Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Pielęgnacja włosów > Sposoby na puszyste włosy

Sposoby na puszyste włosy

Stopień trudności: umiarkowane
, ekspert Tipy.pl
 3.1/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Oczywiście każda kobieta i niejeden mężczyzna marzą aby mieć gęste, puszyste włosy. Niestety większość osób, posiada włosy delikatne, cienkie i przetłuszczające się. Co zrobić jednak, gdy natura nie obdarzyła nas włosami rodem Wioletty Willas? Poniżej przedstawiamy wskazówki jak dbać i co robić aby nasza fryzura nabrała nieco lekkości i puszystości.
1
sposoby na puszyste włosy - krok 1

Dobre strzyżenie

Dobre strzyżenie jest podstawą układania się włosów. Jeśli są one źle ścięte wówczas nie ma takiej możliwości, aby zaczęły układać się w taki sposób, który nam odpowiada.

Aby Twoje włosy nabrały puszystości muszą być przede wszystkim dobrze wycieniowane. Dzięki cieniowaniu włosy wydają się być gęściejsze. Krótkie fryzury najkorzystniej prezentują się z asymetryczną grzywką oraz z wycieniowanymi końcówkami i pazurkami.

2
Mycie włosów

Regularne lecz nie za częste mycie

Jeśli włosy bardzo się przetłuszczają można je myć częściej, nawet codzienne. Do codziennego mycia należy jednak używać odpowiednich szamponów. Muszą być one bardzo delikatne. Pamiętajmy również, że im częściej myjemy włosy tym bardziej będą one nam się przetłuszczać. Szampon spłukuje naturalną ochronę włosów wytwarzaną przez skórę głowy. Jeśli myjemy włosy często, dajemy naszej głowie sygnał do produkowania jeszcze większej ilości tego naturalnego “lotionu”. Nie znaczy to, że mamy myć włosy raz na tydzień, jednak codzienne mycie może stać się po pewnym czasie odwrotne w skutkach.

3
Suszenie włosów

Suszarki, dyfuzory, feny

Dzięki użyciu dyfuzora nasze włosy unoszą się do góry a fryzura jest bardziej puszysta. Suszenie zwykłą suszarką daje podobne rezultaty, gdy suszymy włosy ze spuszczoną głową. Włosy suszymy zawsze od nasady. Efekt puszystych włosów daje użycie fena. Fenem podnosimy włosy wyłącznie od nasady. Jest to najlepsza metoda na bujną czuprynę.

4
sposoby na puszyste włosy - krok 4

Okrągła szczotka

Pojedyncze pasma włosów należy nawijać na szczotkę zaczynając od spodu a następnie na czubku włosów. Z faktu, że metoda ta wymaga równoczesnego użycia suszarki jest ciężka do wykonania samemu, bez czyjejś pomocy - najlepiej koleżanki lub fryzjera.

5
sposoby na puszyste włosy - krok 5

Odpowiednie odżywki, maseczki, balsamy i spraye

Gęste maseczki, głęboko odżywiające włosy są zwykle zbytnim obciążeniem dla cienkich, delikatnych włosów. Zamiast ich należy stosować odżywki przeznaczone do włosów pozbawionych objętości, najlepiej w postaci delikatnych pianek czy lakierów. Należy również unikać stosowania szamponów typu 2 w 1, wosków oraz past modelujących do włosów. Powodują one, że nasze włosy stają się ciężkie, szybko opadają i się przetłuszczają. Warto sięgnąć natomiast po produkty typu “włos w płynie”, powiększające optycznie ilość włosów. Dzięki nim włosy stają się bardziej sprężyste i podatne na modelowanie.

6
sposoby na puszyste włosy - krok 6

Lekka trwała

Lekka trwała powoduje, że włosy są jedynie lekko podkręcone i uniesione od nasady. Najlepsze efekty uzyskuje się na włosach średniej długości (do brody, ewentualnie do ramion).

7
Balejage

Delikatny balejaż

Balejaż daje wrażenie że włosów jest więcej niż w rzeczywistości. Pasemka powinny być cienkie, jedynie o kilka tonów różniące się od reszty włosów. Pamiętajmy, że grube, kontrastowe pasma nie dają efektu gęstych włosów.

8
sposoby na puszyste włosy - krok 8

Zagęszczanie włosów

Fryzurę można zagęścić naturalnymi lub syntetycznymi włosami. Jest to też świetny pomysł na ich przedłużenie. Zagęszczenie lub przedłużenie włosów nie jest tanie, jednak efekt jest rewelacyjny a nowymi wspaniałymi włosami można się cieszyć przez kolejne 5 miesięcy.

 3.1/5 (35 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (17)

milka - 2015-03-27
co za brednie.... autorowi proponuję zajrzeć na blogi włosomaniacze i wtedy pisać porady a nie ludzi wprowadzać w błąd
Lilka - 2015-03-27
A czy mozna mieć spuszczoną głowę w górę? Przecież piszecie nielogicznie.
ewas - 2015-03-27
Moja rada jest taka , nigdy nie myc szamponem tylko odzywkami. Są bardzo dobre odzywki bez parabenów i SLS, no jak już ktoś musi to raz na miesiąc umyć szamponem , ale takim bez żadnych barwników. Odżywka spowoduje to że połączy się z tłustymi włosami i po prostu dokładnie zmyje, włosy są super odżywione.
ta niewinna i słodka - 2015-02-09
Za wiele...
Wogóle niepomocny
efi5 - 2013-04-15
Ucieszyłam się czytając porady, jak zadbać o włosy, bo sama mam z nimi problem ponieważ szybko się przetłuszczają.Chętnie zastosuję niektóre z nich, i myślę , że będą pomocne.
MalutkaToJa - 2013-03-28
Warto suszyć włosy ze spuszczoną głową lub suszyć je na dużej okrągłej szczotce, wtedy będą uniesione u nasady i bardziej puszyste przez co wydają się gęstsze.
Lukrecja - 2013-03-06
Polecam zrobić napa z pokrzyw. Dzięki niemu włosy będą gęstsze
kjbkjb - 2013-01-29
Ja często myję włosy nad wanną (czyli ze spuszczoną głową), delikatnie wyciskam z nich wodę i upinam tak do góry spinką automatyczną i tak chodzę. Włosy, kiedy schną zaczynają "wydostawać się" spod spinki i opadać, ale są podniesione do góry (ponieważ będąc mokre były upięte). Kiedy wszystkie włosy wyschną, zdejmuję spinkę i mam niezły push up!
Oczywiście możemy wykonać zabieg szybciej i suszyć włosy w ten sposób. Z głową w dół suszymy pasma. Jeśli chodzi o balejaż, też dobry pomysł, wizualnie wydaje się jakbyśmy miały gęstsze włosy.
Julka - 2012-10-30
Na wypadajace włosy polecam "Biotyne" która można kupić w aptece za ok 10zł ananasowa do ssania ze zdrovitu , ( niebieska z czerwonym " H") proszę uważać bo moga też farmaceuci próbować wciskać droższe , lub polecam "Radical" mgiełka do włosów ziołowa, również w aptece , równie tania.Sama jej używam i jestem pod wrażeniem ;)
martakali2889 - 2012-10-03
Wypadają mi włosy po pasemkach zażywam suplementy diety na włosy i paznokcie ale to nic nie daje. Co radzicie ? przymierzam się do następnej tury pasemek, czy lepiej z niej zrezygnować?
Kuba - 2012-02-13
"Jeśli włosy bardzo się przetłuszczają można je myć częściej..." "Pamiętajmy również, że im częściej myjemy włosy tym bardziej będą one nam się przetłuszczać" lol
ga - 2011-10-13
nic to niedaje
jksjhdsjdfjr - 2011-10-10
Te wasze porady ,ani dupy i kupy się nie trzymaja:)
jaquot - 2010-04-06
moje wlosy tez po farbowaniu tak do 3 mycia sa mieciutkie:) aby nikt nie reklamowal zniszczonych wlosow;p chociaz te farby u fryzjera sa jednak mnie szkodliwe. ja odkad farbuje wlosy i codziennie je ukladam to co najmniej raz w tygodniu klade na nie maseczke wzmacniajaca i biore jakies suplementy. np robie sobie taka kuracje na wiosne przez 3 miesiace.
fiesta - 2010-04-05
Mi zawsze po farbowaniu lepiej sie ukladaja wlosy, nie przetluszczaja i sa miekkie.. No ale wiadomo, fryzjerka pomaklada te wszystkie maski, zeby zakamuflowac co wypalila ii sie wyglada :) Jakies specjalne aminokwasy sa tez dobre na zniszczone wlosy, no i ten cynk i kwas pantotenowy. Ale madre slowa hihih :D
jaquot - 2010-04-04
glupota jest tez farbowanie wlosow, aby sie przesuszyly i mniej przetluszczaly. leczenie szamponami mozna tu wspomnagac preparatmi zawierajacymi cynk i witaminy.
sheltie - 2010-04-03
A ja czytalam, ze myje sie tyle razy w tygodniu, ile wlosy tego potrzebuja! Jesli nadmiernie sie przetluszczaja to nalezy sprobowac z tym powalczyc, w skrajnym przypadku pojsc do dermatologa. I robienie trwalej nie pomoze, tylko wypali troche strukture wlosa, przez co nie stana sie bardzie puszyste czyli miekkie, ale sianowate! A lekka trwala (chyba styling to sie nazywa) tez niszczy wlosy! Wlosy trzeba wzmacniac od wewnatrz, a nie je niszczyc (wiem bo sama sie skusilam kiedys na trwala).
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt