Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Bieganie > Jak zapobiegać kurczom mięśni?
Jak zapobiegać kurczom mięśni?

Jak zapobiegać kurczom mięśni?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Nagłe skurcze mięśni mogą być bardzo bolesne. Kurcz najczęściej pojawia się w łydkach, czasami w stopach czy rękach. Skurcze mięśni pojawiające się nocą zaburzają nasz sen zaś te, które atakują podczas pływania mogą być nawet niebezpieczne dla naszego życia.

Przyczyny skurczy mięśni to między innymi nadmiar kwasu mlekowego po wysiłku, uszkodzenie nerwu powstałego w skutek powtarzania tego samego ruchu, niewygodna pozycja siedzenia lub leżenia czy nieprawidłowe krążenie krwi.

1

Dieta na skurcze mięśni

Aby zapobiegać częstym skurczom mięśni należy jeść duże ilości zielonych jarzyn takich jak natka pietruszki czy rzeżucha, świeże owoce, kasze, nabiał. Dzięki temu dostarczysz mięśniom odpowiednich składników do ich prawidłowego funkcjonowania takich jak magnez, żelazo, wapń, potas i cynk. Staraj się pić jak najwięcej wody.

2

Sposób ćwiczeń

Jeśli uprawiasz sport, który polega na powtarzaniu tych samych ruchów jak np. bieganie czy pływanie, staraj się co pół godziny robić pięciominutową przerwę, podczas której na przemian napinaj i rozluźniaj mięśnie.

3

Przed ćwiczeniami

Zanim przystąpisz do ćwiczeń wykonaj ćwiczenia rozciągające oraz krótką rozgrzewkę.

4

Skurcze mięśni w nocy

Zanim położysz się spać weź gorącą kąpiel i zadbaj, aby podczas snu było ci ciepło.

5

Sólna a skurcze mięśni

Jedz odpowiednią ilość soli. Niedobór soli lub jej nadmiar może być przyczyną powstawania kurczy mięśni.

6

Zioła

Zanim położysz się spać napij się naparu z kaliny koralowej, rumianku lub werbeny pospolitej.

Jak przyspieszyć okres?
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Sposoby na bóle miesiączkowe
Jak pływać kraulem?
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ania.doradca.ladeevit - 2013-02-22
Zgadzam się. Skurcze występują nie tylko u sportowców po intensywnych ćwiczeniach, ale też w stanach niedoborów witaminowych, np u kobiet ciężarnych.
Panxx - 2010-07-07
Najważniejsze jest rozciąganie i odpowiednia dieta. Trzeba jeść dużo witamin (w szczególności potas, witamina E, magnez i witamina B6) i minerałów - ich niedobór jest zwykle przyczyną częstych skurczy.
Skurcze mięśni to dość często spotykana dolegliwość. Najczęściej dotyczy ona okolic łydek. Jest to dość bolesna sprawa,...
Jak zapobiegać skurczom mięśni?
Skurcze mięśni to dość często spotykana dolegliwość...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt