Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Problemy Dermatologiczne > Jak leczyć czyraki?

Jak leczyć czyraki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (417 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Czyraki powstają na skutek zakażenia skóry i wypełniania się zakażonego miejsca ropą. Przyczyną ich występowania może być zapalenie mieszków włosowych lub zatkane gruczoły potowe. Mogą być one także wywołane przez zakażenie bakteryjne. Poniżej znajdziesz kilka naturalnych sposobów leczenia czyraków.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się czyraka?
 2/5 (417 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (35)

Zbigniew - 2015-06-22
Ja zaliczyłem jakieś 100 czyraków. Walka z nimi , z lepszym lub gorszym skutkiem trwała około 6 może 7 lat. Zaczęło się około 1984 roku. W przychodni chirurgicznej leczyli różni lekarze , z różnym podejściem do tematu. Jeden wyśmiewał mnie, myć mi się kazał, a przecinał je bez znieczulenia, inni nakładali maść ichtiolową, wreszcie trafiłem na młodego chirurga z oddziału który przepisał mi anatoksynę gronkowcową, nareszcie ulga. Rosły rzadziej, były mniejsze i mniej bolały. Ale w 87 trafiłem do ludowej armii, przerwałem leczenie i na efekty nie trzeba było długo czekać. Doktor pułkownik ludowego wojska stwierdził że jestem symulant, dostałem trampki i biseptol -w styczniu, o kontynuacji leczenia nie chciał słyszeć, trudno , w kwietniu przeniesiono mnie na Balice. Tam byli lekarze w mundurach, normalni lekarze. Pobyt na izbie chorych, zastrzyki antybiotykowe, chwila oddechu, następnym razem było chyba z pięć na raz w różnych miejscach, i powrót do anatoksyny. Kontynuacja leczenia po powrocie z wojska spowodowała że od chyba 1991 roku mam spokój. Jak mało kto rozumiem jaką zmorą potrafią być czyraki. Żadne domowe sposoby mnie nie pomogły, trafiłem na mądrego lekarza, on mi pomógł , nawet o tym nie wie. Zdrowia życzę.
ccc - 2015-05-21
Najszybszy sposób - wycisnąć a potem zdezynfekować.
maść - 2015-03-02
Najlepszy i sprawdzony sposób który działa najszybciej w moim przypadku to nałożyć dużą ilość maści przeciwzapalnej na gazik i zakleić dziada. Najlepiej działa w początkowej fazie
Polecam - 2015-02-16
Witam. Starej daty lekarz zalecił mojemu koledze drożdże spożywcze. Nie wiem w jakich ilościach ale pomogło mu na trwale. Podobno na trądzik ta metoda też działa. Pozdrawiam :)
iza - 2015-02-02
najlepszy babciny sposób zaparzyć siemie lniane zawinąć w gaze 2/3 łyżki siemia i troszke gorącej wody żeby była taka galaretka lub w szmatke i takie naprawde ciepłe przykładać na czyraka pęknie nie ma bata wycisnąć rdzeń odkazić i nie pojawi się wogóle
ina - 2015-01-23
Miód pszczeli jest bardzo skuteczny. Posmarować i zakleić, Żeby było wilgotno.
nick - 2015-01-15
pomaga tez masc propolisowa
beti - 2014-09-30
Jeszcze jeden sposób. Chore miejsce posmarować miodem, efekt murowany
Noel - 2014-08-27
Kiedyś miałe powracające czyraczności (kilkanaście czyraków na plecach, później na pośladku, pod kolanami). Pomógł mi Syntarpen.
Valdi - 2014-06-02
Po wyjściu z wojska w jesieni i na wiosnę robiły mi się czyraki przez kilka lat ,brałem leki witaminy i nic nie pomagało dopiero zastrzyki z własnej krwi zakończyły raz na zawsze ten problem,proszę porozmawiać o tym z lekarzem.
toni - 2013-08-07

cudzicka napisał

,to nic, ja mam czyraki na wzgorku lonowym, mam ich 3 i jeden na posladku, pomogla mi masc ichtilowa ;/ mam juz to ponad 2 tyg;/

Ja bym ci te czyraki wyssał.

alia36 - 2013-08-05
Niezawodnym sposobem na różne czyraki,wrzody jest drobno starkowana marchew wymieszana ze śmietaną posmarowana np. na watę i przyłożona na czyrak ,należy zmieniać aby była cały czas wilgotna,po 2-3 dniach na pewno pomoże.
MałyCzłowiek - 2013-07-11
mi pojawiają się liczne małe na pośladkach, pewnie przez rajstopy i pracę siedzącą, wygląda to bardzo nieestetycznie. kiedys po prostu smarowałam całe pośladki alantanem, była fajna gładka skóra, natomiast chyba się przyzwyczaiła, bo i alantan przestał pomagać, więc teraz punktowo stosuję maść ichtiolową, szybko sie goi.
pati - 2012-12-03
pati idz od razu do dermatologa ja za puzno Zareagowalam na czyraka na nosie i mam blizne :/ i musze isc do dermatologa , to zaczyna sie od wagrow i zanieczyszczen i potem robia sie wrzody / czyraki :/ dalej mam z tym problem . pzdr Pati :)
zigitrn - 2012-11-16
Czyli postępowanie takie samo jak przy trądziku...
Czyrak, zwany też wrzodem skórnym, to ropne zapalenie okołomieszkowe na skutek zakażenia bakteryjnego. Jest wyjątkowo...
Jak się pozbyć czyraków stosując okłady z pora?
Czyrak, zwany też wrzodem skórnym, to ropne zapalenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt