Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak leczyć czyraki?

Jak leczyć czyraki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (439 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Czyraki powstają na skutek zakażenia skóry i wypełniania się zakażonego miejsca ropą. Przyczyną ich występowania może być zapalenie mieszków włosowych lub zatkane gruczoły potowe. Mogą być one także wywołane przez zakażenie bakteryjne. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów leczenia czyraków.
1
kurkuma
Bardzo dobrym środkiem jest kurkuma. Możesz ją pić wymieszaną z mlekiem lub stosować zewnętrznie. Wymieszaj kurkumę z wodą, by powstała dość gęsta papka, mieszankę nałóż bezpośrednio na czyraka, pomoże ci ona zmniejszyć ilość ropy. Mieszankę możesz nakładać trzy razy dziennie.
2
miodla indyjska
Innym skutecznym środkiem na czyraki jest miodla indyjska (Azadirachta India). Sproszkowane liście tej rośliny kupisz w internecie (np. tutaj). Rozcieńcz proszek odrobiną wody, a powstałą pastę nakładaj bezpośrednio na czyraki.
3
nasiona kminku
W walce z czyrakami pomocne są także nasiona kminku. Sproszkowane nasiona namocz w gorącej wodzie, mieszankę nakładaj cztery razy dziennie na bolesne miejsce. Już pierwszego dnia zniknie obrzęk, czyrak stanie się miękki i ból zmaleje lub całkowicie zniknie.
4
epsom salt
Kolejnym środkiem na czyraki jest siarczan magnezu znany także jako sól Epsom (do kupienia tutaj). Można go stosować bezpośrednio lub po rozcieńczeniu z wodą.
5
cebula
Ropę z czyraka usuniesz przy pomocy cebuli. Zainfekowane miejsce smaruj sokiem z cebuli 3-4 razy dziennie. Możesz także przyłożyć na czyraka podgrzany plaster surowej cebuli.
6
ciepły ręcznik
Na opuchnięte miejsce stosuj ciepłe okłady, ciepło pomoże usunąć ropę. Możesz podgrzać np. ręcznik czy ściereczkę. Po usunięciu ropy zainfekowane miejsce posmaruj kremem antybakteryjnym.
7
olejek z drzewa herbacianego
Na czyraki możesz także zaaplikować olejek z drzewa herbacianego. Przed zastosowaniem olejku przemyj zainfekowane miejsce. Nie pij olejku.
Wskazówki
  • Naturalne sposoby leczenia czyraków mogą być skuteczne dopiero po jakimś czasie, więc jeżeli nie zadziałają pierwszego dnia, nie zniechęcaj się.
  • Nie stosuj wszystkich sposobów naraz, wypróbuj najpierw jeden, jeżeli okaże się nieskuteczny przejdź do następnego.
  • Jeżeli problem nie znika lub często nawraca, wypróbuj srebro koloidalne (do kupienia tutaj). Stosowane w postaci okładów pomaga w walce nie tylko z czyrakami, ale również innymi infekcjami skórnymi.
  • Jeżeli wszystkie sposoby są nieskuteczne lub czyraki notorycznie nawracają, skonsultuj się z lekarzem, który przepisze ci antybiotyki.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się czyraka?
 2/5 (439 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (44)

Barbara - 2016-07-04
Na czyraki najlepszy: balsam Szostakowskiego, na gazik i przykleić, zmienić opatrunek rano i wieczorem, po 24 do 48 godzin sprawa załatwiona.
cet - 2016-06-14
Na stałe pozbycie się czyraków lekarze wojskowi,a oni maja praktykę,zalecają jednorazowe i uczciwe upicie się wódką.Sprawdziłem to na sobie i działa.Polecam
torebka - 2016-06-13
Ja mam swój sposób na czyraki który przekazali mi z domu rodzice i sprawdzony, ziemniak surowy naskrobac nożem i położyć na czyrak ,potem kawałek folii i zawinąć po kilku godzinach powtórzyć ,ziemniak ściąga ropę i czyści. Po kilku razach posypać mąką ziemniaczaną i ładnie zasuszy i po czyraki. Sprawdzone, mąż miał okaleczona rękę przez złapanie zębami psa, wdała się infekcja lekarz zdecydował ciąć i czyścić, nie pozwoliłam iż wiedziałam jaki to ból. Ręka z ropa była jak wałek ale zdecydowałam że będę leczyć ziemniakiem i tak mąż uniknol bólu ,ręka świetnie się leczyła i po kilku dniach był tylko strupek.Pamietalam jak tata pracując na budowie często od skaleczeń robiły mu się ropniaki i mama z ziemniaka robiła mu okłady,polecam
as - 2016-05-27
czyraki powoduje gronkowiec a na niego jest nafta do lamp ,można smarować i pic 3-5 kropli na czczo...
franka - 2016-03-10
trzeba zacząć od zdrowej diety i oczyszczenia wątroby...no chyba że ktoś jeszcze wierzy w te farmaceutyczne żmije w białych fartuchach!
tom - 2016-02-03
A ja nie miałem czyraka już od 30 lat. Fajnie się je wyciskało. Prawdziwa frajda!
Asia - 2016-01-11
Najszybciej działa olejek z drzewa herbacianego. Córka miewa czasem czyraka na udzie i po jednej nocy po posmarowaniu olejkiem białego czubka po prostu pęka. Olejek ma właściwości ściągające i przeciwzapalne jest idealny.
Jacek - 2015-08-10
Najlepsza na czyraki i wszelkie ropiejące rany jest zwykła maść cynkowa pod opatrunkiem z gazy lub plastrem przez pierwsze dwa trzy dni a potem już bez opatrunku. Wyciągnie każdą ropę. Do dezynfekcji polecam octanisept, nie szczypie a dezynfekuje doskonale.
Mario - 2015-08-10
W wiekszosci przypadków czyraki sa wynikiem zakazenia Staphylococcus (aureus, albo inne gatunki). Trzeba isc do laboratorium by pobrano próbke ropy, ziobiono posiew i antybiogram. Nastepnie nalezy brac antybiotyki które wskazal antybiogram. Inna mozliwoscia jest zrobienie autoszczepionki z wlasnych bacterii. To co opisano w tym artykule to jakis belkot.

Pozdrawiam
Zbigniew - 2015-06-22
Ja zaliczyłem jakieś 100 czyraków. Walka z nimi , z lepszym lub gorszym skutkiem trwała około 6 może 7 lat. Zaczęło się około 1984 roku. W przychodni chirurgicznej leczyli różni lekarze , z różnym podejściem do tematu. Jeden wyśmiewał mnie, myć mi się kazał, a przecinał je bez znieczulenia, inni nakładali maść ichtiolową, wreszcie trafiłem na młodego chirurga z oddziału który przepisał mi anatoksynę gronkowcową, nareszcie ulga. Rosły rzadziej, były mniejsze i mniej bolały. Ale w 87 trafiłem do ludowej armii, przerwałem leczenie i na efekty nie trzeba było długo czekać. Doktor pułkownik ludowego wojska stwierdził że jestem symulant, dostałem trampki i biseptol -w styczniu, o kontynuacji leczenia nie chciał słyszeć, trudno , w kwietniu przeniesiono mnie na Balice. Tam byli lekarze w mundurach, normalni lekarze. Pobyt na izbie chorych, zastrzyki antybiotykowe, chwila oddechu, następnym razem było chyba z pięć na raz w różnych miejscach, i powrót do anatoksyny. Kontynuacja leczenia po powrocie z wojska spowodowała że od chyba 1991 roku mam spokój. Jak mało kto rozumiem jaką zmorą potrafią być czyraki. Żadne domowe sposoby mnie nie pomogły, trafiłem na mądrego lekarza, on mi pomógł , nawet o tym nie wie. Zdrowia życzę.
ccc - 2015-05-21
Najszybszy sposób - wycisnąć a potem zdezynfekować.
maść - 2015-03-02
Najlepszy i sprawdzony sposób który działa najszybciej w moim przypadku to nałożyć dużą ilość maści przeciwzapalnej na gazik i zakleić dziada. Najlepiej działa w początkowej fazie
Polecam - 2015-02-16
Witam. Starej daty lekarz zalecił mojemu koledze drożdże spożywcze. Nie wiem w jakich ilościach ale pomogło mu na trwale. Podobno na trądzik ta metoda też działa. Pozdrawiam :)
iza - 2015-02-02
najlepszy babciny sposób zaparzyć siemie lniane zawinąć w gaze 2/3 łyżki siemia i troszke gorącej wody żeby była taka galaretka lub w szmatke i takie naprawde ciepłe przykładać na czyraka pęknie nie ma bata wycisnąć rdzeń odkazić i nie pojawi się wogóle
ina - 2015-01-23
Miód pszczeli jest bardzo skuteczny. Posmarować i zakleić, Żeby było wilgotno.
nick - 2015-01-15
pomaga tez masc propolisowa
beti - 2014-09-30
Jeszcze jeden sposób. Chore miejsce posmarować miodem, efekt murowany
Noel - 2014-08-27
Kiedyś miałe powracające czyraczności (kilkanaście czyraków na plecach, później na pośladku, pod kolanami). Pomógł mi Syntarpen.
Valdi - 2014-06-02
Po wyjściu z wojska w jesieni i na wiosnę robiły mi się czyraki przez kilka lat ,brałem leki witaminy i nic nie pomagało dopiero zastrzyki z własnej krwi zakończyły raz na zawsze ten problem,proszę porozmawiać o tym z lekarzem.
toni - 2013-08-07

cudzicka napisał

,to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/

Ja bym ci te czyraki wyssał.

alia36 - 2013-08-05
Niezawodnym sposobem na różne czyraki,wrzody jest drobno starkowana marchew wymieszana ze śmietaną posmarowana np. na watę i przyłożona na czyrak ,należy zmieniać aby była cały czas wilgotna,po 2-3 dniach na pewno pomoże.
MałyCzłowiek - 2013-07-11
mi pojawiają się liczne małe na pośladkach, pewnie przez rajstopy i pracę siedzącą, wygląda to bardzo nieestetycznie. kiedys po prostu smarowałam całe pośladki alantanem, była fajna gładka skóra, natomiast chyba się przyzwyczaiła, bo i alantan przestał pomagać, więc teraz punktowo stosuję maść ichtiolową, szybko sie goi.
pati - 2012-12-03
pati idz od razu do dermatologa ja za puzno Zareagowalam na czyraka na nosie i mam blizne :/ i musze isc do dermatologa , to zaczyna sie od wagrow i zanieczyszczen i potem robia sie wrzody / czyraki :/ dalej mam z tym problem . pzdr Pati :)
zigitrn - 2012-11-16
Czyli postępowanie takie samo jak przy trądziku...
pati - 2012-09-07
ostatnio na nosie wyskoczył mi czyrak niewiem co robic narazie niewidac go lecz nos strasznie mnie boli co zrobic jak najszybciej go wyleczyc chodze do szkoly wiec prosze strasznie o pomoc
Iwi - 2011-12-19
Ja otrzymałam Fucidin - rewelacyjny po 3-4 dniach stosowania nie ma śladu po bolacym czyraku.
poprostuja - 2011-11-10
Witam ja własnie lecze czyraka:/ jestem w ciąży do porodu było 2 tyg kiedy to mi wyskoczyło. Utworzył się na wardze sromowej, potrójny czyrak. Ginekolog początkowo nie wiedział co to jest ale przepisał mi baaardzo dobrą maść BACTROBAN. Po kilku dniach ,,guzek" urósł i zaczął niesamowicie boleć. Ani leżeć ani siedzieć ani chodzić... Nawet umyc się nie mogłam. Został tydzień do porodu, co teraz? Dzisiaj rano zauważyłam 3 krostki na ,,guzku" i pojechałam go dermatologa. Okazało się że to potrójny czyrak. Zobaczyła maść powiedziała że jest na to najlepsza. Dodatkowo kazała mi połozyć się w domu, posmarować czyraka maścią i na to robić okłady z bardzo ciepłej czarnej herbaty. Godzinę poleżałam i robiłam jak kazała i dwa czubeczki pękły!! jeszcze tylko jeden i mam nadzieje ze do porodu pojadę już bez dolegliwości:) Naprawdę polecam ten sposób!!
pozdrawiam
wiolex - 2011-10-16
W ubiegłym roku pojawił mi się czyrak na udzie.Obecnie sytuacja powtórzyła się,zostawiając sine "pamiątki"Od czego one powstają,i jak je skutecznie wyleczyć?
Pozdrawiam:)
Tuśka - 2011-04-04
Czyraki u mnie występują dość często(jest to u mnie rodzinne), choć przez jakieś 2 lata miałam przerwę. Zazwyczaj były one duże i baaardzo bolesne;/. Niestety mam parę pamiątek. Osobiście na swoje 'utrapienie' stosowałam najprostrze ciasto (mąka, mleko i masło) robione na przysłowiowe oko.;) Masa musi być dość gęsta. Okłady robiłam na noc. A że jestem niecierpliwą osobą, kiedy czyrak się 'obrał' po prostu go wyciskałam, co lekarz mi odradzał. A maść 'baneocin' jak dla mnie nie zdała egzaminu nawet w najmniejszym stopniu. pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia.:)
Boni - 2011-01-05
Witam dostałem czyraka na udzie blisko pachwiny po 3dniach sam sie otworzyl wyplynelo troche ropy w 5dniu poszedlem do lekarza i dowiedzialem sie ze to czyrak mam masc Baneocin i plyn do przemywania Octenisept dzis jest 7dzien obrzek utrzymuje sie nadal usuwanie ropy jest troche bolesne choc niewiele jej wyplywa zobaczymy co dalej

Czy ktos wie czy one powracaja? Jak sie ich szybko pozbyc?
cudzicka - 2010-12-28
to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/
siwa - 2010-12-11
Mialam gromady czyrakow pod pachami.Nie dawaly sie NICZYM otworzyc, zeby wyrzucic rope.Wchlanialy sie czesciowo i wracaly.Za porada LEKARZA zaczelam pic ogolnie dostepne krople Smocza Krew/wyciag z kory poludniowoamerykanskiej rosliny/Po tygodniu czyraki zaczely sie wchlaniac i goic.Polecam sprobowac!
PS. Nie bardzo wierzylam w efekt, bo probowalam wszystkich domowych sposobow i lekow"bez recepty".
woszu - 2010-12-06
Ja miałem dwa czyraki rok temu zimą. Pierwszy wyskoczył mi na udzie, i po 3-4 dniach smarowania maścią Ichtiolową, która nic nie pomagała, a w efekcie dostałem gorączki, więc zdecydowałem sie pójśc do chirurga, który naciął czyraka i wycisnął go, podobno miał 4 cm długości, następny pojawił mi sie dwa tygodnie pozniej na dłoni po zewnętrznej stronie, i tak samo poszedłemem z tym do chirurga. Minął rok i znowu wyskoczył mi czyrak i znowu na udzie, mam zamiar isc z tym po raz kolejny do chirurga. Mówie wam po znieczuleniu nie czujecie zadnego bólu tylo, ze rana goi sie bardzo powoli do 2-3 tygodni. Wyadje mi sie, ze występowanie czyraków moze byc spowodowane osłabieniem organizmu, bądź tez jest to następstwo po przeziębieniu. Lekarz polecił mi tez tabletki z czosnkiem, które wzmacniają organizm. POzdrawiam, trzymajcie sie.
Zdrowie - 2010-12-01

Gronkowiec złocisty często powoduje zakażenia ropne skóry jakim są między innymi czyraki. Jeśli jesteś nosicielem gronkowca to czyraki mogą się sporadycznie pojawiać.

radek 15 - 2010-12-01

czy jezeli mam 15 i czyrak powstal w wyniku dostania bardzo mocno w nos z kolana i do tego zlamany nos. lekarz stwierdzil ze czerak powstal w wyniku uruchomiania go przez uraz i powodem sa bakterie (gronkowce). czy on bedzie mi wyskakiwal kilkukrotnie ?

bobo - 2010-10-17
Miałem to z 10 lat temu...i teraz znowu wyskoczył ajjj,jeśli mogę pomóc to powiem tylko,że owe 10 lat temu wziąłęm szczepionkę przepisaną przez dermatolog o nazwie DELBETA, i faktycznie na 10 lat miałem spokój,jutro idę po receptę,pozdrawiam
pati1988 - 2010-09-19
ja walcze z czyrakami od wrzesnia 2009(czyli juz rok) i BEZSKUTECZNIE!!! Masakra jakas. Bralam juz 2 jakies antybiotyki i nic. odwazylam sie nawet pojsc do chirurga na naciecie-przez 7dni chodzilam na zmiane saczkow i opatrunkow.Lekarz pobrał rope do badania i oczywiscie nic nie wyszlo. Teraz jestem w trakcie brania anybiotyku (NA TRADZIK!!!) TETRACYKLINA,ktora biore juz poltora miesiaca. I NIC. Rece mi juz poadaja,bo mimo rbrania antybiotyku pojawiaja sie nowe nastepne (nie wspomnialam,ze czyraki mam na twarzy;( -niestety nigdzie indziej sie nie robia). Moja "madra" pani doktor twierdzi,ze to cytuje "intensywny tradzik" i "taka moja uroda". Bedac tydzien temu na wizycie stwierdzila,ze bedzie mnie leczyc IZOTRETINOINA (jest to pochodna witA)... ale nigdy w zyciu tegonie wezme-jest to dllllllllluuuuuga kuracja,droga i niszczaca watrabe itd. Ludzie ratujcie!!!!
ewa - 2010-09-08
mi pomogło przykładanie czyraków kozieradką :) Przez rok miałam problemy z czyrakami, pojawialy sie na twarzy, ale i we wlosach trz sie zdarzaly, jedno znikało to znow z 2 strony znow sie pojawialo.
bryza007 - 2010-07-20
Witam.
Miałam problem z czyrakami, ale poszłam inną drogą zamiast zwalczać objawy leczyłam się na gronkowca (naturalnie).
Tj. W Kamiannej obok Krynicy Pan Nowak robi propolis 20% (można też to kupić czasami w Muszynie sklep Pszczułka)i to pijemy po 15 kropli rano naczczo i wieczorem przed spaniem przez 3 miesiące miesiąc przerwy i znowu 3 miesiące kuracji. Wierzcie lub nie pomogło
Zosia - 2010-07-09

Na czyraka przyłóż liście kapusty (wcześniej je ubij tłuczkiem, żeby puściły sok). Trzymaj je na czyraku najlepiej kilka godzin (jak masz na pośladku to zgniecione liście połóż na czyraka i ubierz obcisłe majtki, tak aby się nie przesuwały).

Czyrak - 2010-07-09
Wyskoczył mi czyrak na pośladku (tak mi się wydaje że to czyrak). Okropnie bolał ale po kilku dniach postanowiłem go podusić. Był to chyba błąd bo cały zrobił się fioletowo - czarny i urósł jeszcze bardziej. Co mam z nim zrobić?
damiano - 2010-06-03
wiem co czujecie ja zarazilem sie gronkowcem w szpitalu przez zle wyczyszczony sprzet do badania gastroskopi i mam teraz to gówno za przeproszeniem 3 albo 4 lata na poczatku mialem male np. na palcu teraz sie to rozwinelo mam na twarzy , plecach, nogach, nawet na glowie sie zdarzaja cierpie strasznie. gdy miszkalem w polsce mialem drogie lekki ale to i tak nie pomagało okazalo sie ze polscy specjalisci dali mi leki na wrzody zoladka i to dla40-latka teraz jak miszkam w uk lekarze specjalnie dla mnie robia lek na to i pomaga mam co jakies 3-5 misiecy jednego malego. pozdrawiam ludzi ktorzy stym walcza. przepraszam za bledy ale nie mam polskich znakow
załamana - 2010-02-09
Witam!przeczytałam całe mnóstwo komentarzy i rad dotyczących walki z czyrakami...Bo możecie mi wierzyć że to świństwo bardo wpłynęło na moje życie,myślenie,zakompleksienie i całą reszte.Bo słysze u was,że walczycie z nimi od roku,dwóch max... a ja mam 26 lat,a z czyrakami walczę od 13 roku życia-a może i więcej!i nie wynika to z zaniedbania-bo moi rodzice wydawali mnóstwo pieniędzy na maści,zastrzyki,wizyty itp.Tylko ja wiem jak wiele łez,bólu i kompromitacji kosztowała mnie ta uciążliwa choroba:(Każdy ubiór,bielizna,każde przebieranie się w towarzystwie wiązało się z tym jak ukryć to okropieństwo na moich pośladkach.Jestem po leczeniu bactrobanem(bo tak ta maść sie nazywa),sterydowym elocomem-całym mnóstwem innych leków oraz szczepionek z polivakcyny,które robie co roku(są długie i bolesne)-i wiecie co...NIC!nic mi nie pomogło!nadal są!nauczyłam sie z nimi żyć-bo chyba tylko to mi pozostało-bo nie mam już nadzieii na nic więcej!pozdrawiam walczących...
luki - 2009-12-31
witam wszystkich. Sam mialem problem z czyrakami.wyskakiwaly wszedzie. mniej wiecej co tydzien.goily sie i znowu nastepne, leczony bylem roznymi antybiotykami-bez skutku. az w koncu natknąłem sie na dosc nietypową metode. a mianowicie sok z kapusty. Sokowirówka, biała kapusta i wyciskamy szklanke soku. pijemy przez dwa tygodnie raz dziennie. wiem ze nie dobre.o dziwo pomogło.wczesniej jeszcze piłem drożdze zalewane gorącą wodą przez 3 miesiace, ale bez skutku. W trakcie kuracji "kapustnej" wydusilem od rodzinnego skierowanie na wymaz z nosa i gardła. okazało sie ze mam siedlisko gronkowca zlocistego w nosie. lekarz przepisal mi dosc drogą masć do nosa. bactroband czy jakos tak. kosztowała 53zł. od tamtej pory juz mnie czyraki nie nękają.uffff. jaka to ulga.a dodam ze mialem je ponad 1.5 roku. a nie mam juz okolo 0.5 roku. mam nadzieje ze to wszystko pomogło.:)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt