Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cukrzyca > Jak naturalnie leczyć cukrzycę?

Jak naturalnie leczyć cukrzycę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 

Jeśli chorujesz na cukrzycę, prawdopodobnie jesteś zainteresowany naturalnym leczeniem jej objawów. Wiele leków na cukrzycę powoduje skutki uboczne, zatem po co je stosować, skoro można leczyć tę chorobę również naturalnymi sposobami.

Poniżej, obok domowych sposobów na cukrzycę, znajdziesz również listę naturalnych produktów dla diabetyków dostępnych w aptekach. Poniższy artykuł z pewnością zwiększy twoją wiedzę o naturalnych sposobach leczenia tej choroby, jak również pomoże ci wybrać ten z nich, który ci najbardziej odpowiada.

1
naturalne sposoby na cukrzycę - krok 1

Dieta

Odpowiednią terapię żywieniową powinieneś uzgodnić ze swoim lekarzem. Terapia ta zakłada unikanie pewnych rodzajów pożywienia przy jednoczesnym zwiększeniu spożycia innych rodzajów.

Oczywiście będąc cukrzykiem powinieneś unikać takich produktów jak cukier rafinowany oraz wszelkie herbatniki i ciastka. Należy unikać również żywności przetworzonej oraz smażonej. Powinieneś również maksymalnie ograniczyć ilość spożywanego czerwonego mięsa, kofeiny oraz alkoholu. Alkoholu nie należy jednak nigdy pić na pusty żołądek, gdyż powoduje on spadek glukozy we krwi.

Do produktów, które możesz spożywać, należą owoce i warzywa, produkty pełnoziarniste. Powinieneś pić również duże ilości wody. Zalecane jest spożywanie produktów bogatych w błonnik pokarmowy, gdyż ogranicza on zapotrzebowanie organizmu na insulinę (błonnik spowalnia proces wchłaniania glukozy zawartej w pożywieniu).

2
naturalne sposoby na cukrzycę - krok 2

Regularne ćwiczenia

Regularne ćwiczenia mogą pomóc w leczeniu objawów cukrzycy. Faktem jest, że nadwaga ma duży wpływ na występowanie cukrzycy typu 2. Utrata wagi oraz regularne ćwiczenia pomogą zatem w walce z tą chorobą.

3
naturalne sposoby na cukrzycę - krok 3

Gorzki melon

Do naturalnych lekarstw, których prawdopodobnie nie brałeś pod uwagę, należy gorzki melon. Spożywanie tego owocu jest wskazane w walce z cukrzycą, ponieważ zawiera on substancje o właściwościach hipoglikemicznych. Substancje te pomagają kontrolować poziom cukru we krwi.

4
naturalne sposoby na cukrzycę - krok 4

Gymnema Sylvestre

To znany od wielu wieków naturalny środek regulujący poziom glukozy w całym organizmie. Sprawia, że przestajemy odczuwać słodki smak, a co za tym idzie, tracimy apetyt na słodycze. Gymnema Sylvestre kupisz w dobrych sklepach zielarskich - poszukaj najtańszego na Ceneo.

5
naturalne sposoby na cukrzycę - krok 5

Koci Pazur

Do naturalnych lekarstw zalecanych dla diabetyków należy również Koci Pazur (wyciąg z Uncaria Tomentosa). Lek ten można dostać w sklepach zielarsko-medycznych. Zawiera on przeciwutleniacz Pycnogenol, który nie ma wpływu na poziom insuliny, ale obniża poziom glukozy we krwi. We Francji jest jednym z głównych leków stosowanych w retinopatii cukrzycowej.

6
naturalne sposoby na cukrzycę - krok 6
Na rynku istnieje ogrom naturalnych środków pomagających w walce z cukrzycą. Do najlepszych metod należą jednak utrzymanie odpowiedniej diety oraz regularne ćwiczenia.
 3/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

hahah - 2015-01-26
Wrescie cos madrego powiedzieli kazdy cukrzyk chroni sie tym ze to choroba nieda sie tego poprawic trzeba z tym zyc a naprawde da sie wszytko zrobic no ale jak sie je ciasteczka tonami za mlodu a teraz juz sie jest uzaleznionym to sie zwala na chorobe gdy wszystko zalezy od sposobu zywienia bez zadnej chemi i wysilku taka jest prawda.
Lidia DRYGAS, Poznań - 2014-03-06
PAMIĘTAJMY, ŻE POZIOM CUKRU WE KRWI NIE PODNOSI ANI POWIETRZE, ANI WODA MINERALNA, LECZ ZJADANE WĘGLOWODANY:
Taki sposób odżywiania jest skuteczny i warto go zastosować od zaraz. Ostatnie słowo, co oczywiste należy zawsze do naszego lekarza rodzinnego.

WAŻNE.
GLUKOZA NATURALNA; TO RYŻ, WSZYSTKIE KASZE, OWOCE, WARZYWA:
Logika myślenia, postęp i spokój. Także wypowiadanie słów, które mają merytoryczną wartość. Wskazane są produkty zalecane i dozwolone wg tzw. INDEKSU ŻYWIENIOWEGO TJ. IŻ PRODUKTU. *****

GLUKOZA NIENATURALNA; TO MĄKA I CUKIER:
Irracjonalne zachowania, częsta zmiana nastroju, nerwowość. Również wypowiadanie słów, które nic nie znaczą.
 
Cukrzyca rozwija się skrycie, przez wiele lat nie daje dolegliwości. Sprzyja jej brak ruchu, nadwaga i otyłość. Nadmiar...
Jak uchronić się przed cukrzycą?
Cukrzyca rozwija się skrycie, przez wiele lat nie daje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt