Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Zdrowie Psów > Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?
Jak naturalnymi sposobami leczyć anemię u psa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Anemia (niedokrwistość) może być objawem wielu poważnych problemów wymagających natychmiastowego rozwiązania. Najczęstsza przyczyna utraty krwi u psów są: inwazja pcheł, rany wewnętrzne i zewnętrzne oraz inne choroby. Anemia objawia się osłabieniem, zmęczeniem, szybkim biciem serca i przyspieszonym oddechem. Właściciela powinny zaniepokoić białe (zamiast różowego) dziąsła i powieki psa. Jeżeli nie konsultowałeś się z lekarzem możesz skorzystać z poniższych wskazówek by pomoc swojemu psu.
1
Karm swojego psa mięsem bogatym w białko - mięsem z indyka, jagnięciny, wołowiny i kurczaka. Białko pomaga budować więcej czerwonych krwinek. Jeśli nie wiesz jaka porcja mięsa będzie odpowiednia dla twojego psa poradź się weterynarza.
2
Zastosuj surowy ekstrakt z wątroby. Ekstrakt bogaty w żelazo i kompleks witaminy B pomoże złagodzić anemię. Przed podaniem jej psu skonsultuj się z lekarzem weterynarii. Bez konsultacji możesz psu zaszkodzić, jeżeli cierpi on na zaburzenia czynności wątroby. Surowy ekstrakt (wyciąg) z wątroby dostaniesz w sklepach ze zdrową żywnością lub u weterynarza.
3
Dodawaj psu do jedzenia zboża, gdyż zawiera dużo chlorofilu. Chlorofil uczestniczy w budowie większej ilości czerwonych krwinek. Psy lubią smak pszenicy i jęczmienia. Jeżeli twój pies waży mniej niż 15 kg dawaj mu codziennie 1/4 łyżeczki, większe psy mogą dostawać 1-2 łyżeczki.
4
Podawaj psu witaminę C. Witamina C wspomaga absorpcję żelaza. Jeśli twój pies waży mniej niż 15 kg podawaj mu 250 mg 2 razy dziennie. Większym psom dawkuj 1000 mg na dobę.
5
Wzbogać menu psa. Wprowadź zieleninę, pokrzywę, koniczynę czerwoną i korzeń łopianu. Wzmocnią wątrobę, oczyszczą krew, pomogą w budowie nowych krwinek. Raz dziennie podawaj 1 łyżkę suszonych ziół na każde 30 kg wagi psa. Psy nie lubią zapachu korzenia łopianu. Najlepszym rozwiązaniem będzie zmieszanie razem wszystkich tych trzech suszonych ziół.
Jak usunąć kleszcza z psa?
Jak podać psu tabletkę?
Jak dbać o psa w upały?
Co zrobić w przypadku urazu pazura u psa?
Wskazówki
  • Niedokrwistość (anemia) może być poważną chorobą jeśli nie będzie leczona. Wskazówki weterynarza możesz uzupełnić domowymi metodami.
 4.1/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, każdy kto ma psa zgodzi się z ty stwierdzeniem. Z definicji przyjaciel...
Jak rozpoznać parwowirozę psów?
Pies jest najlepszym przyjacielem człowieka, każdy kto...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt