Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Kuchnia Światowa i Regionalna > Kuchnia rosyjska > Jak gotować kaszę jaglaną?
Jak gotować kaszę jaglaną?

Jak gotować kaszę jaglaną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (303 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kasza jaglana jest doskonałym zdrowym wyborem dla dzieci i dorosłych. Zrobiona z łuskanych ziaren prosa, znana jest ludziom już od wieków. Zawiera ona dużo witamin i minerałów, jest więc doskonałym uzupełnieniem każdej diety. Gotowana kasza jaglana doskonale nadaje się na śniadanie.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Mleko, Kasza jaglana, Sól, Cukier, Masło
1
Gotowana kasza jaglana jest smacznym i pożywnym posiłkiem. Jest łatwa i szybka w przygotowaniu, dobrze przechowuje się w lodówce bez utraty wartości odżywczych.
2
Weź garnek lub rondel z grubym dnem i wypełnij go mlekiem prawie pod sam szczyt. Postaw go na małym ogniu i doprowadź do wrzenia.
3
Dodaj do mleka szczyptę soli i 3 łyżeczki cukru. Oczywiście dodatki te możesz zastosować według własnego uznania, aby uzyskać pożądany smak.
4
Podczas oczekiwania aż mleko się zagotuje, weź pustą szklankę i kaszę jaglaną. Nasyp kaszy do ok. 3/4 wysokości szklanki, przesyp ją do miski. Kaszę dobrze jest przepłukać przed gotowaniem.
5
Wlej do miski z kaszą letnią wodę. Mieszaj kaszę i wylewaj brudną wodę. Wymieniaj wodę dopóki nie będzie całkowicie czysta. Myjąc kaszę zwróć uwagę czy nie ma żadnych uszkodzonych i ciemnych ziaren. Gdy takie zauważysz, wyjmij je.
6
Gdy mleko zawrze, wsyp do niego ostrożnie umytą kaszę. Bądź bardzo ostrożny, gdyż możesz się poparzyć. Całość dokładnie i delikatnie zamieszaj.
7
Zmniejsz płomień palnika. Ustaw minutnik na 15 minut. Od czasu do czasu zamieszaj całość używając do tego celu łyżki stołowej. Po około 10 minutach sprawdź czy kasza nie jest już miękka. Niektórzy lubią bowiem twardsza kaszę, inni bardzo miękką. Gdy kasza będzie gotowa, zakręć gaz i zdejmij garnek z palnika.
8
Jeśli podczas gotowania zauważysz, że ubyło dość dużo mleka, dolej nowe. Możesz je dodać w dowolnym momencie w trakcie gotowania kaszy.
9
Gdy kasza będzie gotowa, dodaj do niej odrobinę masła. Całość bardzo dokładnie wymieszaj i nałóż kaszę na talerz. Pozostałą część trzymaj w garnku przykrytym pokrywką.
Jak uprażyć kaszę gryczaną?
Jak przechowywać mąkę i produkty mączne?
Jak zrobić placuszki z kefiru?
Jak zrobić kaszę manną?
Wskazówki
  • Zamiast mleka możesz użyć do gotowania kaszy wody. Gotuj całość 15 - 20 minut.
 2.2/5 (303 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Compact1000 - 2013-06-20
Łączenie soli z cukrem jest bardzo złym pomysłem.
daria16rog - 2013-01-16
Znana od wieków aja słyszę pierwszy raz o niej.
Majka - 2012-12-28
Co za syfski przepis. Nie wiem jak można gotować i jeść kaszę z cukrem,mlekiem i masłem. Okropność.
Daga - 2012-12-02
nie zgadzam się z poprzednikiem, dodanie masła na początku całkowicie likwiduje jego smak - właściwie można sobie je wtedy darować i oszczędzić kalorii bo smak jest taki sam jak bez... osobiście nie przepadam za kaszą jaglaną, jedyną formą w jakiej jest dla mnie do przełknięcia to gotowana na wodzie z kawałkiem świeżego imbiru i z suszonymi owocami - jest bardziej lekka, orzeźwiająca i lekka gorzkość nie przeszkadza.
wesmar - 2011-05-13
masełko na początek, nie pod koniec, gotujemy pod przykryciem, można dodać np wytopiny tłuszcz z boczku, wtedy wody powinno być idealnie 2,3 razy więcej objętościowo niż kaszy. Zaś płukanie robimy powiedzmy 5-7 razy pod gazą, przez sito będzie wszystko mniejsze i tym samym zdrowsze spierniczało...
Kasza jaglana to prawdziwa królowa wszystkich kasz – mnóstwo w niej witamin i cennych dla zdrowia mikroelementów. Poza...
Dieta oczyszczająca z kaszą jaglaną - zalety, przepisy
Kasza jaglana to prawdziwa królowa wszystkich kasz –...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Józefa Niziołek
  • Elżbieta Małgorzata Nowicka
  • Ania Helak
  • Edward Wozniak
  • Bozena Jaszczyk
  • Kuba Magoń
  • Sylwester Niemierka
  • Justyna Podgórska
  • Michal Markiewicz
  • Jakub Skiba
  • Aneta Zwierzchowska
pasożyt