Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Cholesterol > Jak obniżyć cholesterol?

Jak obniżyć cholesterol?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W organizmie ludzkim cholesterol występuje w dwóch odmianach, są to: cholesterol dobry (HDL) i cholesterol zły (LDL). Dobry cholesterol swobodnie przemieszcza się po tętnicach do wątroby i zostaje usunięty z organizmu. Natomiast zły cholesterol przyczepia się do ścian tętnic przyłączając dodatkowo jeszcze inne szkodliwe substancje, co może w końcu doprowadzić do całkowitego zablokowania przepływu krwi. W organizmie człowieka do normalnego funkcjonowania potrzebna jest pewna ilość cholesterolu, ale duża ilość złego cholesterolu może doprowadzić nawet do zawału serca czy udaru mózgu. Obniżając poziom złego cholesterolu w organizmie możemy zmniejszyć ryzyko wystąpienia tych chorób. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci obniżyć poziom złego cholesterolu.
1
płatki owsiane

Na dobry początek dnia płatki owsiane.

Jedz płatki owsiane lub owsiane otręby, badania wykazały, że te produkty posiadają rozpuszczalny błonnik, który wpływa na zmniejszenie wchłaniania cholesterolu w jelitach. Spożywanie 10 g błonnika dziennie może w widoczny sposób wpłynąć na zmniejszenie poziomu cholesterolu. Inne produkty zawierające błonnik to np. banany, gruszki, jabłka, śliwki, fasola i jęczmień.

2
danie z soji

Ogranicz spożycie mięsa i produktów mlecznych.

Zastąp je produktami na bazie soi. Nie musisz całkowicie rezygnować z produktów mięsnych i nabiału. Wystarczy, że 2-3 posiłki mięsne w tygodniu zastąpisz sojowymi. Spróbuj kotletów, hamburgerów i parówek sojowych, zamiast posiłków z czerwonego mięsa. Produkty sojowe mają mniej złego cholesterolu niż mięso i nabiał, ale jednocześnie dostarczają białko potrzebne do prawidłowego funkcjonowania twojego organizmu. Używanie margaryny wzbogaconej o sterole roślinne również pomaga obniżyć poziom cholesterolu.

Jak poprawić krążenie krwi?
Jak leczyć zatrucie pokarmowe?
Jak leczyć grypę żołądkową?
Jak rozpoznać alkoholową marskość wątroby?
Wskazówki
  • Zmiany w żywieniu wprowadzaj powoli, abyś nie poczuł się zniechęcony.
  • Spójrz na zmianę diety jak na pozytywną zmianę przyszłości.
 3.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

freelancer2014 - 2014-04-22
Ja wspomagam sie preparatem (http://www.vitero.pl/pl/p/Pure-Yucca-100-kaps./116) Pure Yucca i musze przyznac, ze naprawde widac efekty.
Ketjow - 2013-02-26
W artykule jest błąd.!! Pod koniec piszą, że mamy uważać na tłuszcze nienasycone ale przecież to są te dobre tłuszcze. Mamy uważać na tłuszcze nasycone pochodzenia zwierzęcego które niekorzystnie wpływają na cholesterol.
emiliana - 2012-07-05
Ja z wysokim cholesterolem walczę dietą ułożoną przez lekarza oraz wspomagam się suplementem Betalip.
Blondynka - 2010-09-07
Czosnek rewelacyjnie obniża poziom cholesterolu i ciśnienie tętnicze.
Cholesterol jest tłuszczem o skomplikowanej strukturze chemicznej. Powstaje w nadnerczu i rozchodzi się po organizmie...
Jak utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu?
Cholesterol jest tłuszczem o skomplikowanej strukturze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kasia Grzelak
  • Teresa Kalinowska
  • Karlol Ober
  • Wojciech Dyrkacz
  • Beata Adrych
  • Mateusz Hołodniuk
  • Albin Chudzinski
  • Sylwia Leśniewska
  • Agata Oroń
  • Mieczysław Mroziński
  • Borula Aniszewska Irena
  • Karolina Jasińska
pasożyt