Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Ziołolecznictwo > Koperek - jakie ma właściwości?

Koperek - jakie ma właściwości?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zgodnie z dawnymi wierzeniami koper zawieszony w kuchni chronił domowników przed złymi mocami, podobnie jak czosnek. Znany był już w starożytności. Wiele osób zapomniało, że jest nie tylko doskonałym dodatkiem do potraw, ale również ważnym składnikiem w medycynie naturalnej. Koper nie tylko pomaga w dolegliwościach żołądkowych, ale również działa moczopędnie oraz uspokajająco. Niejedna matka wspomina herbatkę koperkową, która zapobiega również kolkom u niemowląt.
1
Zapobiega wzdęciom

Napar z suszonych nasion ułatwia wydalanie gazów. Silniejsze działanie mają nasiona kopru włoskiego. Taką herbatkę wypij po posiłku, możesz podać ją też dzieciom.
2
Likwiduje czkawkę

Nic już ci nie pomaga? Wystarczy, że łyżkę posiekanego koperku wymieszasz ze szklanką gorącej wody i wypijesz napój. Szybko pozbędziesz się dokuczliwej dolegliwości i odetchniesz z ulgą.
3
Łagodzi stres i bóle głowy

Zawiera bowiem magnez i witaminy z grupy B, których potrzebuje układ nerwowy. Dlatego przy stresującej pracy jedz jak najwięcej zielonego koperku, z twarożkiem czy w postaci zielonych koktajli. Możesz także przyrządzić z niego napar i popijać w ciągu dnia.
4
Zielony dar natury

Ten przybysz znad Morza Śródziemnego na dobre zadomowił się u nas. Nie sposób sobie wyobrazić bez niego zup, sosów i ziemniaków.
Pobudza trawienie, udrażnia układ moczowy. Zawiera witaminy z grupy B, kwas foliowy, żelazo, magnez, wapń, potas, fosfor.
Warto go więc dodawać do potraw. Ale tuż przed podaniem, bo wysoka temperatura niszczy jego walory zdrowotne.
Jakie są właściwości krwawnika pospolitego?
Jak w nietypowy sposób wykorzystać mąkę kukurydzianą?
Jak zrobić sos włoski?
Palona szałwia na oczyszczenie powietrza i poprawę twojego zdrowia
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Proces trawienia to jedna z podstawowych funkcji życiowych. Dzięki temu nasz organizm może regulować różne procesy...
Jak przebiega proces trawienia?
Proces trawienia to jedna z podstawowych funkcji życiowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt