Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Odzież i Obuwie > Prasowanie Odzieży > Jak przygotować krochmal?
Jak przygotować krochmal?

Jak przygotować krochmal?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (312 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Krochmal był używany przez nasze prababki, a mimo to w dzisiejszych czasach nadal korzysta z niego niejedna gospodyni. Recepturę jego wykonania zazwyczaj przekazuje się z matki na córkę itd. Krochmal jest przydatny szczególnie do pościeli oraz koszul męskich gdy chcemy aby kołnierzyki i mankiety idealnie się układały. Używany jest również do usztywniania haftowanych serwetek itp. Nie znasz jeszcze sekretu wykonania krochmalu? Jeśli nie, czytaj dalej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mikrofalówkę lub kuchenkę, Wodę, Mąkę ziemniaczaną
1
Wsyp 1/4 szklanki mąki do szklanki wody i dokładnie wymieszaj aż całkiem mąka się rozprowadzi.
2
Przygotuj pojemnik który może być używany w mikrofali i wlej do niego 4 szklanki wody, a następnie przygotowaną mieszankę. Pomieszaj, aby całość się dokładnie rozprowadziła.
3
Gotuj w mikrofali mieszając co 30 sekund, aż do czasu gdy zacznie gęstnieć i gotować się. Wówczas wyjmij i pozostaw do schłodzenia.
4
Jeśli chcesz aby krochmal był gesty nie dodawaj do niego więcej wody. Przed użyciem poczekaj, aż przestygnie (tak, abyś mogła go dotknąć bezpiecznie ręką). Jeśli chcesz średnio gęsty dodaj 4 szklanki wody, a jeśli chcesz delikatny dodaj 6.
5
Gdy krochmal jest już gotowy, zamocz rzecz którą chcesz nakrochmalić najpierw w czystej wodzie, wyciśnij, a następnie włóż do wody z krochmalem. Poodciskaj chwilę, aby krochmal rozprowadził się dokładnie po całej tkaninie. Następnie wykręć. Czynność powtórz ze wszystkimi rzeczami które chcesz wykrochmalić. Rozwieszaj je na sznurku lub włóż do suszarki elektrycznej.
6
Wysuszone rzeczy należy teraz uprasować. Najlepiej aby nie były one całkowicie suche tylko lekko wilgotne, wówczas będzie nam łatwo uprasować. Jeśli nie udało ci się uchwycić tego momentu i twoje pranie jest całkiem suche, spryskaj je wodą, zawiń w rulon aby całość lekko nawilgła a następnie ułóż na desce do prasowania. Podczas prasowania uważaj aby nie spalić rzeczy. Żelazko może się lekko przyklejać do mocno wykrochmalonych rzeczy.
Jak usunąć plamy po antyperspirancie?
Jak naprawić skurczony sweter?
Jak wyczyścić rzepy w ubraniach?
Jak dbać o skórzane buty?
Wskazówki
  • Jeśli nie chcesz krochmalić całego ubrania nałóż krochmal na gąbkę i nanieś go na wybrane elementy, tj. na kołnierzyk, mankiety itd.
  • Jeśli chcesz uzyskać krochmal z połyskiem z XIX wieku, należy rozpuścić odrobinę białego wosku i dodać go do krochmalu podczas gotowania.
 2.1/5 (312 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

asa - 2015-05-18
widać że "emeryt".po prostu po 30 sekundach wyłaczyć mikrofalę i zamieszać
emeryt - 2013-08-16
Jak można mieszać krochmal w mikrofali, która jest zamknięta?
Madrala - 2011-11-18
Z ta mikrofala to prawdziwe przegiecie! To samo znacznie szybciej, bez ceregieli mozna zrobic na zwyklej - a jesli wolicie, niezwyklej, indukcyjnej i Bog wie jakiej - kuchence. Wystarczy zagotowac wode i wlac do tego rozrobiona jak w przepisie make. Nie moge wyjsc ze zdumienia, jak mozna sobie glowe zawracac robieniem krochmalu W MIKROFALOWCE! A poza tym: po co na zdjeciu pokazujecie krochmal w spryskiwaczu, skoro nie podajecie, jak przygotowac taka konsystencje, zeby mozna bylo krochmal spryskiwac. Ten z przepisu zdecydowanie sie do tego nie nadaje.
Zamsz jest odpowiednio przygotowaną skórą zwierzęcą, która nie posiada części licowej. W Polsce po raz pierwszy pojawił...
Jak czyścić rękawiczki zamszowe?
Zamsz jest odpowiednio przygotowaną skórą zwierzęcą...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kamil Kowalski
  • Jolanta Florek
  • Emilia Andżelina
  • Angelika Mielczyk
  • Magda Postek
  • Aneta Gumowska
  • Mateusz Pałyska
  • Danuta Garbowicz
  • Beata Klimas Kala
  • Zofia Wojcik
  • Janina Węgrzyk
  • Elżbieta Łakomska
pasożyt