Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak leczyć czkawkę?

Jak leczyć czkawkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czkawka jest zmorą dzieci i niektórych dorosłych na całym świecie. Czkawka to skurcze mięśni przepony spowodowane podrażnieniem zakończeń nerwowych które ją kontrolują. Może być ona wynikiem stresu, zbyt szybkiego jedzenia, spożywania alkoholu czy nawet podrażnienia gardła. Czkawka zwykle mija sama po kilku minutach jednak może trwać nawet kilka godzin lub dłużej. Poniżej przedstawiam kilka bardzo skutecznych środków zaradczych, które można wykorzystać do leczenia czkawki dzieci i dorosłych.
1
Połknij łyżkę cukru. Ten sposób popularny był już w 20 wieku i zwykle stosowany był w celu leczenia czkawki u dzieci.
2
Zatrzymaj oddech i mocno napnij mięśnie brzucha, tak jakbyś chciał wdusić powietrze głęboko do płuc. Im dłużej wstrzymujesz powietrze i napinasz mięśnie tym większa szansa, że czkawka ustąpi. W ten sposób relaksujesz swoją przeponę uwalniając ją od skurczy powodujących czkawkę.
3
Usiądź na łóżku, zegnij nogi w kolanach i włóż pomiędzy nie głowę. Siedź w takiej pozycji, aż poczujesz, że czkawka przeszła na dobre.
4
Złap się za nos i wypij szklankę wody małymi łyczkami. Połykaj wodę raz za razem, bez przerwy aż poczujesz, że nie dasz rady już więcej przełknąć. Zwykle po około 25 łyczkach czkawka przechodzi.
5
Stań na rękach albo połóż się na łóżku tak, aby twoja głowa zwisała za krawędzią łóżka. Chodzi o to, aby twoja głowa znalazła się poniżej poziomu przepony.
6
Napij się rumianku parzonego przez co najmniej pół godziny. Rumianek ma właściwości rozluźniające mięśnie co pomoże na skurcze przepony, które są przyczyną czkawki.
Jak się pozbyć uporczywej czkawki?
Jak powstrzymać czkawkę?
Jak wyleczyć kaszel?
Jak poznać, że dziecko jest chore?
Wskazówki
  • Czasami zdarza się, że czkawka trwa kilka godzin lub nawet dni. W takim przypadku domowe sposoby na czkawkę nie pomogą. Musisz skonsultować się z lekarzem.
  • Czy wiesz, że najdłuższa czkawka przytrafiła się Charlesowi Osborne'owi. Trwała 68 lat z częstotliwością 40 razy na minutę (po pewnym czasie zwolniła do 20 razy na min.). Czkawka zakończyła się rok przed śmiercią Charlesa. Mimo tej przypadłości zawarł dwa małżeństwa i miał 8 dzieci.
 3.8/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

jolkowalacz - 2017-03-23
picie małymi łyczkami z zatkanym nosem pomogło
Banana-chan - 2015-02-23
Ten drugi punkt w ramce "wskazówki" jest... w ogóle nie wiem co powiedzieć...łał?!
... - 2015-02-20
Cukier najlepszy
zzz - 2013-11-05
2 sposób mi pomógł, po łyżeczce cukru, wielkie dzięki
cinek1991 - 2012-08-07
najlepszy i dla mnie najskuteczniejszy sposob to wstrzymanie powietrza na 20 sec i PATRZYC SIE W LEWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Martyna - 2012-03-09
Mi pomógł 2 ale dobry sposób to wziąść butelkę wody i pić małych 13 łyków
czkawka - 2011-10-10
mi pomógł sposób 2. Chwila i po sprawie
Ahola - 2011-07-08
Ja wykonalam Krok pierwszy i mnie rowniez to pomoglo ale ja czkawke mialam dwie godziny to bylo straszne i nie polecvam tego uczucia teraz boli mnie brzuch !!!!
mada - 2010-10-06
Dajmy przykład;
Syn dostał czkawki, mama zaradza mówiąc; jesli jeszcze raz zaczkasz dostaniesz stówe :D ojj podziała mówie wam:D
Puszek - 2010-09-15
Najlepszy sposób na czkawkę - należy wystawić język i trzymać go na zewnątrz przez minutę.
Sinepron - 2010-06-22
Dzięki :D wykonałem ktok 1 i pomogło :) polecam :)
 
Czkawka jest irytującą przypadłością. U niektórych osób może nawet powodować nudności i wymioty. Czkawkę powoduje...
4 skuteczne sposoby na czkawkę
Czkawka jest irytującą przypadłością. U niektórych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt