródeł zysków. Wmawia się nam choroby żebyśmy kupowali parafarmaceutyki, które nic nam nie dają i najgorsze szkodzą naszemu organizmowi. Nie dajcie sobie wmawiać choroby która nie istnieje. Normalną koleją rzeczy jest, że wieczorem mięśnie nóg po całym dniu muszą odpocząć, a nadmiar nagromadzonych substancji odżywczych trzeba usunąć. Dzieje się to w każdym wieku i bez względu na dietę. Wybór czy truć organizm następnym niby specyfikiem pozostawiam czytelnikom jeśli oczywiście mój komentarz tak nie pochlebny, pojawi się na stronie, a jeśli tak to nie zostanie po krótkim czasie.
Anik - 2014-08-30
Co za głupota. Nie ma czegoś takiego jak ZNN. To wymysł tych , którzy wciskają kolejne suplementy diety.
mika - 2014-08-30
Gdy mi w nocy noga trzepie lub ręka idę do łazienki i moczę przez kilka minut w zimnej wodzie, zawsze przechodzi
rtyuk - 2014-08-30
zmagałam się z tym podczas ciąży, to była masakra, jedynie zwiększone dawki magnezu pomagały ciut łagodzić objawy, po ciąży przeszło...czasem jak mam braki magnezu w organizmie to powraca.
Piotr - 2014-08-30
Zespół niespokojnych nóg..... ciekawym, co jeszcze wymyślą "lekarze", a me(r)dia podchwycą. Powinniście poszukać lekarstwa na zespół ciężkiego kretynizmu autorów takich bzdur. Choć- może coś w leczeniu nóg jest- dla autorów tych bzdur i wierzących w nie pozostało tylko leczenie nóg. Na leczenie głowy już jest za późno......
ted - 2014-08-30
Może komuś przyda się mój sposób na ten zespół niespokojnych nóg,3x1 asparaginian /extra/ na noc biohespan max /1000mg/ i od neurologa madopar 62,5mg.Trochę dni trzeba brać ok.2-ch tygodni-powodzenia.
rych - 2014-08-30
zespoł niespokojnych nog to nic innego jak zakazenie drozdzakami ,kiedy nasza dieta składa sie w wiekszosci z weglowodanow i cukrow nie wierzcie w '' ich '' cudowne leki
borys - 2014-08-30
kolejna, na siłę wymyślona choroba; za chwilę oczywiście znajdą się cudowne preparaty pomagające w tej "dolegliwości"; ludzie będą się faszerować chemią, a koncerny farmaceutyczne zbijać kokosy na "niespokojnych nogach";
mam tę "dolegliwość" choć nie choruję na cukrzycę, nadciśnienie, tarczycę itp; po prostu wieczorem przed zaśnięciem poruszam sobie trochę nogami i zasypiam; chciałbym mieć tylko takie problemy;
xc - 2014-08-30
Takie ciężkie psychotropy i leki przeciwbólowe do leczenia niespokojnych nóg?!! To jakiś obłęd. Same trucizny o skutkach dużo gorszych niż ta przypadłość
Karen - 2014-08-30
Może być to objaw słabnących żył. U mnie ten objaw pojawiał się po dłuższym staniu i zawsze towarzyszył mu ból. Tzn, jeśli na siłę próbowałam jakoś te nogi trzymać nieruchomo, np. w pracy pod biurkiem, to zawsze pojawiał się ból w nogach. Pomogły leki na krążenie.
Normalny - 2014-08-30
Zgodnie z najnowszymi trendami zrobiono z tego chorobę. Niedługo pospolity kac będzie chorobą jak tak dalej pójdzie. Te "niespokojne nogi" występują gdy mamy zbyt mało wody w organizmie. Zazwyczaj po kilku dniach ostrej popijawy, albo gdy wymyślimy sobie jakąś dietkę kapuścianą.
Uwaga - 2014-02-25
Zespół niespokojnych nóg pojawia się wieczorami w związku z dietą. Popołudniowe lub wieczorne spożycie bardzo dużej ilości cukrów prostych - zwłaszcza ciasta, torty, często też placek drożdżowy. Może pojawić się też w wyniku zjedzenia codziennie przez kilka dni z rzędu dużej ilości słodkich potraw. Przechodzi , jeśli przez kilka dni z rzędu wyłączy się słodycze z diety.
jack08 - 2013-06-14
Mnie pomógł w ciągu trzech dni Reguip. ( 1x na noc 0.5 mg).
radek - 2013-05-07
Machanie nogami w dzień, to nie ZNN. To zwykły tik nerwowy, przyzwyczajenie lub nadpobudliwość. Wiele osób to myli.
ZNN występuje w nocy i nie można przez to spać. To jest bardzo męczące.
RLS - 2013-02-18
Requip jest zlym lekiem
poszukajcie w necie informacji na temat zmian w psychice po stosowaniu tego leku i o procesie przeciw firmie produkujacej ten syf
martakali2889 - 2013-01-31
Nie sądziłam, że to wiąże się ze stanem zdrowotnym czy z brakiem witamin myślałam ze to jakieś przyzwyczajenie.
zigitrn - 2013-01-31
hehe ciekawe :P tez mam coś takiego ale to chyba z za dużej iloci kofeiny we krwi
egambler - 2012-10-16
W ogóle masakra jakaś, ja ciągle muszę ruszać nogami, kiedy siedzę bujam nimi jak bym był chory ;) zwłaszcza mało estetycznie wygląda to na oficjalnych spotkaniach... nawet mojej dziewczynie to przeszkadza kiedy leże i macham stopą :P
Dziennik snów to notes, w którym zapisuje się sny. Taki dziennik pomaga pozbierać myśli, zapamiętać sny i uczucia,...
Jak się wyspać dzięki dziennikowi snów?
Dziennik snów to notes, w którym zapisuje się sny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt