Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > Jak być zabawnym?

Jak być zabawnym?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Śmiech jest najlepszym lekarstwem na wszystko i potrafi przełamać nawet najgrubsze lody już na pierwszej randce. Poczucie humoru jest również ważną cechą, która podnieca wiele kobiet. Poza tym dobry humor łączy ludzi. Nie zastanawiaj się zatem dłużej i weź udział w zabawie. Nadszedł czas, by bawić innych swoimi żartami. Poniżej znajdziesz wskazówki co zrobić, by inni postrzegali cię jako osobę, która potrafi rozbawić nawet najnudniejsze towarzystwo.
1
Rozluźnij się. Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić to właśnie wyluzować się. Nikt nie będzie rzucał w ciebie pomidorem, jeśli żart ci nie wyjdzie, nie zdajesz także decydującego o dalszym życiu testu. Chcesz tylko dodać trochę pikanterii do swego życia i rozmowy. Musisz więc wyglądać na wyluzowanego. Nie stawiaj przed sobą zbyt wielkich wymagań i nie naciskaj – masz jedynie sprawić, by ludzie się śmiali lub przynajmniej uśmiechnęli.
2
Nie traktuj wszystkich rzeczy zbyt serio. Wyluzuj w stosunku do życia i do samego siebie, traktuj wszystkie rzeczy z przymrużeniem oka. Dostrzegaj w każdej sytuacji coś śmiesznego - możesz śmiać się z mandatu, który dostałeś za przekroczenie prędkości lub z tego, że pośliznąłeś się na skórce od banana, opowiedz to innym jako zabawną historię. Ludzie zauważą, że jesteś wyluzowany i potrafisz śmiać się z siebie.
3
Bądź obeznany w pop kulturze. Nie możesz być zabawny, jeśli nie masz żadnego punktu odniesienia, ani potrzebnych przedmiotów. Im szerszą masz wiedzę ogólną, tym zabawniejsze komentarze możesz stworzyć. Nie będziesz w stanie powiedzieć humorystycznego komentarza, jeśli nie będziesz wiedział kim są Simpsonowie czy nigdy w życiu nie oglądałeś Ace Ventury. Więc im więcej oglądasz filmów, telewizji, słuchasz muzyki i interesujesz się pop kulturą, tym większe masz szanse na bycie zabawnym. Poszerzaj swoje horyzonty i zbieraj codziennie nowe wiadomości, będziesz zaskoczony, jak wiele przypadkowych rzeczy pozostało ci w pamięci.
Jak być pewną siebie?
Jak być lubianym?
Jak znaleźć swoje hobby?
Jak być bardziej atrakcyjnym facetem?
Wskazówki
  • Śmiech jest zaraźliwy, więc jeśli będziesz się śmiał podczas rozmowy, zachęcisz do uśmiechu również innych.
  • Bądź żywy i energiczny, kiedy opowiadasz jakąś historię. Sprawi to, że będzie ona bardziej interesująca.
  • Trzymaj ludzi w napięciu, zakończenie historii będzie dla nich wówczas większym zaskoczeniem i będzie bardziej zabawne.
  • Upewnij się, że masz odpowiednią postawę i gestykulację.
  • Kiedy opowiadasz żart, nigdy nie śmiej się zanim skończysz.
  • Bądź twórczy. Zachęci cię to do tego, by być zabawnym.
4
Nie naśladuj innych. Musisz znać sławnych aktorów czy komików, ale jeśli będziesz powtarzał ich słowa, inni ludzie mogą to zauważyć. Więc zamiast powtarzać zabawne teksty słynnego komedianta, które niedawno usłyszałeś, powiedz swój żart tylko w jego intonacji. Ludzie z pewnością zauważą twoje działania i nadal będą uważać cię za zabawną osobę.
5
Znajdź swój styl. Innym powodem, dla którego nie powinieneś naśladować słynnych aktorów i komediantów, jest fakt, że może to nie pasować do twojego stylu. Jeśli nie jesteś bardzo sarkastyczną lub cyniczną osobą, możesz mieć kłopoty z naśladowaniem postaci z takim charakterem, jak np. David Letterman czy Chandler ze słynnego serialu "Przyjaciele" – twoi znajomi mogą tego nie zaakceptować. Jeśli jesteś raczej osobą cichą i przygnębioną, powinieneś wzorować się na poczuciu humoru Robina Williama czy Jima Carreya. Możesz brać przykład z innych, ale zawsze powinieneś zachowywać swój styl i osobowość. Łatwiej bowiem być sobą, niż stale udawać kogoś innego.
6
Miej zawsze pulę żartów. Nigdy nie wiesz, kiedy pojawi się sytuacja, w której możesz powiedzieć dowcip czy zabawny komentarz. Może się to zdarzyć podczas kiepskiego przyjęcia czy rozmowy ze znajomym. Dlatego zawsze powinieneś mieć przygotowany jakiś dowcip. Dlatego w przerwie miedzy zajęciami przeglądnij żarty dnia i wybierz ten, który twoim zdaniem jest najlepszy. W ten sposób zawsze będziesz miał jakiś żart, kiedy pojawi się potrzeba, by go opowiedzieć. Oczywiście nie należy przerywać rozmowy po to, by powiedzieć żart, poczekaj aż nadarzy się ku temu okazja.
7
Poznaj swoją publikę. Jest czas i miejsce na wszystko. Więc zanim zaczniesz sypać z rękawa żartami, zastanów się, kto jest ich odbiorcą. Nieprzyzwoite żarty możesz zachować dla swoich przyjaciół, a dowcipne komentarze dla rodziców twojej dziewczyny.
8
Popracuj nad sposobem przekazu żartów. Bycie zabawnym to nie tylko opowiadanie śmiesznych historii – składają się na to wszystkie twoje nawyki, twoja postawa, sposób przedstawienia siebie i sposób przekazu. Bądź ruchliwy i żywy podczas opowiadania, dzięki temu każda historia może być zabawna. Zachowaj z ludźmi kontakt wzrokowy, mów z przekonaniem, aby wszyscy chcieli usłyszeć twoją historię. Z drugiej strony, jeśli masz czarny sarkastyczny humor, mów monotonnym głosem. Twój przekaz musi być zgodny z twoim poczuciem humoru, jeśli źle skoordynujesz całość, zepsujesz żart.
9
żarty
Użyj ludzi jako rekwizytów. Zamiast używać rzeczy, jako przedmiotów żartów, użyj ludzi. Nie znaczy to, że należy się z nich naśmiewać! Zastanów się, co wszystkich śmieszy w zachowaniu ludzkim i obróć w żart to, co we wszystkich wzbudza uśmiech. Możesz również zacząć rozmawiać z niewidzialnym przyjacielem – oczywiście jeśli masz pewność, że wszyscy wokół wiedzą, że żartujesz. W przeciwnym razie mogą wziąć cię za wariata.
10
Nie bój się zbłaźnić. Jeśli twój żart nie był strzałem w dziesiątkę, nie przejmuj się. Jeśli nikt nie zrozumiał twojego żartu i nikt się nie śmieje, ignoruj to lub sam zacznij się z siebie śmiać. W żadnym wypadku nie rezygnuj z bycia zabawnym, jeśli jeden żart się nie udał, spróbuj następnego i za każdym razem staraj się rozbawić innych. Pamiętaj jednak, by nie robić niczego na siłę i nie starać się zbyt mocno.
Wskazówki
 4/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

yellow - 2013-03-04
Mam tak samo jak Wy i doszłam do wniosku, że chodzi tutaj też głównie o pewność siebie. To jest podstawa do zdobycia celu. Nawet jeżeli powiemy coś bezsensownego dla nas to gdy powiemy to z pewnością, możemy liczyć, że inni też to załapią pozytywnie. Nie możemy czegoś mówić po cichutku z opuszczoną głową i czekać aż ktoś zacznie się z tego śmiać.
Tomcat - 2012-10-24
W poczuciu humoru leży mój problem. Zwykle gdy chcę powiedzieć coś zabawnego, wychodzi zwykły suchar i znajomi nie chcą mnie słuchać. W efekcie gdy coś mówię, to robię to bez przekonania, bo boję się, że mnie wyśmieją
yarosh - 2011-07-31
To właśnie przez to poczucie humoru jestem skazany na samotność i wyobcowanie w społeczeństwie. Poczucie humoru jest wśród ludzi wymagane i każdy je posiada oprócz mnie, bo ja nie potrafię być zabawnym. To jest moim przekleństwem, które sprawiło że nie pasuję towarzysko do tego świata. Złe jest to, że towarzyska strona życia mocno ociera się o stronę formalną, tzn wszędzie trzeba umieć "grypsować", bo inaczej ma się gorzej u ludzi.
Andżela - 2010-07-12
Trzeba uważać żeby być sobą. Niektórzy chcą być zabawni i zachowują się podobnie jak ktoś znajomy kto jest uważany za śmiesznego. Jednak takie udawanie zawsze jest fałszywe. Widać to i zamiast śmiechu jest zniesmaczenie.
Czy zawsze czujesz się swobodnie i spokojnie? Czy każdy dzień przyjmujesz z wdzięcznością i radością, jesteś wolny od...
Jak się wyciszyć?
Czy zawsze czujesz się swobodnie i spokojnie? Czy każdy dzień przyjmujesz z wdzięcznością...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt